חשיפה: עשרות עיתונאים זומנו לפגישות אישיות וחשאיות עם מנכ"לית פייסבוק ישראל

זמיר דחב"ש, עדי סופר תאני
זמיר דחב"ש, עדי סופר תאני

שנתיים בדיוק לאחר שנכנסה לתפקיד הנחשק, עדי סופר תאני, מנכ"לית נציגות פייסבוק בישראל, מקיימת בימים אלה סדרת פגישות אישיות וחשאיות עם עשרות עיתונאים, שלראשונה מאז כניסתה של פייסבוק לישראל, זומנו לפגישות אחד על אחת עם סופר-תאני, כך נודע למזבלה.

חברת פייסבוק נמצאת בימים לא פשוטים ולא רק בישראל. פעילות ארגון 'שורת הדין' שגורמת לאי נעימות גדולה עבור פייסבוק, לצד אלפי התביעות שמוגשות ברחבי העולם, תלונות במשטרה, טרפוד הפעילות של פייסבוק בהודו, סוגיית הפרטיות, ההסתה ואי תשלום המיסים שעולה לכותרות בעיקר במדינות אירופה, הן רק שבריר קטן מהמכשולים שעומדים בפני הרשת החברתית. במבחן המציאות, פייסבוק ובדגש על פייסבוק ישראל, כשלה בניהול מערך קשרי העיתונות ויחסי הציבור שלה ולכאורה עתה בכוונתה לתקן זאת, אך בדרך שתשרת את האינטרסים שלה ותעיב על יכולת הסיקור האובייקטיבית של גופי התקשורת.

ביולי 2013, שכרה פייסבוק ישראל את משרד היחסי הציבור "שלום תל אביב" של צמד יח"צני העל זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, מתוך כוונה לסייע לפייסבוק בעבודה מול מפרסמים, משרדי פרסום ובפיתוח קשרים עם חברות סטארטאפ רלוונטיות. על פניו נראה תפעול מערך הדוברות ויחסי הציבור של פייסבוק עצמה, פחות עניין את הרשת החברתית, שלאורך השנים האחרונות שמרה באופן קבוע על מדיניות ה"אין תגובה" ועל נתק יחסי עם עיתונאים. לאחרונה, העניקה סופר תאני ראיון בלעדי בחדשות שישי של ערוץ 22, עבור המנכ"לית המקומית מדובר במעשה תקדימי.

עיתונאית ערוץ 10 על דחב"ש
עיתונאית ערוץ 10 על דחב"ש

בחודש פברואר השנה, עשתה פייסבוק ישראל לראשונה, צעד משמעותי בטיפוח מערכת היחסים שלה עם עיתונאים, בדגש על כתבי דיגיטל, לאחר שמיוזמתה החליטה להעניק לכ-100 מהם, פרופיל פייסבוק מאומת עם הסימן V. במקביל, פייסבוק ישראל סיימה באחרונה את החיפוש אחר 'ראש מחלקת מדיניות ותקשורת בישראל' ואף רעננה את צוות הדוברות שלה במשרד "שלום תל אביב".

על פי מידע שהגיע לידי המזבלה, עולה כי בימים אלה עשרות אנשי תקשורת, בדגש על עיתונאי דיגיטל, פרסום, מדיה, טכנולוגיה ותקשורת, זומנו לפגישות אישיות וחשאיות עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, במשרדי החברה בשדרות רוטשילד בתל אביב. מדובר בפגישות שהוגדרו כ"פגישות היכרות", הם אינן לציטוט ונקבעו בחשאיות ישירות מול העיתונאים על ידי העוזרת האישית של סופר-תאני. במסגרת סדרת הפגישות שנקבעה בחודשי מרץ-אפריל, יפגשו העיתונאים במתכונת של אחד על אחת עם המנכ"לית.

בפייסבוק מעדיפים שהתקשורת לא תעסוק בעניין ההסתה, המיסוי וסיקורים נוספים כדוגמת 'באים לבנקאים' ו'סטטוסים מצייצים' שגורמים אי נוחות לנציגות הישראלית. על פי הערכה של גורם בכיר בענף, בכוונת סופר-תאני לנתב את העיתונאים לסיקור של פעילות פייסבוק בתחום הסטארט-אפים, טכנולוגיה, כחברה שמקדמת את מעמד האישה בישראל וככזו שמסייעת לאלפי עסקים קטנים לפרוח ולהגיע לקהלים חדשים.

האם בכוונת פייסבוק ישראל לפגום בסיקור העיתונאי? גבות רבות הורמו לנוכח הראיון של סופר-תאני בחדשות ערוץ 2.

שרון שפורר, כתבה דה מרקר לשעבר וכיום במערכת 'המקור' בערוץ 10, כתבה על הראיון של סופר-תאני: "ברור הלא שזו כתבה שבישל עבורה זמיר דחבש אחרי שבעזרתו היא השתיקה את המחאה של באים לבנקאים, העלימה את אבי לן וסטטוסים מצייצים וכל זה מבלי לומר כלום על המיסים שפייסבוק לא משלמת כאן או בכלל" [הסטטוס המלא].

בתמונה (עידכון יוני 2016): משה בנימין ואלכס כץ מאתר אייס עם עדי סופר תאני

משה בנימין ואלכס כץ מאייס עם עדי סופר תאני
משה בנימין ואלכס כץ מאייס עם עדי סופר תאני

בתמונה: זמיר דחב"ש, עדי סופר תאני צילום: יוסי זליגר, מירי דוידוביץ

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. צמרת הזוהמה העסקית הישראלית, זה מה שהאישה הזו מייצגת. כל אחד שמכיר אותה יותר ממספר מצומצם של שנים יודע בדיוק מדוע פייסבוק העולמית בחרה דווקא בה. דחב"ש הוא אחד שימכור גם את אמו עבור כסף אך חמור מכך, עבור כח הוא ימכור גם את עצמו, או מכר יותר נכון. פייסבוק עומדת לפני פגיעות קשות ממשרד המשפטים ודו"חות מערכת המשפט בישראל שמראות על קץ הסובלנות להתנהלות הביזיונית של האישה גורמים לה לנסות ולמצוא מעט PR איכותי שאמור להשפיע על מקבלי ההחלטות בישראל. פגישה עם שרת המשפטים כידידה של פייסבוק עס"ת לא תקבל וגם סוללות הפרקליטים של פייסבוק המליצו על הצעד הזה כדי לראות לאן הרוח נושבת (אני מנחש את החלק הזה). אין ספק שברגע שהפרצות בחוקי המס יסגרו פייסבוק תדלל משמעותית את נוכחותה במדינה או לפחות תשנה את התמהיל על מנת להמנע שוב מתשלום מיסים.

    השאלה היא האם מדינת ישראל תעלים עין או תדרוש. התשובה לשאלה הזו תלויה בכמות השוחד (לוו דווקא כספי) שפייסבוק תתן למקבלי החלטות על מנת להרגיע את הרוחות.

    לעס"ת אני נותן עוד שנתיים בתפקיד, או פחות מכך במידה והיא לא תצליח לבצע "הודור" ולשמור את הדלת סגורה. אבל רבים מתווספים לרשימת הדופקים על דלתות פייסבוק עם דרישות. כשהסכר יפרץ בזכות שינוי חוקים ורגולציה עס"ת תעוף ותעלם בדיוק כמו שבאה, בבום! אבל הנזקים כבר נעשו.

    אני אוחז בתקווה למרות השתקת באים לבנקאים, סטטוסים מצייצים ושות' והקשרים הענפים עם גורמים אסורים רק בגלל המידע שאלו אוחזים. ברגע שיחליטו שעס"ת כבר מסוכנת עבורם… הקלטות, הסרטונים וכל שבב מידע שנאסף עליה (ונאסף!) יחל לזלוג החוצה (ראו מקרי טיגר את שמחון). והיא (כידוע) לא אחת שתוכל להתמודד מול זה (אישה שמיום הכנסה לתפקיד נמצאת בעמדת מגננה – היש יותר פתאטי מזה?!) ויתרה מכך, לא נראה כי לפייסבוק העולמית תהיה סבלנות לכך. בדיוק כמו שהם אינם מגלים סבלנות למנהלים אחרים. ראו המקרים בהודו וכו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים