מזבלה.קום

מביך: פייסבוק השיקה בישראל טופס דיווח על הסתה עם אפשרויות דמה

test - מתוך הפופ אפ של פייסבוק
test – מתוך הפופ אפ של פייסבוק

זהו לא סוד גדול שהרשת החברתית 'פייסבוק' מלאה בתכני אלימות והסתה. זהו גם לא סוד גדול שפייסבוק לא עושה כמעט דבר בכדי למגר את התופעה שלא פעם בזכות אותן קריאות מסיתות לרצח יהודים וישראלים, יצאו מפגעים לבצע פיגועי דקירה, דריסה וירי שקיפחו את חייהם של רבים. חוק הפייסבוק של ארדן ושקד לא יפתור את הבעיה אלא יחריף אותה, כאשר על פי החוק יתאפשר לפייסבוק להסתיר את אותם תכנים מכתובות IP ישראליות ולא להסירם כליל מפייסבוק, מה שימשיך את ההסתה והאלימות אולם בדרך שלא תהיה גלויה לישראלים.

תוכן שנאה? מתוך ynet בפייסבוק
תוכן שנאה? מתוך ynet בפייסבוק

עתה פייסבוק משיקה פיצ'ר דיווח (Report) חדש שעל פניו יאפשר לגולשים לדווח לפייסבוק על תוכן מסית ואלים ובשעות האחרונות נודע למזבלה כי מתחת לכל הסטטוסים שמתפרסמים בעמודי אוהדים ובקבוצות, התווספה שורה שבה נשאל המשתמש "האם הפוסט מכיל דברי שנאה?" כאשר הוא מתבקש להקליק על אחת התשובות: "לא" או "כן" שהקלקה עליה פותחת טופס דיווח שכפי שמתפרסם לראשונה במזבלה, כלל לא הושלם.

אותה הודעה כאמור מתווספת לכל הסטטוסים והתכנים שמתפרסמים שלא בפרופילים, כאשר רובם כאמור אינם דברי הסתה או אלימות, וזאת ככל הנראה כתוצאה מבאג או מלימוד אלגורתימי של מה הסתה ומה לא בהתבסס על דיווחי הגולשים. מה שיכול להצית גל של דיווחי סרק וקיטלוג תוכן לגיטמי כמסית ולא רק. מבדיקה של המזבלה עולה כי הקלקה על "כן" פותחת פופ-אפ כלל לא מוכן שמכיל אפשרויות דמה, וזאת למרות שההודעה ככל הנראה כבר הופיעה למיליוני משתמשים בישראל. בהודעה שקופצת נכתב: "אנו משתמשים בפידבק שלך בכדי להבין אם משהו לא בסדר" כאשר לגולש 4 אפשרויות: הראשונה לדווח על התוכן כ"דברי שנאה", וביתר האפשרויות נכתב "Test".

עידכון: לאחר הפרסום במזבלה ההודעה נעלמה מפייסבוק.

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. פייסבוק ישראל כותבת:קחו בחשבון שבאופן גורף פייסבוק אינו עונה בטלפון או במייל-אז במה אתם כן עונים?
    פייסבוק כותב:אנחנו רוצים לוודא שחשבון שלך מאובטח
    לאחרונה שמנו לב לפעולה חריגה בחשבונך
    ניתקנו אותך כדי לעזור בשמירה על הבטחת פייסבוק שלך
    אני לוחץ על "הבטחת חשבון" והכל קופץ ואיני מצליח להיכנס בחזרה לחשבון שלי
    אני מבקש הדרכה ועזרה
    תודה
    קמיונקה צבי ניצול שואה-המייל שלי[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים