השידורים החיים של פייסבוק עוד יתחרו ברייטינג של הטלוויזיה – חן טל ועומרי חיון כבר הוכיחו זאת

שידור חי בפייסבוק
שידור חי בפייסבוק

אפליקציית Facebook Mentions שהושקה ביולי 2014 על ידי 'פייסבוק' במטרה לספק לאושיות פייסבוק ודמויות ציבוריות, כלים ופיצ'רים נוספים לניהול נוכחות הפייסבוק שלהם, החלה באחרונה לאפשר שידורים חיים ישירות בתוך סטטוס פייסבוק.

בלוגר הרכילות עומרי חיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ואושיות פייסבוק נוספות כדוגמת עידן מטלון ואליעד כהן, כבר אימצו את הטרנד החדש של פייסבוק ויצרו שידורים חיים שהוצגו בפני כלל אוהדי בעמוד. השידורים מתאפיינים באינטראקציה גבוהה במיוחד, בדגש על תגובות, אשר נספרות באלפיהן לכל סטטוס.

חן טל ועומרי חיון - מתוך השידור החי
חן טל ועומרי חיון – מתוך השידור החי

באחרונה, השיק חיון בשיתוף פעולה עם אושיית הרשת חן טל, את תוכנית הלייט נייט שלהם, שעולה לשידור פעמיים בשבוע בתוך עמוד הפייסבוק של חיון המונה למעלה מ-200 אלף אוהדים. התוכנית משודרת בימי שני בין השעות 19:00 ל-22:00 וחמישי בין השעות 21:00 ל-24:00.

כאמור, שידור חי בפייסבוק מעורר אינטראקציה נרחבת במיוחד, הזוכה לאלפי תגובות ועשרות אלפי ולעיתים מאות אלפי צפיות. בעבור פייסבוק זהו ניסיון מחטף נוסף של פיצ'ר מידי המתחרה יו טיוב. פייסבוק כבר מזמן השתלטה על שוק הוידאו ברשת ועתה היא גם רוצה להתפתח כפלטפורמת Live Video, פיצ'ר אשר כאמור הושק לראשונה דווקא ביו טיוב ובשירותים צד שלישי אחרים ורק לאחרונה אומץ על ידי הרשת החברתית. האסטרטגיה של פייסבוק ברורה; הרשת החברתית רוצה להשאיר את כל הפעילות בתוך גבולותיה, היא לא רוצה שתצאו החוצה, סה"כ מה כבר יש לכם לחפש מחוץ לפייסבוק?

כחלק מהרצון לנתח את היקפי התפוצה של השידור החי והאימפקט שלו אל מול השידורים החיים בטלוויזיה, חיון נאות לשתף את המזבלה עם נתונים סטטיסטים אודות השידורים שעלו בעמוד הפורטל. כאמור, שישמוש באפליקציית פייסבוק mentions מתאפשר רק עבור דמויות ציבוריות אשר עמוד הפייסבוק שלהם 'אומת' על ידי הרשת החברתית. באם הינכם מנהלי עמוד מותג או עמוד אשר אינו משוייך לדמות ציבורית; זמר, אמן, פוליטיקאי וכו', לא תוכלו בשלב זה להשתמש באפליקציה, אולם טריק קטן שנחשף במזבלה יאפשר לכם לעקוף את המגבלה.

כך נראית אפליקציית פייסבוק mentions
כך נראית אפליקציית פייסבוק mentions

ראוי לציין כי השידור החי של חיון אינו רפרנס אבסולוטי עבור שידורים בעמודים מקבילים. נאמנות הגולשים של חיון לתוכן הפורטל, גודל העמוד והעובדה כי השידורים נעשים לצידה של חן טל הם בהחלט פקטור משמעותי אשר נותן ערך מוסף לבלוגר הצעיר. אולם הנתונים בהחלט יכולים לשקף על האפקטיביות של השידורים, התפוצה שלהם והאינטראקציה הגבוהה שהם מייצרים.

כ-6,000 גולשים בממוצע צפו בזמן אמת (דהיינו בכל רגע נתון), בשידור החי. בפיק צפו למעלה מ-12,500. החשיפה הממוצעת לכל שידור בעמוד של חיון נעה בין 150 ל-250 אלף גולשים. מתוכם סך הצפיות בשידור עצמו נע בין 40 אלף ל-80 אלף. השידור החי זוכה בממוצע לכ-5200 תגובות, וסך האינטראקציות הממוצע המשלב לייקים, תגובות ושיתופים, עומד על כ-6300.

באחד השידורים קרא חיון לגולשים לשלוח בהודעה פרטית את מספר הטלפון שלהם וזאת על מנת שיבחרו גולשים שיעלו לשידור, למעלה מ-2200 הודעות נשלחו בתוך דקות ספורות, כאמור הנתונים המוזכרים משקפים על מהפכה בטלוויזיה האינטרנטית ועל האפקטיביות הגבוהה של השידורים החיים. פיצ'ר נוסף שנלווה לשידורים החיים, היא נוטיפיציה שנשלחת לכלל אוהדי העמוד במועד השידור.

נתון מעניין נוסף מתוך האנאליטיקס של השידורים החיים, משקף על רמת קשב גבוהה במיוחד מצד הצופים (Audience Retention), למעלה מ-15% מהגולשים צפו בשידור החי מתחילתו ועד סופו. מדובר בשידור חי של עד שעה אחת וזאת על פי מגבלות פייסבוק. לאחר שעה של שידור ניתן להעלות בשנית. זמן הצפייה המומצע של יתר הגולשים עומד על כ-9 דקות.

הנתונים באדיבות עומרי חיון
הנתונים באדיבות עומרי חיון

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים