רפאל רובין קיפל את פייסבוק, החזירה את קבוצת הענק שנמחקה

ההודעה שקיבל רובין מפייסבוק
ההודעה שקיבל רובין מפייסבוק

קבוצת הפייסבוק "לב אמיץ" של רפאל רובין שמנתה כ-150,000 חברים, נמחקה במהלך סוף השבוע האחרון לאחר שרובין שיתף בה תמונה אישית של עמית אשל, ראש דסק חדשות באתר וואלה! כשהיא בבגד ים. את התמונה שיתף רובין באמצעות כפתור ה-Share מתוך הפרופיל האישי של אשל, שמנגד זכתה בתוך דקות ספורות לעונג מפוקפק – עשרות הודעות מגברים שהציעו לה הצעות מגונות.

השיתוף של רובין
השיתוף של רובין

אשל לא נשארה חייבת ופירסמה מספר סטטוסים ויראלים בנושא לרבות הודעות שקיבלה מגברים זרים. מאוחר יותר פירסמה גם כתבה באתר וואלה! כשלאחריה הוצף רובין בהודעות מנשים שזעמו על המיזוגניה שהפגין לכאורה עם שיתוף התמונה בקבוצה. גם פיד הפייסבוק הוצף בסטטוסים של נשים נוספות שטענו כי הקבוצה שחרטה על דגלה מאבק למען אבות, היא בעצם קבוצה שנועדה להטריד נשים. פייסבוק אומנם לא הגיבה לפנייה של אשל ומנגד רובין דחה את הטענות כי מדובר בשנאת נשים, אולם הקבוצה נמחקה כליל.

לאחר פרסום הפרשה, נחשף כי פייסבוק אירלנד ופייסבוק ישראל חתמו על הסכם פשרה סודי עם רובין, באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן. רובין שתבע את פייסבוק מספר פעמים, בין היתר על פגיעה באוטונומיה שלו ועל הסרת קבוצות שבבעלותו, הצליח להרתיע את פייסבוק שהסכימה להחזיר לו את הקבוצה, בתנאי שיגיש לבית המשפט בקשה למשיכת התביעה. ההסכם שנחתם בסוף 2016 לכאורה הגן על רובין ממחיקה נוספת של הקבוצה, אולם כאמור הקבוצה נמחקה בשבוע שעבר.

היום בשעות הבוקר, קיבל רובין הודעה לפיה פייסבוק החליטה להחזיר את הקבוצה וזאת למרות הדיווחים ותלונתה של אשל, ובכך נכון למועד הפרסום קבוצת 'לב אמיץ' שמונה כ-150 אלף חברים חזרה לאוויר. פייסבוק לא מסרה דבר לרובין למעט שהקבוצה שוחזרה. האם פייסבוק חששה מהפרת ההסכם עם רובין? את זה אולי נדע בקרוב.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. הוגש תביע נגד העיתון ואאלה והכתבת אשל.
    לפרטים לכל מי שמעוניין לשמור על דמוקרטיה ברשת ולמנטע הסתה ולשון הרע
    צרו קשר
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים