הטריל את פייסבוק עם שם באורך של 6000 תווים, ברשת החברתית קצת פחות התחברו

הטריל בסטייל, נזכור אותו
הטריל בסטייל, נזכור אותו

צעיר, ככל הנראה תאילנדי, הטריל לאחרונה את הרשת החברתית 'פייסבוק' לאחר שפתח פרופיל פיקטיבי עם שם באורך של כ-5949 תווים. פייסבוק לרוב אינה מאפשרת יצירת פרופיל או עמוד שנושא שם באורך של למעלה מ-70-100 תווים, ובאם תנסו לפתוח כזה במרבית המקרים תוצג הודעה כי "השם אינו מותר על ידי פייסבוק". הסטטוס הראשון שפורסם בפרופיל זכה בתוך זמן קצר ללמעלה מ-120 אלף שיתופים.

זה לא תיוגים, זה השם שלו!
זה לא תיוגים, זה השם שלו!

אז איך בכל זאת הצליח אותו בחור ליצור שם כל כך ארוך? ברשת החברתית קצת פחות התחברו להטרלה המשובחת ואמש החליטו להסיר את הפרופיל בטענה כי אינו עומד בתנאי השימוש שלה, כך שאת התשובה לשאלה כנראה שלעולם לא נדע. על פי תקנון "השמות המותרים לשימוש בפייסבוק" לא ניתן להשתמש בשמות חלקיים או מפוברקים (ראו עידכון במדיניות מטה), וזאת למרות שעובד בכיר של הרשת החברתית משתמש בכזה.

שמו של הבחור שהכיל 6000 תווים שהרכיבו 950 מילים ככל הנראה הכיל מסר, סיפור או שיר כלשהו ואולי סתם טקסט ג'יבריש. הקליקו כאן ל-PDF עם השם המלא ונסו לפצח בעצמכם.

זו אינה הפעם הראשונה שגולש מצליח להערים על המערכות של פייסבוק. אחת ההטרלות המשובחות שנעשו היא דווקא כחול לבן ושל רז ציפריס, שלאחר שנחסם מכתיבת סטטוסים, הצליח להמשיך לעדכן הפרופיל שלו באמצעות כתיבת סטטוסים בשורת ה-Bio. כשבועיים לאחר חשיפת הסיפור במזבלה, פייסבוק תיקנה את הבאג. מי אמר שפייסבוק לא קוראת ת'מזבלה.

אחד מעובדי פייסבוק הבכירים שתקנון השימוש של הרשת החברתית כמובן שאינו חל עליו הוא אנדרו בוסוורת, סגן נשיא במחלקת הפרסום והפיתוח העסקי של פייסבוק, שמאז ומתמיד מנהל פרופיל אישי תחת הכינוי שלו Boz. כך שנראה שגם הפעם החוקים של פייסבוק ניתנים לפרשנות ואכיפה כראות עיניה.

הפרופיל של Boz - אנדרו בוסוורת
הפרופיל של Boz – אנדרו בוסוורת

מדיניות "השם האמיתי" של פייסבוק עמדה בשנים האחרונות במרכזן של לא מעט סערות חברתיות. המרכזית שבהן שגרמה אי נוחות רבה למייסד מארק צוקרברג, היא מחאה של מלכות דראג ב-2014 שמצאו עצמן עם פרופילים מושבתים לאחר שפייסבוק טענה כי לא ניתן להשתמש בשמות במה. בעקבות המחאה, פייסבוק התנצלה והחליטה לאפשר למלכות הדראג להשתמש בכינויים ובשמות במה בפרופילים האישיים.

באוקטובר 2014, פירסם כריס קוקס, מנהל המוצר הראשי של פייסבוק, סטטוס ארוך ובו התנצלות אישית בפני קהילת הדראג על עוגמת הנפש שנגרמה לה בעקבות המדיניות של פייסבוק ובנובמבר 2015 ולאור המחאה והביקורת הגוברת, החליטה פייסבוק להגמיש את המדיניות שחייבה שימוש בשם אמיתי ולאפשר שימוש בכינויים. יש לציין כי פרופיל הפייסבוק של Boz המוזכר לעיל, נשא את אותו השם טרם השינוי במדיניות פייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים