באג בדקות האחרונות: האם פייסבוק תחשוף כמה אנשים צפו בתמונות האישיות שלכם?

צפיות לתכנים בפייסבוק
צפיות לתכנים בפייסבוק

באג שהבליח בדקות האחרונות ברחבי 'פייסבוק' חושף בשנית את כוונותיה להציג בשלב עתידי כלשהו את מספר החשיפות והצפיות של כלל התכנים שעולים לרשת החברתית, לרבות סטטוסים ותמונות, וזאת לצד מספר הצפיות של הסרטונים שכבר מוצגים. על פי בדיקה של המזבלה, עולה כי בדקות האחרונות הופיע כיתוב סטטי "226 צפיות", מתחת לכל התמונות שהועלו לפייסבוק, הן בעמודים והן בפרופילים אישיים. מספר הצפיות נעלם לאחר מספר דקות.

צפיות לתמונות בפייסבוק
צפיות לתמונות בפייסבוק

בבדיקת קוד המקור של פייסבוק, מתגלה Div בשם "fbPhotoSnowliftViews" ומכך ניתן להסיק כי הרשת החברתית כנראה מתכננת להציג בקרוב את מספר הצפיות לכלל התכנים וזאת במקביל להצגת מספר הצפיות של הסרטונים שעולים לאינסטגרם, שנכנסה לתוקפה לפני מספר ימים. ראוי לציין כי במקרי עבר, נציגי פייסבוק טענו כי מדובר בבאג ולא בפיצ'ר.

מעבר לסוגיית פרטיות הגולשים ופגיעה בתחרות הוגנת בין הגופים השונים (סוד מסחרי) שמנהלים ומתחזקים עמודים, נראה כי האסטרטגיה של פייסבוק היא להכניס את כולם למעין מירוץ אחר פופולאריות ולמצב שבו עמודים וגולשים כאחד יהיו פעילים יותר ברשת החברתית וכפועל יוצא מכך גם יוציאו יותר כספים על קידום תכנים בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. להצגת מספר הצפיות כאמור ישנן לא מעט השלכות, גם במקרים של טיפול בטענות של לקוחות ומענה למשברים במדיה החברתית. באם פייסבוק תציג את נתוני הצפיות המלאים של כלל התכנים, הרי שאז ניתן יהיה לדעת במדויק למי מהטענות להתייחס ולמי לא, מי יכול לגרום לנזק תדמיתי ומי לא וכו'.

על הצגת מספר הצפיות לתכנים באוקטובר שנה שעבר, סיפר עורך הדין יהונתן קלינגר למזבלה: "הצגת היקף החשיפה של פרסומים של אדם יכולה להשליך על פרטים אחרים שבחר להסתיר ברשת החברתית כמו מספר החברים שלו, וכך לפגוע בפרטיותו. עוד בעיה שיכולה לצוץ במקרה כזה היא היכולת להסיק לגבי כמות הצפיות באתר אינטרנט, שהיא בדרך כזו או אחרת ההכנסה של אדם מאתר האינטרנט שלו. לכן, המהלך הבעייתי הזה של פייסבוק שבוצע בלי הודעה מראש יכול לפגוע בפרטיות לא רק של משתמשי פייסבוק אלא גם של מי שלא הסכים לתקנון שלה אלא הוא בעלים של אתר".

צפיות לתמונות בפייסבוק
צפיות לתמונות בפייסבוק

קרדיט תמונה: Kurzgesagt – In a Nutshell

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים