השינויים החדשים של פייסבוק: פחות פייק ניוז, עליה של 30% בפרסומות בפיד וירידה משמעותית בתוכן פאבלישרים

פייסבוק
פייסבוק

פייסבוק מודיעה על שינויים נוספים בניוז פיד של הגולשים. בתוך כך בעלי עמודים רבים ירגישו ירידה בין קלה למשמעותית בתפוצה האורגנית של תכניהם, במקביל פייסבוק החלה להקצות יותר סלוטים עבור מודעות מומנות בהיקף של כ-30% מבעבר. על פי אדם מוסרי, סמנכ"ל ניוז פיד בפייסבוק, אחת הסיבות המרכזיות לקיזוז החשיפה האורגנית, היא לכאורה המאבק שמנהלת פייסבוק כנגד תופעת ה'פייק ניוז' (חדשות מזויפות) ובמטרה לצמצם את החשיפה של קישורים באיכות נמוכה להגדרתו.

על פי מחקר לא ברור שפייסבוק טענה שקיימה, גילתה החברה כי ישנה קבוצה מצומצמת של גולשים שמפיצה כמויות אדירות של תוכן מדי יום ובכך נוצר ספאם בפיד של הגולשים. על פי המחקר של פייסבוק, תכנים מסוג קליק בייטינג, מיס-אינפורמציה וכו', יזכו מעתה לחשיפה אורגנית נמוכה יותר. גם גולשים שמעלים מספר סטטוסים גבוה, להגדרת פייסבוק כ-50 סטטוסים ביום, יראו האטה בחשיפת התוכן.

בפייסבוק אף מודים כי הקיזוז בחשיפה יהיה רק לקישורים יוצאים מחוץ לרשת החברתית ובכך פייסבוק ממשיכה את מודל הגן הסגור שלה, מתוך מטרה עתידנית לנעול לחלוטין את יציאת הגולשים מחוץ לפייסבוק, אלא אם מדובר במודעה ממומנת. על פי פייסבוק, חלק מהמפרסמים, הפאבלישרים ובעלי העמודים ירגישו דעיכה נוספת בחשיפה. בשנה החולפת, ביצעה פייסבוק למעלה מ-50 עידכונים מוצהרים בניוז פיד מתוך מטרה לקזז את החשיפה האורגנית באמתלה של מלחמה בפייק ניוז ובקליקבייטינג.

פאבלישרים רבים נתונים לחסדיו של האלגוריתם של פייסבוק ובלא מעט מקרים, עבורם מדובר בחיים ומוות. בדוחות הכספיים שפירסמה לאחרונה חברת Salon Media Group, עולה כי בעקבות שינויים באלגוריתם של פייסבוק, חוותה הקבוצה ירידה של כ-23% בטראפיק האורגני שהגיע מפייסבוק ובכך רווחיה ירדו בלמעלה מ-2 מיליון דולר.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים