מזבלה.קום

מה פייסבוק רוצה מיקיריי הברנז'ה? אבנר רסל וחזקוש ישורון חסומים כבר חודשים, ליאור נויפלד מצטרף לחסימה

רסל, ישורון ונויפלד
רסל, ישורון ונויפלד

בביקורו בישראל לפני כחודש, הצהיר סיימון מילנר, ראש המדיניות של פייסבוק EMEA, כי לפייסבוק אין רשימת סינון מילים, לבטח לא סינון של מילים כמו 'כושי' ו'קוקסינל' וכי כל הגולשים שנחסמו, בכלל נחסמו בעקבות סיבות אחרות, אותן לטענת מילנר, פייסבוק מסרה להם.

בכירי פייסבוק יכולים לטעון עד מחר שפייסבוק לא הענישה מובילי דעה ואושיות פייסבוק שהשתמשו במילים האסורות לכאורה בסטטוסים שלהם, היא גם יכולה להמשיך לטעון שהיא מסרה את הסיבות האמיתיות, אבל האמת רחוקה שנות אור מכך, פייסבוק לא מסרה דבר לאיש והסיבות לחסימה ברורות; ניסוי כלי בקרה וצנזורה או ניסיון לחינוך גולשיה הפופואלרים.

כך או כך, הסיקור סביב פרשת הקוקסינלים והעוגה הכושית דעך, לאתרי החדשות יש "דברים חשובים" יותר לכתוב עליהם, אבל יקיריי הברנז'ה, אנשי הקריאייטיב אבנר רסל מבאומן בר ריבנאי וחזקוש ישורון מיהושע\TBWA, עדיין חסומים. בחודשים האחרונים רסל וישורון הרגישו את משקלה הכבד של הצנזורה של פייסבוק מספר פעמים עם חסימה של חודש אחר חודש בגין סטטוסים שפורסמו בעבר.

בסה"כ ישורון ורסל חסומים כבר כמעט שלושה חודשים, מבלי שהם באמת מבינים למה, מבלי שאף אחד מפייסבוק ישראל או פייסבוק העולמית בכלל טרח להסביר להם, ככה זה שהחטא היחיד שלך הוא שאתה דמות פופולארית שפועלת בפלטפורמה לא שלך, שמתנהלת בצורה שרירותית, אלימה ומיסתורית ואף אחד לא יכול להעמיד אותה במקום.

אל ישורון ורסל מצטרף השבוע איש קריאייטיב נוסף, ליאור נויפלד, מנהל הקריאייטיב של משרד הפרסום True (לשעבר ברזני לוי) שנחסם לחודש בעקבות סטטוס שפירסם בעבר. השלישייה אומנם לא הרימה ידיים ועברה להשתמש בפרופילים חדשים עד סיום החסימות, אולם את קהילות העוקבים והחברים שלהם הם השאירו מאחור, ונאלצו להתקפל בפני הגחמות של פייסבוק.

לפייסבוק יש את כל הסיבות שבעולם שלא להודות כי הפעילה כלי צנזורה ניסיוני. אחת מהן היא חוק סרבנס-אוקסלי (SOX), חוק פדרלי שיכול להאכף גם בישראל. החוק, מחייב בין היתר חברות כמו פייסבוק, שכפופות לתקנות רשות ניירות ערך האמריקאית, להתנהל בגילוי רחב ומפורט בדוחות הכספיים ובדיווח על שינויים שיכולים להשפיע על בעלי המניות שלהן. באם פייסבוק הפעילה בישראל כלי צנזורה, הרי שיתכן והמידע יכול להיות רלוונטי עבור בעלי המניות וככזה גם יכול להשפיע באופן ניכר על ערך המניה ולמנוע אי-סדרים ויצירת מצג שווא במצבה העסקי של החברה כפי שמשתקף בדוחות הכספיים.

ממשרד היח"צ 'שלום תל אביב' ומחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים