פייסבוק התקפלה; תחזיר את תמונת 'ילדת הנפלם' שהוסרה מהרשת החברתית

אספן אגיל הנסן, עורך הראשי של אפטנפוסטן
אספן אגיל הנסן, עורך הראשי של אפטנפוסטן

הוול סטריט ג'ורנל מדווח בדקות האחרונות כי לאור לחץ תקשורתי, ציבורי ופניות מרובות של גופים הפועלים בתחום חופש הביטוי, חברת פייסבוק חזרה בה ותפעל באופן מיידי להסרת הצנזורה והחזרת כל הסטטוסים שהוסרו והכילו את תמונתה המפורסמת של פאן טי קים פוק ממלחמת וייטנאם ('ילדת הנפלם').

פייסבוק אף הודיעה כי בעקבות הסערה, זו תפעל לשינוי מדיניות החברה בכל הנוגע לקביעת הקריטריונים של למה מותר ומה אסור לשתף ברשת החברתית, כך שלכאורה זו תהיה מהימנה והוגנת יותר תוך שילוב של אלגוריתמים חדשים והגדלת מצבת צוות בודקי התכנים. בפייסבוק הדגישו כי מעתה שיתוף של התמונה יאושר באופן גורף לאורך הרשת החברתית.

אספן אגיל הנסן, צילום: אריק ג'והנסון
אספן אגיל הנסן, צילום: אריק ג'והנסון

כפי שדווח, סטטוס של אפטנפוסטן, העיתון הנקרא בנורבגיה, צונזר והוסר מהרשת החברתית לאחר שבתמונת הקישור הוצב תצלום היסטורי זוכה פרס פוליצר ממלחמת וייטנאם. בפייסבוק טענו כי מדובר בהפרה של מדיניות הרשת החברתית.

קבוצת שיבסטד מדיה הנורווגית, המו"לית של 'אפטנפוסטן' פירסמה הבוקר על שער העיתון, מכתב פתוח ונוקב שהופנה למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג ואף פירסמה מספר כתבות בנושא באתר העיתון. הסיפור הפך במהרה לויראלי וזכה לעשרות אלפי סיקורים בעולם.

גם ראש ממשלת נורבגיה, ארנה סולברג ופוליטיקאים נוספים, הביעו תמיכה ב'אפטנפוסטן' והעלו את התמונה שצונזרה לעמודי הפייסבוק שלהם. בעקבות כך פייסבוק הסירה את התמונות גם מעמודי הפוליטיקאים לרבות מזה של סולברג ושל שר החינוך הנורבגי, מעשה שלא עבר בשקט וייצר הד תקשורתי נרחב ואף הניב מה שנראה כמו תחילתה של התאגדות בקרב גופי התקשורת של נורבגיה תחת אג'נדה משותפת – מציאה או הקמת אלטרנטיבה עצמאית לפייסבוק.

על הצנזורה בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים