פייסבוק מטומטמים; יחיאל רדוצקי הביע סולידריות בחסימתו של יותם זמרי ונחסם בעצמו

פייסבוק מטומטמים
פייסבוק מטומטמים

יחיאל רדוצקי, אושיית פייסבוק פופולארית במגזר הדתי ואיש קבע בצה"ל שמשמש כ'ראש תחום שילוב חרדים בזרוע היבשה' נחסם ל-24 שעות משימוש ברשת החברתית 'פייסבוק' לאחר שהעלה סטטוס בו הוא מביע סולידריות בחסימתו של יותם זמרי.

כזכור, זמרי, צייצן פופולארי וקופירייטר במשרד הפרסום ענבר מרחב G, נחסם ביום שלישי האחרון לאחר שפירסם סטטוס עם צירוף המילים "פלסטינים מטומטמים", צמד מילים שכנראה לא עבר את הצנזורה של פייסבוק שחסמה אותו ל-24 שעות. זמרי אינו היחיד שפעילותו הוגבלה בשרת החברתית.

החסימה של יחיאל רדוצקי
החסימה של יחיאל רדוצקי

גם פרופסור אמיר חצרוני ואיש התוכן רז ציפריס נחסמו ביום שלישי האחרון ל-30 יום. עבור ציפריס וחצרוני מדובר בסנקציות חוזרות ונשנות מצד פייסבוק. חצרוני רק חזר לאחרונה לפרסם סטטוסים לאחר הקפאה של חודש וציפריס מהקפאה של שבוע.

סיפור החסימה של השלושה יצר באזז נרחב ברחבי הרשת עם מאות גאגים וממים ואלפי תגובות נזעמות. זמרי, שגם מגיש תכנית רדיו יומית בשם 'פתחי וזמרי בעם' עם הפרסומאי נועם פתחי ברדיו דרום וברדיו גלי ישראל, העלה לשידור את השר לביטחון פנים גלעד ארדן שמתח ביקורת חריפה על התנהלות פייסבוק לאור גל החסימות של גולשים בישראלים.

ארדן טען כי פייסבוק "חוסמת ישראלים בלי סיבה ומעדיפה למכור פרסום ולעשות כסף מלהשתיק הסתה וטרור. השר לבט"פ הוסיף כי "פייסבוק מתחילה להבין שאם היא לא תעשה סדר וסדרי עדיפויות שפויים שטרור למשל, תמיכה או הסתה לטרור זה הדבר שצריך להיות הכי דחוף ובראש סדר העדיפויות שלה, אז פשוט ממשלות ומדינות יתחילו לחוקק חוקים נגדה או להטיל עליה אחריות לתוצאות של מה שקורה על הרשת שלה".

יחיאל רדוצקי נחסם כאמור לאחר שפירסם סטטוס שהכיל את צמד המילים. בסטטוס שהוסר ע"י פייסבוק נכתב: "מרגיש שאני חייב לקחת הפסקה מהפייסבוק. פלסטינים מטומטמים". למרבה האירוניה, רדוצקי אכן קיבל הפסקה קלה מפייסבוק ונחסם ל-24 שעות.

עם חזרתו לפייסבוק, פירסם רדוצקי: "אסור לכתוב שום דבר נגד הפלסטינים, חסום מאוד שתדעו."

החסימה הכמעט אוטומטית על צמד המילים המדוברות, מעלה תיאוריה כי ככל הנראה פייסבוק הפעילה מנגנון סינון אלגוריתמי לאיתור צמד המילים. אולם בשלב זה לא דווח על גולשים נוספים שנחסמו עקב כתיבתן. תיאורה נוספת היא שמדובר בהתערבות של עובדי פייסבוק הישראלים שהחליטו להשתיק את קולם של זמרי ורדוצקי, גם אם לתקופה של 24 שעות בלבד.

גאג: ניקו זדורוב וואטס
גאג: ניקו זדורוב וואטס

במקרה של חצרוני וציפריס מדובר בשני נחסמים סידרתיים. על אף היותו אחת הדמויות המוכרות בישראל, פייסבוק ממשיכה לחסום את חצרוני לתקופות ארוכות. ציפריס הוא אחד הממיסטים המוכרים ברשת החברתית, ולמרות שתקנון השימוש של פייסבוק קובע כי תכנים שהועלו למטרות סאטירה עומדים בתקנון שלה, ציפריס אף הוא מוצא עצמו נחסם פעם אחר פעם מבלי שכלל עבר על תנאי השימוש של פייסבוק.

בזמן שהחסימות של רדוצקי וזמרי הן ליממה אחת בלבד, ישנם כאלו שנאלצים להתמודד עם סנקציות מחמירות יותר.

ניקו וואטס, קופירייטר במשרד הפרסום 'טינק' ואחד הטרולים האהובים בפייסבוק שלא פעם התכתש עם הראפר יואב הצל אליאסי, נאלץ בחצי השנה האחרונה להתנהל בעיקר באמצעות פרופילים משניים, לאור כך שפייסבוק כבר חסמה את פעילותו עשרות פעמים.

גם במקרה של וואטס פייסבוק מסרבת לקבל כי מדובר בסטטוסים סאטירים שעומדים בתקנון שלה עצמה. אבל כפי שכבר הוצג לאחרונה בניסוי מיוחד של איש חדשות 2, אפילו פייסבוק, אינה מצייתת לתנאי השימוש של עצמה.

פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. מדוע את לא מבצעים את מה שהכי פשוט, אלו לא אנשים שיושבים ובודקים את הכתוב
    אלא תוכנות פשוטות. ואם רוצים לכתוב בני יונות למשל, כתבו בני ז__ת וכולם יבינו. התוכנה עצמה דיבילית ולא תבין הבת יונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים