כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

JobsMediaSocial

פעם כלל לא חיפשו עבודה: בנים עבדו עם אבותיהם, למדו מהם את רזי המקצוע והמשיכו להעביר את הידע המשפחתי לדורות הבאים. אבל כמו תחומים רבים אחרים, גם שוק התעסוקה השתנה משמעותית לאורך ההיסטוריה ובפרט חווה טלטלה ניכרת עם הפיכת האינטרנט למרכיב דומיננטי בחיינו – וכיום המגמה הבולטת ביותר היא חיפוש עבודה ברשתות חברתיות.

במקביל נרשמת תאוצה של ממש גם באיתור עובדים דרך רשתות אלה, שכבר מזמן משמשות לא רק לאינטראקציות חברתיות אלא גם להפצת רעיונות שונים (טבעונות, צמצום פערים כלכליים וכו'), פעילות פוליטית (לחשבון הטוויטר של ברק אובמה היה חלק נכבד במערכות הבחירות בהן ניצח, וגם דף הפייסבוק של יאיר לפיד הוא דוגמה טובה לנוכחות בולטת, אם כי לגבי התכנים הדעות חלוקות…), השקת מוצרים, קידום מכירות, ועוד ועוד.

המאמר מוגש באדיבות אתר C.V.POOL, אתר דרושים שמתחייב לתוצאות.

חבר מביא חבר – אבל במובן החיובי
חיפוש עבודה ברשתות חברתיות וגיוס עובדים דרכן, בין אם במקביל לחרישת לוחות דרושים ובין אם במקום פעולה מייגעת ולעיתים מתסכלת זו, הם בעצם גרסה מודרנית ומשוכללת של שיטת ה"חבר מביא חבר" הזכורה לטוב (וחייבים להודות: גם לרעה, שכן בלא מעט מקרים דרך גיוס עובדים זו הובילה לסיאוב ושחיתויות. מנגנוני בקרה נאותים מפחיתים את הסיכון, כך שמחפשי העבודה זוכים לעוד דרך אפקטיבית בדרך למשרה מתגמלת).

SocialMediaJob

המעסיקים כבר שם: נתונים לגבי גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות
פרסום מודעה בלוח דרושים מניב במקרים רבים מבול קורות חיים שרבים מהם כלל לא רלוונטיים. בנוסף, בחברות רבות ישנה העדפה להעסקת צוות עובדים הומוגני יחסית וכשמשקללים גם את העלות הנמוכה משמעותית של גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות קל להבין מדוע 4 מכל 5 מעסיקים בארץ – כך על פי סקר של חברת HRD משנת 2012 – פונים לרשתות חברתיות כשהם זקוקים לכוח אדם חדש. בנוסף, גם חברות השמה מקדישות יותר ויותר משאבים לאיתור כוח אדם ברשתות חברתיות.

הרשת בולטת מבחינה זו היא לינקדאין, שבה נרשמו עפ"י הסקר הנ"ל גם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בגיוס עובדים (84%). פורומים שונים מהווים אף הם זירה פופולארית (בין 2010 ל- 2012 הוכפל מספר המעסיקים שהשתמשו באופציה זו, מ-26% ל-50%) וכך גם פייסבוק (עם 65%). טוויטר, לעומת זאת, עדיין מדשדשת מאחור בישראל אבל בעולם מעסיקים רבים כן נעזרים בציוצים במקום בפרסום מודעות דרושים כדי לגייס עובדים.

יתרונות חיפוש עבודה ברשתות חברתיות על פני לוח דרושים
חשוב להדגיש: עדיין מוקדם להספיד את לוחות הדרושים, ובפרט את אלה האינטרנטיים (שכן הלוחות המודפסים מאבדים רלוונטיות בעקבות שקיעת העיתונות המודפסת באופן כללי). יחד עם זאת היתרונות הרבים של חיפוש עבודה ברשתות חברתיות סוללים את הדרך לשינוי מהותי, שכאמור כבר מתרחש.

יתרון משמעותי אחד הוא החשיפה למשרות שכלל לא מפורסמות בלוחות דרושים או בכל דרך אחרת, שכן כאמור יותר ויותר מעסיקים מפנים יותר ויותר משאבים לגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות ובהתאם מפרסמים בהן, ובאופן בלעדי, משרות רבות ובפרט את האיכותיות יחסית.

יתרון חשוב נוסף הוא הסיכוי הטוב יותר להתקבל למשרה המוצעת. שימו לב לנתון הבא: מחקר שנערך בארה"ב גילה כי מנהלי כוח אדם מקדישים 6 שניות בלבד (!) לעיון בקורות חיים המגיעים בעקבות פרסום מודעה בלוח דרושים. לעומת זאת, כשנחשפים לעובד פוטנציאלי דרך רשת חברתית, הוא זוכה לתשומת לב של ממש.

socialmedia

תגידו ביי ביי לפרטיות?
לצד היתרונות המשמעותיים ישנו גם חיסרון שכדאי לתת עליו את הדעת: הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות, ובפרט בפייסבוק, מכיל מידע רב אודותיכם ולעיתים עלול להוות מכשול במסגרת חיפוש עבודה. כך, לדוגמה, פרסום תמונות של חיות במצוקה – פעולה אותה נוהגים רבים לבצע מדי יום – עלולה שלא למצוא חן בעיני חלק מהמעסיקים. כדאי לחשוב טוב טוב לפני שאתם מעלים סטטוס או לוחצים על Share אך יחד עם זאת מומלץ לא לטשטש את הזהות האמיתית שלכם, שכן בסופו של דבר מקום עבודה שמסתייג ממי שאתם הוא מקור לתסכול גם כשהשכר גבוה.

>> גיוס חברתי בפייסבוק: הרצאה של אדם שוב מתוך הכנס השנתי של קהילת הגיוס בישראל

איך לחפש עבודה דרך רשתות חברתיות?
התחרות העזה על כל משרה פנויה, ובפרט אלה האיכותיות, מחייבת השקעה ניכרת במהלך חיפוש עבודה, ועל כן ההמלצה היא לפעול במקביל בכמה שיותר רשתות חברתיות (וגם להעיף מבט בלוחות דרושים או לפחות להפעיל סוכן חכם).

במיוחד מומלץ להשקיע בלינקדאין: תחילה יש ליצור בה פרופיל מקצועי מרשים (תוך הקפדה על שימוש במילות מפתח רלוונטיות) ולאחר מכן יש לטוות רשת קשרים ולהתחבר לכמה שיותר מעגלים שדרכם תוכלו להגיע למעסיקים פוטנציאליים והם יוכלו לאתר אתכם.

גם בפייסבוק ניתן להיעזר בחברים (ובחברים של החברים) כדי להפיץ את הידיעה כי אתם מחפשים עבודה – אל תתביישו לבקש עזרה מחברים בעלי השפעה ורשימת חברים רחבה ואיכותית. מומלץ לא להציף את הפיד בסטטוסים אודות חיפוש העבודה אולם תזכורות חינניות מעת לעת בהחלט עשויות לסייע.

גם רשתות חברתיות בתחום ספציפי ופורומים מקצועיים הם כאמור מקום טוב למצוא בו עבודה. הקפדה על נוכחות בולטת והפגנת ידע מקצועי (ובמקביל אישיות חיובית) עשויות להרשים מעסיקים פוטנציאליים ולקצר את הדרך אל העבודה הבאה שלכם.

המאמר מוגש באדיבות אתר C.V.POOL, אתר דרושים שמתחייב לתוצאות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים