האם זו הסיבה ל'קוקסינלגייט'? פייסבוק משיקה פרסומת בעברית שאולי מסבירה הכול

מרכז ההורים של פייסבוק
מרכז ההורים של פייסבוק

לפייסבוק נוח שלא פונים אליה בשאלות, אבל עם גל נטישה של צעירים, הורים שתובעים על הפרת פרטיות ילדיהם, התערבות של האיחוד האירופי וסכנות רבות שרק אורבות לקטינים וצעירים מעבר לפינה, פייסבוק כבר מבינה שהיא צריכה שיפור תדמיתי ומשיקה היום פורטל הורים חדש וגם לראשונה פרסומות מדובבות לעברית

למעלה-1,200 גולשים נחסמו בחודש האחרון משימוש בפייסבוק לאחר שסטטוסים שלהם הכילו מילים כמו 'קוקסינל' ו'כושי', עליהן פייסבוק לכאורה הטילה וטו משימוש בתחומיה. בחברת פייסבוק ישראל לא הגיבו לפניות התקשורת בנושא והשליכו את האחריות לפייסבוק אירלנד, שמשם הגיעה תגובה לאקונית ולא עניינית.

הפרסומת המדובבת של פייסבוק

חלק מהגולשים העלו כי יתכן ומדובר בניקוי אורוות מצד שפייסבוק שמטרתו לאזן ולהשפיע על השיח, אחרים העלו כי יתכן וישראל הייתה ניסוי הרצה של אלגוריתם צנזורה חדשה שפייסבוק פיתחה כחלק מהמו"מ על כניסתה המחודשת לסין.

אולם בשעות האחרונות פייסבוק משיקה קמפיין בינלאומי שנועד לקדם את 'Safety@Facebook' פורטל אבטחה, בטיחות והנחיות לשימוש נאות בפייסבוק, שמושק היום להורים, מחנכים ובני נוער ומטרתו לקדם התנהלות בטוחה ואחראית יותר ברשת החברתית, לרבות כפי שנרמז, שימוש בשפה אסורה שפוגעת בגולשים. את הפרויקט מובילה אנטיגוני דייויס, ראש מחלקת הבטיחות של פייסבוק העולמית והוא מספק חומר הסברתי ולימודי אודות ביריונות ברשת וטיפים באבטחת חשבון והתנהלות אחראית ובטוחה בפייסבוק.

"אנשים מגיעים לפייסבוק כדי לשתף את סיפוריהם, לראות את העולם מבעד לעיניהם של אנשים אחרים וליצור קשר עם חברים ובני משפחה. המשימה שלנו היא להעניק לאנשים את הכוח לשתף ולהפוך את העולם למקום פתוח ומקושר יותר. אנחנו רוצים שכולם ירגישו בטוחים כשהם משתמשים בפייסבוק. אנחנו עובדים יחד עם מומחים חיצוניים, כולל מועצה מייעצת בנושאי בטיחות, ואוספים משוב מהקהילה שלנו כדי לפתח מדיניות, כלים ומשאבים לשמירה על בטיחותך" כך נכתב.

בפורטל ניתן גם להוריד מדריכים שנכתבו על ידי צוות המומחים של פייסבוק בשיתוף פעולה עם ארגונים שונים, כדוגמת MediaSmarts הקנדי. ביניהם; מדריך בשם 'חשוב פעמיים לפני שאתה משתף' שמספק מידע בניהול פרטיות ובטיחות בפייסבוק ומדריכים לאזרחים ותיקים ןנשים. בשלב זה המדריכים מתורגמים לכ-40 שפות למעט עברית.

פורטל ההורים מחולק לארבע קטגוריות מרכזיות;

1. "מרכז הבטיחות" – מידע על מדיניות ותנאי השימוש של פייסבוק, מגוון כלים לאבטחת החשבון והמידע האישי וסט של מדריכים וסרטוני הסברה.

2. "המרכז למניעת בריונות" – מתחם למידה שמיועד לבני נוער, הורים ומחנכים, שפותח בשיתוף עם המרכז לאינטליגנציה רגשית של אוניברסיטת ייל, והוא מהווה משאב לבני נוער, להורים ולמחנכים שמחפשים תמיכה ועזרה בנושאים הקשורים לבריונות ולקונפליקטים אחרים. המרכז מציע תכניות מפורטות, כולל הדרכה לעריכת שיחות חשובות עבור אנשים הסובלים מבריונות, הורים שילדם סובל מבריונות או מואשם שהוא נוהג בבריונות, ומחנכים שתלמידיהם מעורבים במעשי בריונות.

3. "הפורטל להורים" – היכרות עם יסודות פייסבוק, טיפים להורות בנושא בטיחות באינטרנט והפנייה לקבלת ייעוץ של ארגונים רשמיים.

4. "מרכז העזרה" – מרכז העזרה הרשמי של פייסבוק שעלה באחרונה עם עיצוב חדש וכולל תשובות לשאלות ובעיות נפוצות במגוון נושאים; מדיניות, הגדרות פרופיל ועוד.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים