ידיעות אחרונות פרסמו ראיון חיובי עם שריל סנדברג במימון פייסבוק

שריל סנדברג, יח"צ
שריל סנדברג, יח"צ

כפי שדווח במזבלה, חברת פייסבוק ישראל נעזרת בקבוצת 'ידיעות אחרונות' בכדי לגנוב את דעת הקוראים ולשנות את התפיסה הציבורית השלילית ממנה. עתה כתבת ענק שהתפרסמה בגיליון הסופ"ש של ידיעות ובה ראיון עם מנהלת התפעול של פייסבוק העולמית, שריל סנדברג, חושפת עד כמה רחוק 'ידיעות אחרונות' מוכנים ללכת בשביל להציף דעה חיובית על פייסבוק ובמקביל להדחיק את האמת המרה.

5 עמודים מלאים ב'7 ימים' וכ-10 הפניות לראיון ממיקומים מרכזיים בעיתון ובזרועות הסושיאל, חשפו את שריל סנדברג באור חיובי בפני למעלה ממיליון ישראלים.

מבלי לשאול שום שאלה קשה, למתוח ביקורת או לבדוק את אמיתות הדברים, ב'ידיעות אחרונות' העניקו את הבמה האולטימטיבית עבור פייסבוק בעוד צעד שנועד לשבש את התפיסה הציבורית.

למזבלה נודע כי הראיון עם סנדברג שהוצג כ"בלעדי" הוא תוצר של שיתוף הפעולה הרחב עם 'ידיעות אחרונות' שעד כה הניב עשרות פיסות תוכן, ראיונות, כתבות פוקוס והופעות באירועים שנועדו לבניית המוניטין האישי של המנכ"לית עדי סופר תאני, כל זאת במימון פייסבוק, ללא בקרת אמת וברוב המקרים גם ללא גילוי נאות.

גם הראיון הרחב שהתפרסם אמש בעיתון הופך באופן רשמי את ידיעות לשופר הדיסאינפורמציה של פייסבוק שמבקשת באמצעותו להשפיע על תודעת הגולשים ועל מקבלי החלטות, בהם שופטים ומחוקקים שמתמודדים מדי יום עם סוגיות עמוקות הקשורות לתאגידים רב-לאומיים בישראל.

עוד נודע למזבלה מגורם מקורב, כי פייסבוק ישראל התחייבה לקדם את הכתבה והראיון עם סנדברג לכשיעלו לאתר ידיעות אחרונות / ynet בסכום של 20,000 ש"ח וזאת באמצעות פרסום בפלטפורמות המלצות התוכן.

פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים