הטוויטר הזה… שווה משהו? כתב 'רשת' גיל משעלי מצייץ לכמיליון איש בחודש

גיל משעלי, צילום: רותם דרוב
גיל משעלי, צילום: רותם דרוב

טוויטר אומנם סימנה את השוק הישראלי כלא רלוונטי עבורה, אולם עיתונאים ואנשי תקשורת רבים רק פורחים ברשת הצייצנים ואט אט זונחים את השיח היומי בפייסבוק ובוחרים דווקא בטוויטר. עבורם פייסבוק היא רק כלי להזרמת טראפיק לכתבות וטוויטר, כרגע לפחות, הופכת לחממה של שיח איכותי יותר ולמקום שבו עם עבודת מיצוב טובה, השמיים הם הגבול.

כפי שנחשף בתחילת ינואר במזבלה, טוויטר (twitter), רשת המיקרו-בלוגינג הפופולארית שהפכה לחביבת אנשי החדשות והתקשורת בארץ ובעולם, החליטה לחסל לחלוטין את פעילותה בארץ. ולמרות זאת, בחודשים האחרונים טוויטר דווקא צוברת תאוצה בישראל, נתוני החשיפה ומספר העוקבים רק עולים ויש כאלו שבין היתר בזכות הצייצן, הפכו לכוכבים בתחומם.

אחד מהם הוא כתב הרכילות העסקית גיל משעלי שהצטרף באחרונה למחלקת הדיגיטל של זכיינית ערוץ 2 'רשת' (רשת דיגיטל), שם במסגרת תפקידו הוא מוביל את מדור הרכילות והבידור של אתר. מאז כניסתו לתפקיד המדור צובר תאוצה, זוכה לכניסות מרובות ולפידבקים חיוביים בברנז'ה. הטראפיק אומנם מגיע בעיקר מפייסבוק וגוגל, אבל על חיזוק המוניטין של משעלי אחראית בעיקר טוויטר.

למשעלי (gilmishali@) יש כ-47 אלף עוקבים ומלבד גיא פינס (100 אלף עוקבים), הוא נחשב לכתב הישראלי הנעקב ביותר בתחומו בטוויטר. אחרי הציוצים של משעלי עוקבים לא מעט שמות מוכרים מהעולם, ביניהם E! News עם 10.7 מיליון עוקבים, אתר הבידור Page Six, תוכנית TheVoice אוסטרליה ואישים ושחקנים מוכרים כמו השף גורדון רמזי, השחקן טום קרוז, הזמר בוי ג'ורג' וכוכבת הפורנו לשעבר ג'נה ג'יימסון ולא מעט פוליטיקאים ישראלים.

מתוך הטוויטר של משעלי
מתוך הטוויטר של משעלי

בשונה מפייסבוק, התקשורת בין הצייצנים קלילה יותר, לא מחייבת ולרוב גם נטולת אגו, אך בעיקר כזו שיכולה בקלות להפוך לרגע הזה שבו אתם מוצאים את עצמכם מחליפים ציוצים עם אנשים וארגונים שלעולם לא היו נגישים עבורכם בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת. דוגמא טובה לכך היא במהלך 'מבצע עמוד ענן', דאז תקף משעלי את בר רפאלי בטוויטר, לאחר שזו צייצה כי היא מתפללת לשלומם של שני הצדדים. הציוץ של משעלי זכה לפולואפ ולכתבה באתר DailyDot הפופולארי שגררה את אסי עזר ושירי מימון לתקוף ולחסום את משעלי בטוויטר.

עזר ומימון לא היחידים שהתעצבנו על משעלי. במהלך 2016, תקף בסדרת ציוצים את ארגון בצלם ודרש להכריז עליו כארגון טרור. עיתונאי "הארץ" ברק רביד התעצבן על כך, תקף את משעלי וחסם אותו. גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חסמה את משעלי לאחר שהגיב לציוציה בצורה שלא מצאה חן בעיניה.

עם צבירת הפופולאריות המחודשת של טוויטר בישראל (ראו: עמית סגל חושף נתונים), תופעת ההתכתשויות בין הצייצנים התרחבה. בידיעות אחרונות בוחרים לא פעם להכפיש עיתונאים וגם בוואלה! ברנז'ה נתפסו לא פעם מתחרפנים עם סדרת ציוצים הזויה שתקפה את עיתון TheMarker ואת הכתב נתי טוקר.

אחוז החשיפה בטוויטר גבוה ואולי עם שינוי או שניים נוספים באלגוריתם של פייסבוק, יתכן ואפילו יעקוף באופן יחסי את העמודים ברשת החברתית. משעלי לדוגמא, מצליח מדי חודש לייצר כ-900 אלף חשיפות בממוצע עבור 2 ציוצים ביום. ״טוויטר זה פייסבוק בוטיק. מצומצם יותר, אבל איכותי הרבה יותר. בפייסבוק אתה רץ מהר עם האגודל ובטוויטר אתה באמת קורא״ מסכם משעלי.

נתוני הטוויטר של עמית סגל
נתוני הטוויטר של עמית סגל

אז למה בכל זאת טוויטר נטשה את השוק הישראלי? באוגוסט 2016 ניסתה טוויטר בשנית את מזלה עם הצטרפותו של דוד אברהם לחטיבת המדיה של המפרסמים הישראלים. בטוויטר מעולם לא כיוונו למפרסמים כמו "שטראוס" או "תלמה", אלא בעיקר לחברות ההזנק של הסטארט-אפ ניישן, להן אינטרסים מובהקים בקידום תכנים בינלאומיים. כחצי שנה לאחר מינוי של אברהם, החלה טוויטר בהליך רה-ארגון שגולתו באיחוד וצמצום מחלקות לא רק בישראל, אלא במרבית המדינות שמחוץ לארצות הברית.

השוק האמריקאי הוא יעד אסטרטגי ועיקרי שבו טוויטר מתמקדת בשלב זה, במיוחד לאור הפופולאריות העולה שלה בארצות הברית בזכות השימוש האינטנסיבי של הנשיא דונלד טראמפ, שאף הוביל לעליית השווי של מניית טוויטר. הרומן בין טוויטר למדינות כמו ישראל אומנם בהקפאה, אך על פי הערכות הוא רחוק מלהסתיים. בכדי שטוויטר תבסס את מעמדה מול פייסבוק ורשתות נוספות ואולי סוף סוף תמצא גם את הרוכש המיוחל, מוערך כי בשלב עתידי כזה או אחר, טוויטר עוד תשוב לפעילות בשווקים מקומיים.

ויש כאלו שדווקא מרוצים מהיציאה של טוויטר מישראל. בחברת 'פייסבוק ישראל' ובמשרד יחסי הציבור "שלום תל אביב" ככל הנראה מרוצים מאוד מהנטישה. היא אומנם לא פגעה בפעילות המסחרית של פייסבוק בארץ, אך עצם העזיבה של גוף כל כך גדול היא הוכחה לחוזקת השוק של פייסבוק בישראל. זמיר דחב"ש, מנהל המשברים של פייסבוק ישראל ובעלי 'שלום תל אביב', חגג את עזיבתה של טוויטר עם ציוץ השער של עיתון ממון, בו נכתב באותיות ענק; "טוויטר מוותרת על ישראל".

>> הצטרפו למזבלה בטוויטר mizbala@

זמיר דחב"ש, טוויטר
זמיר דחב"ש, טוויטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. חברים אולי אני לא אובייקטיבי בעינינו של הכתב גיל אבל המציאות חזקה ועל עובדות קשה להתווכח. אז המשך כך בן יקר ובהצלחה בהמשך….גבי משעלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים