שוב שינויים באלגוריתם הניוזפיד; עמודי פייסבוק רבים ירגישו דעיכה משמעותית בריצ' האורגני

פייסבוק
פייסבוק

חברת פייסבוק (facebook) מודיעה בדקות האחרונות בשתי הודעות לעיתונות ב-Newsroom שלה, על שינויים מהותיים נוספים באלגוריתם הניוזפיד ובתכנים שיוצגו לגולשים.

מדובר בהמשך לעידכונים ששולבו ב-2014, דאז פייסבוק הכריזה כי תטיל סנקציות ותוריד את החשיפה האורגנית לעמודים שמשתמשים ב'מלכודות קליקים' בכדי לדרבן גולשים להקליק על קישורים יוצאים. מאז פייסבוק ביצעה מספר שינויים מהותיים נוספים באלגוריתם הניוזפיד. אחרי העידכונים בתחילת 2016, מנהלי עמודים שונים דיווחו על ירידה דרסטית בחשיפה האורגנית של תכני העמודים. יש לציין כי על אף הטענות לפגיעה בחשיפה האורגנית, על פי בדיקה של המזבלה עולה כי אחוזי ההגעה של עמודי פייסבוק ישראלים לקהל אוהדיהם, גבוהים משמעותית מעמודים מקבילים בחו"ל.

מתוך מחקר של פרסום Ogilvy
מתוך מחקר של פרסום Ogilvy

על פי מחקר של פייסבוק, גולשים מעדיפים שני סוגי פידים; פיד אינפורמטיבי וחדשותי שמעדכן אותם בדבר אירועים חדשותיים ובזמן אמת ופיד בידורי; תכנים משעשעים והומוריסטים שכאמור הם הלחם והחמאה שלה. בפייסבוק טוענים כי השינויים בפיד נובעים מסקר שערכו בקרב גולשי הרשת החברתית בחודשים האחרונים ומטרתו המוצהרת היא הפיכת הפיד לידידותי ורלוונטי יותר.

בפייסבוק אף הודיעו כי אחוזי החשיפה האורגנים ירדו משמעותית עבור חלק מהעמודים, בדגש על עמודים מבוזרים שתכניהם אינם ממוקדים או רלוונטים לקהל האוהדים ועמודים שמוציאים "טראפיק" ומפיצים קישורים חיצוניים מהרשת החברתית.

על פי הערכות, מדובר במהלך נוסף של פייסבוק שבין היתר נועד לכפות על פאבלישרים שונים להשתמש בפיצ'ר המאמרים המידיים (Instant Articles) אותו השיקה באופן רשמי במסגרת ועידת ה-F8 האחרונה. בשונה מהציפיות של פייסבוק, השימוש במאמרים המידיים לא נחל הצלחה משמעותית בקרב אתרי התוכן הישראלים ואחוז השימוש בו נמוך במיוחד.

מקור: ניוזרום

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים