ביריונות דיגיטלית: כך קשת הדחיקה מפייסבוק את הדלפת גמר נינג'ה ישראל 2021

נינג'ה ישראל, צילום: פיני סילוק, תחת שימוש הוגן
נינג'ה ישראל, צילום: פיני סילוק, תחת שימוש הוגן

קבוצת התקשורת 'קשת' בעלת חברת החדשות n12, השתמשה בטקטיקות של ביריונות והשתקה, בכדי להעלים מפייסבוק ומאינסטגרם תיעוד מביך שחשף לכאורה את זוכה גמר נינג'ה ישראל 2021, חודשים לפני מועד השידור המקורי.

נינג'ה ישראל (Ninja) היא תוכנית ריאליטי אתגרי (במקור אמריקאית ויפנית) שמשודרת בקשת מאז 2018 בהנחיית אסי עזר ורותם סלע. התוכנית מצולמת במתחם מושקע שהוקם בנמל חיפה והיא נהנית מאחוזי רייטינג גבוהים.

ביום שבת (26.8) חזרה נינג'ה ישראל לעונה שלישית שצולמה באוגוסט השנה. עם נתוני פתיחה גבוהים, פרק הפתיחה של העונה השלישית משך כ-720 אלף צופים עם 24.1% רייטינג (על פי אייס).

אלא שכבר במהלך שידור פרק הבכורה קרה לכאורה הנורא מכל עבור הפקת התוכנית ותיעוד וידאו שצולם בנמל חיפה בחודש אוגוסט ע"י אנונימים, הופץ ברשת כמעט במקביל לשידור הבכורה בטלוויזיה וחשף לכאורה את הזוכה הגדול של נינג'ה ישראל 2021 – יובל שמלא, כאמור זמן רב לפני מועד שידור הגמר בטלוויזיה.

הסרטון שהופץ ברשת תפס את קשת במערומיה ופוטנציאל הנזק הטמון באובדן הרייטינג של המגה ריאליטי שלה, הוביל אותה לנקוט בשורה של צעדים בריוניים כנגד גולשים ועמודים ששיתפו את הסרטון. כך חושפת המזבלה.

בקשת מעולם לא הצהירו כי מדובר בסרטון ערוך וטענו כי צולמו מספר וורסיות של ההכרזה. גם שלל הספקולציות שהוצפו ברשת לא הטילו ספק במהימנותו, אולם בזמן שעיתונאים וכתבי בידור ותרבות ששיתפו את הסרטון ברשתות השונות, התבקשו בנימוס על ידי קשת להסירו מתוך קולגיאליות וכך גם עשו, גולשים ועמודים פרטיים ששיתפו אותו, קיבלו מפייסבוק הודעת הסרה שרירותית.

הסרת הסרטון בעקבות הדיווחים
הסרת הסרטון בעקבות הדיווחים

למזבלה נודע כי למרות שקשת אינה בעלת הזכויות על הסרטון ולא הייתה לה שום דרישה חוקית עליו, בכדי לכפר על הפדיחה, שיגרה קשת בנתיב המהיר של פייסבוק ישראל, שורה של דיווחים כוזבים על עמודים וגולשים שהפיצו אותו, כאשר בחלק מהמקרים הגולשים אף נחסמו משימוש בפייסבוק ומאינסטגרם בעקבות הדיווחים השקריים.

אחד העמודים שממנו הוסר הסרטון, הוא עמוד חדשות מוכר שקיבל את הסרטון מהצלם המקורי עם אישור להפיצו, כך לטענתו. בהודעת הערעור ששלח לפייסבוק כתב: "בסרטון אין שום הפרת זכויות ולא הפרת קניין יוצרים. סרטון שצילם אזרח ברשותו החופשית! הסרטון לא שייך לקשת ולא לתוכנית נינג'ה ישראל! נבקש להחזירו במיידי".

לא בעלת הזכויות, אך דורשת אותם
לא בעלת הזכויות, אך דורשת אותם

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

15 תגובות לפוסט

15 תגובות

  1. לא בסדר שהדליפו, זאת חוצפה והפרת זכויות , אנשים צרי עין, בכל מקרה – רציתי שמלא ינצח ואני לא מתכוונת לוותר על הגמר!!! תכנית יפה ! כיף שהביאו אותה לארץ וכמה קל להיקשר למתמודדים.

  2. אם אסי ורותם יחזרו לשדר על תקן העונה הראשונה , פחות דיבורים יותר נינג'ות על המסלול , ובלי קללות אסי ובלי רולטת רותם , ובלי לסכסך בין הנינג'ות פשוט יהיה כיף לצפות בנינג'ה ישראל

  3. גם בהישרדות פרסמו לפני הגמר את שלושת הפינליסטים ובסוף יצא שזה בכלל לא הם אז לא להתייחס בבקשה

  4. לחגי, קשת ורשת ובכלל ערוצי התקשורת הם נבלות חסרות מצפון. יש אלפי אנשים מוכשרים ונהדרים בתעשיה אך היא נשלטת על ידי חזירים תאבי בצע. אין לך מה לרחם עליהם

  5. לישראלי המציצן לא אכפת שהחברה שמממנת את ההפקה תקרוס ותפסיד כסף, העיקר שהוא הצליח לפרסם סרטון.
    בושה לכל מי שהפיץ את הסרטון ופגע בפרנסה של רבים. שום יום כיפור לא יכפר על מעשיכם.

    למען הסר ספק – אין לי שום קשר לקשת או בכלל לעולם הטלויזיה או הקולנוע. אין לי שום רווח ואני אפילו לא צופה בתוכניות האלו. אני רק רואה את העוול ומצפה מאנשים ליושרה מינימלית לפני שהם לוחצים על "ההדק".

  6. האישיו בתוכנית הם המנחים המקסימים אסי עזר ורותם. ללא קשר לזוכה מרתק לראות את הדרך שעושים המתחרים עד ללחיצה על הבאזר. תוכנית ניפלאה👍

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים