פייסבוק רוצה להיות רוצחת העסקים הקטנים – מקפיצה מחירים במאות אחוזים ומנמיכה את האינטראקציה האורגנית

Evil-Facebook

לפני מספר חודשים החלה פייסבוק בתהליך חד-צדדי במסגרתו הנמיכה משמעותית את אחוזי ההגעה האורגנים של כל סטטוס לאוהדיו ובמקביל העלתה את עלויות קידום הסטטוסים ברשת החברתית. בימים האחרונים החלה פייסבוק בשלב נוסף והנמיכה בפעם השלישית השנה את אחוזי החשיפה האורגנים וזאת במטרה לכפות על שימוש במערכת הפרסום שלה לקידום סטטוסים בתשלום.

ראו גם: כל האייטמים במזבלה בנושא עלויות הפרסום בפייסבוק

הורדת החשיפה האורגנית לא הספיקה לרשת החברתית וזו אף העלתה משמעותית את עלויות קידום הסטטוסים, במקרים מסויימים אף במאות אחוזים. כפי שאתם יכולים לראות בטבלה מטה, בינואר 2013 עם 120 דולרים יכולתם להגיע לחשיפה של עד 140 אלף אוהדים, באפריל 2013 ל-130 אלף אוהדים באותו הסכום וכיום הגעה לכמות אוהדים שכזו תעלה לכם כ-350 דולר, דהיינו מדובר בהעלאה של כ-300 אחוז.

מחירי הפרסום בפייסבוק - סטטוסים ממומנים
מחירי הפרסום בפייסבוק – סטטוסים ממומנים

ראו גם: הגיע הזמן להגיד ביוש לצוקרברג – האם פייסבוק הופכת להיות בלתי ידידותית לעסקים ואתרים קטנים ובינוניים?

אחד מהשינויים שנעשה בעמודי האוהדים מרגיז במיוחד, מנהלי עמודים רבים מלינים על כך שכפתור ה-Boost Post אשר נמצא בתחתית כל סטטוס ומאפשר קידום מהיר בתשלום, החל לקפוץ ברול אובר אוטומטי בכל פעם שגללו בעמוד ובטעות עברו עם העכבר מעליו, המשמעות הרסנית; בכל פעם שהנ"ל הוצג, הקידום האורגני של הסטטוס נקטע. כידוע האלגוריתם של פייסבוק מנמיך באופן אוטומטי את החשיפה האורגנית של סטטוס אשר עבורו נבדקה אפשרות קידום.

בשנתיים האחרונות כולנו למדנו כי דברים זזים רק אם יוצאים לרחובות ולכיכרות הווירטואלים ומוחים על עוולות חברתיות וצרכניות. אני קורא לכל בעלי האתרים, בלוגים, עסקי סוהו וכו' שלא לפרסם יותר בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ולא לקדם סטטוסים בתשלום, גם אם הרשת החברתית לא תרגיש בחסרוננו, אנחנו לא צריכים לתת יד למהלך חד-צדדי, עושק וזדוני שכזה. לכו לפרסם בגוגל, כולם גם שם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים