האם תוכן ויראלי הוא מה שיציל את עמודי האוהדים בפייסבוק משימוש בסטטוסים ממומנים?

facebook-fan-engagement1

בעקבות הפוסט שכתבתי אמש על הנמכה משמעותית בחשיפה האורגנית של עמודי האוהדים בניוז פיד והרצון של פייסבוק שכולנו בסופו של דבר נשתמש רק בסטטוסים מומנים, שאלו אותי האם תוכן ויראלי; קרי תמונות וקטעי וידאו שיועלו לעמוד האוהדים, הידועים כמחוללי אינטראקציה גבוה, יכולים להוות תחליף לשימוש בסטטוסים ממומנים וזאת במטרה להגדיל את האינטראקציה, האינגייג'מנט וה-"מדברים על זה" בעמוד, כאשר מטרת העל כמובן הינה הגדלת סך כמות האוהדים (לייקים).

לוגו פייסבוק | Facebook
לוגו פייסבוק | Facebook

בעבר התייחסתי חלקית לנושא כאשר בדקתי אילו סוגי סטטוסים זוכים לחשיפה האורגנית הגבוהה ביותר, עתה ארחיב בנושא. העלאה פיזית של קובץ וידאו (לא קישור יו טיוב) או תמונה לעמוד האוהדים זוכה לחשיפה הגבוהה ביותר, אולם עצם העלאת הקובץ, בדגש על קובץ וידאו הינה חיסרון משמעותי בכל הנוגע ל-Talking About This של העמוד, אשר כאמור הינו המדד האולי-יחיד לויראליות של העמוד. מעבר לכך העלאת הקובץ מסכנת את העמוד בסגירתו.

בדומה למנגנון זכויות היוצרים של יו טיוב, אשר מזהה בזמן אמת וכבר במעמד קידוד הקובץ האם העלתם תוכן המוגן בזכויות, גם המערכת של פייסבוק מזהה תכנים שכאלה, אומנם זו אינם מפותחת ומתקדמת כמו זו של יו טיוב, אך סביר להניח שמפתחי פייסבוק ישכלול אותה ויביאו אותה לשלמות בחודשים הקרובים והמערכת תזהה הפרות זכויות יוצרים בשלל סוגי התוכן. באם העלתם קובץ שכזה, ה-Talking About This לא יספר וכמנהלי עמודים תוכלו לראות זאת בתחתית הסטטוס (יהיה רשום 0 חשיפה).

הסיכון העיקרי והחסם להנחה שתוכן ויראלי הוא מה שיכול לסייע לנו כנגד כפיית הסטטוסים הממומנים של פייסבוק, הוא עניין זכויות היוצרים. דרישת זכויות יוצרים תגרור לאחר מספר התראות מצד פייסבוק לסגירת העמוד ואף לחסימה קבועה של הפרופיל האישי שלכם. אנחנו חיים בעידן מוזר, מצד אחד התוכן הפיראטי ברשת גועש ורובנו צורכים אותו באתרי הצפייה הישירה וממש לא מרגישים רע עם זה ומצד שני, אנחנו כגולשים – חרדים לזכויות היוצרים שלנו כאשר אנחנו יוצרים משהו מקורי, וממהרים לאיים בתביעות, דרישות להסרת תוכן וכו'.

לפיכך אני ממליץ למנהלי עמודים שלא לקחת כמובן מאליו שתוכן ויראלי בין אם ישראלי או מחו"ל יכול לסייע להם בהגדלת האינטראקציה ומעורבות הגולשים. גם אם תוכן ויראלי אשר משותף על ידי הגולשים מעמודכם מביא אוהדים חדשים, הסיכונים שבכך לא בהכרח שווים זאת. שום עמוד אוהדים ישראלי למעט אולי סטטוסים מצייצים וכאלה המשוייכים למותגים גדולים או לגופי תקשורת גדולים, יוכל לחזור לאוויר לאחר שהוסר בעקבות אינספור תלונות על הפרת זכויות יוצרים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים