מחקו לעיתון של המדינה: אפילו ידיעות אחרונות לא יכול מול פייסבוק

ידיעות אחרונות, פייסבוק
ידיעות אחרונות, פייסבוק

אם לרגע חשבתם שעמודי הפייסבוק של גופי החדשות מהגדולים במדינה נהנים מחסינות כלשהי מפני 'פייסבוק' כנראה שטעיתם ובגדול. ממידע בלעדי שהגיע לידי המזבלה עולה כי פייסבוק מחקה לעמודי הפייסבוק של 'ידיעות אחרונות' ו-Ynet מספר סרטונים בחודשים האחרונים, כאשר האחרון נמחק ממש לאחרונה, ככל הנראה לאור הפרת זכויות יוצרים מצד ידיעות אחרונות שעשו שימוש בשיר מוכר.

הסרטון שהוסר
הסרטון שהוסר

בידיעות אחרונות העלו לפני כשבועיים לעמוד הפייסבוק שלהם, סרטון מחווה לספורטאים האולימפים שמתבסס בין היתר על כתבה ויראלית של באזזפיד בה פורסם שחוקרים גילו שספורטאים שזוכים במדליית ארד מרוצים יותר מהזוכים במדליית כסף. כיאה לעמוד פייסבוק פופולארי במיוחד, הסרטון של ידיעות הפך בתוך זמן קצר לויראלי עם למעלה מ-215 אלף צפיות, אלפי לייקים ומאות שיתופים ותגובות, ואז הוא נעלם, כאמור ככל הנראה לאור הפרת זכויות יוצרים.

ב-2015, נחשף לראשונה במזבלה כי פייסבוק תחל לפעול בצורה ממוקדת כנגד עמודים ישראלים שמפרים זכויות יוצרים. באפריל השנה, השיקה פייסבוק את מערכת ה-Content ID, שמאפשרת ליוצרי תוכן מקורי לזהות מתוך ממשק מיוחד את כל הסרטונים שעשו שימוש ביצירות המקור שלהם ולהחליט האם להסירם או לאפשר את השימוש.

על פי בדיקה מדגמית של המזבלה, עולה כי ללא מעט עמודי פייסבוק ישראלים הוסרו בחודשים האחרונים עשרות סרטונים שעלו לעמודים, כאשר חלק מהעמודים אף נמחקו בעקבות הפרות חוזרות ונשנות וחלק אחר נענש בהקפאת פעילות העמוד או הפרופילים של מנהליו לתקופות זמן שונות שנעות בין שבוע ל-30 יום. בבחינת ידיעות אחרונות קשה לראות מציאות שבה עמוד הפייסבוק של 'העיתון של המדינה' מוסר מהרשת החברתית, אולם הסנקציות של פייסבוק בהחלט כואבות, גם מדובר בסה"כ בהסרת סרטון.

הסרטון שנמחק ע"י פייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. יש מצב שהסירו פשוט כי הכותרת היא clickbait, תופעה שהחברים בפייסבוק הצהירו מוקדם יותר החודש כי ילחמו בה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים