מארק צוקרברג ופריסילה צ'אן רוצים עולם ללא מחלות עוד בתקופת חייה של מקס

מארק צוקרברג ופריסילה צ'אן
מארק צוקרברג ופריסילה צ'אן

מייסד 'פייסבוק' מארק צוקרברג ואישתו פריסילה צ'אן, רוצים עולם ללא מחלות עד סוף המאה הנוכחית. הצמד שעומד בראש קרן "Chan Zuckerberg Initiative", ארגון משפחתי שבשליטת מארק צוקרברג, הודיע אמש כי יתרום 3 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות למחקר רפואי.

בדצמבר שנה שעברה, הציגו צוקרברג ואישתו ד"ר פריסילה צ'אן את ביתם הבכורה מקס צוקרברג לעולם. בסטטוס שכתב צוקרברג, הודיע כי יתרום בתקופת חייו כ-99 מאחזקותיו בפייסבוק הנאמדות בכ-45 מיליארד דולר. סכומי הכסף יועברו לשיקולו ושימושו הבלעדי לקרן שהקים עם אישתו, כאשר כפי שפורסם, לצוקרברג תהיה זכות וטו על כל השקעה שהקרן תעשה.

התוכניות של צוקרברג
התוכניות של צוקרברג

בשנים האחרונות פייסבוק עוסקת בתחום רבים שאינם קשורים לפעילותה כרשת חברתית. בהם גם ניסיון להיכנס לתחום הרפואה. כבר בדצמבר העניק צוקרברג טיזר קטן להכרזה אמש, כשכתב שאחת המשימות שלו היא לקדם את הפוטנציאל האנושי ע"י ריפוי מחלות.

אמש הודיעו צוקרברג וצ'אן במסגרת אירוע מיוחד שהתקיים בקליפורניה והועבר בשידור חי בפייסבוק, כי בכוונתם לתרום את הסכום למחקרים רפואיים שיעסקו בפיתוח חיסונים, התקנים מלאכותיים לאיברים פנימיים ושיפור טיפולי הכימותרפיה.

כאמור, מרבית מהכספים אותם יתרום צוקרברג ישארו תחת חזקתו. גם הפרויקטים שבהם ישקיעו הצמד יהיו ככל הנראה בבעלות חלקית או מלאה של הקרן. צוקרברג הודיע כי הפרויקט הראשון יהיה תחת מיזם Biohub שם ישקיעו כ-600 מיליון דולר בכדי להקים מעבדת מחקר חדישה והעסקת מדענים ומהנדסים מהאוניברסיטאות המובילות בארצות הברית.

עקבו אחר צוקרברג
עקבו אחר צוקרברג

יש לציין כי בשבועות האחרונים, לגולשים רבים בפייסבוק הופיעה בפיד המלצה לעקוב אחר הפרופיל האישי של צוקרברג. ככל הנראה מדובר היה בניסיון מצד פייסבוק להגדיל את התפוצה והחשיפה לסטטוסים של המייסד לקראת ההכרזה על המיזם השאפתני החדש.

בסטטוס שפירסם צוקרברג לאחר ההכרזה, נכתב: "האם אנחנו יכולים לעזור למדענים לרפא, למנוע או לנהל את כל המחלות עוד בתקופת חייהם של ילדינו? אני אופטימי". בראיון טען צוקרברג כי זוהי לא החלטה אימפולסיבית ורגעית, "זה לא משהו שפשוט קראנו עליו באיזה ספר והחלטנו לעשות" אמר מייסד פייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים