5 טיפים לקידום מסעדות בפייסבוק

5 טיפים לקידום מסעדות בפייסבוק
5 טיפים לקידום מסעדות בפייסבוק

תחום הקולינריה השתלט בשנים האחרונות לא רק על הטלוויזיה, אלא גם על הרשתות החברתיות. כמעט ואין גולש פעיל בפייסבוק או באינסטגרם שלא העלה תמונה מעוצבת של מנה שבישל, או עשה צ'ק אין במסעדה שבילה בה. לאור העובדה הזו, באופן טבעי, פייסבוק היא זירת פרסום מצוינת עבור מסעדות, בתי קפה וברים. אבל איך עושים את זה נכון ועל מה חשוב להקפיד?

1. הפרד ומשול
כדי להצליח לעורר עניין ומעורבות בעמוד שלך נסה לחשוב כמו הצרכן. חשוב על אילו פוסטים אתה נוטה לעשות לייקים, ועל אלו פוסטים אתה מגיב או משתף. לא מדובר באותו הסוג.

■ פוסטים המעודדים לייקים- תמונות של מנות מפתות, תמונות משעשעות וכו'.

■ פוסטים המעודדים תגובות- שאלות שגורמות לגולש להרגיש שדעתו חשובה או כאלו המזכות אותו בפרס על תשובתו (תחרויות, הגרלות וכו').

■ פוסטים המעודדים שיתופים- כאלו בעלי משמעות חברתית או פוסטים כחלק מקמפיין שמעודד שיתופים.

איך זה עובד?
דוגמא: אם יש לכם מנה חדשה בתפריט, או "ספיישל" מיוחד לחורף- תוכלו לעורר מעורבות של תגובות בעמוד עי" כך שתשאלו למשל את הגולשים איך לקרוא למנה, ומי שיכתוב את השם המנצח יקבל אותה במסעדה. כשהגולש הזוכה יגיע למסעדה, בקשו ממנו לעשות צ'ק אין עם המנה שזכה בה. וכך תשיגו חשיפה גבוהה נוספת, ללא עלות.

2. טיימינג זה הכל בחיים
כמעט בכל תחומי הפרסום טיימינג ורלוונטיות הם הכרחיים להצלחה, וכך גם בפרסום מסעדות בפייסבוק. טיימינג מתחלק ל-3 תחומים:

■ נושאים שנמצאים על סדר היום בארץ/ בעולם,
■ נושאים כלליים שרלוונטיים לזמנים מסויימים ולא לאחרים.
■ הטיימינג בו אתה נגיש ללקוח.

סטטוס ויראלי של פסטה מיאה בצוק איתן, מעל 5000 לייקים אורגנים
סטטוס ויראלי של פסטה מיאה בצוק איתן, מעל 5000 לייקים אורגנים

איך זה עובד?
דוגמא: המדינה כולה עוסקת בבחירות כרגע. תנו לכך ביטוי בעמוד המסעדה שלכם. תנו לגולשים לבחור מנות, או מצאו רפרנסים בין המסעדה שלכם לאקטואליה ("הסופלה שלנו במגעים קואליציוניים עם גלידת וניל. נעדכן"). טיימינג של זמן מתייחס להבדל בין יום ללילה, הבדל בין חורף לקיץ וכו'. וטיימינג נגישות- זמינות גבוהה לגולשים בעמוד ומענה מהיר.

3. הבינו מי הקהל שלכם
בשיחה עם לקוח שלי, בעלי מסעדה קטנה בדרום הארץ, ניסיתי להבין מי הקהל שלו. הוא ענה "כולם. באים אליי. מלא אנשים מהצפון וגם מתל אביב. צעירים ומבוגרים. אין קהל, זה מתאים לכולם". מובן לי שהמסעדה היא הבייבי שלו, הוא השקיע בה את כל הזמן והמשאבים, אבל חשוב שהוא ואתם תבינו מי קהל היעד האמיתי של המסעדה שלכם.

איך זה עובד?
דוגמא: למסעדה בשרית למשל, לא יגיעו טבעוניים. למסעדה בדרום הארץ – יש פחות סיכוי שיגיע אדם מהצפון או ממרכז הארץ, ולדאנס בר תל אביבי – קהל היעד לא יעבור את גיל 40. גלו במה המסעדה שלכם מיוחדת ושונה, ולפי כך כוונו את הפרסום הממומן לקהל הנכון. כך תנצלו את תקציב הפרסום בצורה האידיאלית.

4. חשבו מחוץ לקופסא
הפייסבוק קיים כבר שנים, וגם עולם המסעדות בפייסבוק קיים זה זמן רב. הגולשים הספיקו לראות המון קמפיינים, מודעות, תמונות, ותכנים בתחום הקולינריה, ולכן העין שלהם עייפה מתכנים שגרתיים. האצבע שלהם תגלול אתכם לאחור אם תהיו בנאליים ומשעממים. נסו לחשוב בצורה מקורית, שנונה, ולדבר בגובה העיניים.

איך זה עובד?
■ דברו בגובה העיניים: אל תפתחו ב "שלום רב לכם"- לא מדובר פה במכתב לביטוח הלאומי. אל תרשמו "המנה שלנו כל כך טעימה וערבה לחך"- הביטויים האלה יותר עתיקים מהרנסנס. אל תתנשאו ואל תדברו לגולשים בשפה רשמית.

המקום של תום מנצלים את המומנטום סביב הבחירות
המקום של תום מנצלים את המומנטום סביב הבחירות

■ דברו בצורה מקורית שמותאמת לקהל היעד שלכם: נסו להיות משעשעים, שונים, או אפילו חצופים. קידמתי בעברי לקוח בתחום של מערכות סאונד לרכב. מדובר בקהל של גברים, בגילאים צעירים, שאוהבים להשמיע מוזיקה בקולי קולות מהרכב שלהם. במקרה זה, הרשתי לעצמי להיות חצופה. פוסט מסוים נפתח במשפט "גבר, אתה מבין במכוניות?". אולי לא מדובר בשפה נכונה ותקנית, אבל היי – מי מאיתנו מדבר בשפה רשמית כשאנחנו גולשים בפייסבוק? דברו פשוט, דברו מעניין.

■ צרו קמפיינים חדשניים ובעלי תעוזה- הגולשים רגילים למבצעים קבועים, כמו: 1+1 מתנה, 30% הנחה וכו'. הם גם רגילים ל"בקשות" הקבועות של עמודי המסעדות כמו- עשו לייק, העלו תמונה, בחרו את המנה, כתבו לנו מה הכי. וכו'. נסו לחשוב על דרך מקורית ושונה להציע מבצע. אחד הקמפיינים המפתיעים ביותר בתחום המסעדנות היה של בורגר קינג. הרשת הציעה לגולשים לקבל בורגר במתנה, בתנאי שיקריבו 10 מחברי הפייסבוק שלהם, משמע- ימחקו אותם, באמצעות אפליקציה. עוד על הקמפיין ניתן לקרוא כאן.

5. נצלו את מגוון האפשרויות שפייסבוק נותנת למפרסמים:
מערכת ה-Ads Manager של פייסבוק מאפשרת מגוון סגנונות קידום חדשים. קידום וידאו למשל מביא לתוצאות מרשימות, מפני שפייסבוק מריצה לגולשים סרטונים באופן אוטומטי.

איך זה עובד?
בהמשך לסעיף 4, אם יש לכם רעיון שונה ומקורי, נסו לבדוק איך לבצע אותו בצורה אופטימלית במערכת הקמפיינים. למשל- אם חשוב לכם לקדם את עסקיות הצהריים במסעדה, חשבו על קונספט מעניין לקמפיין, וכוונו אותו במערכת כך שיופיע לגולשים רק בשעות הבוקר והצהריים. נסו כמה אופציות של טירגוט ושל קמפיינים ובדקו את התוצאות מדיי יום. הבנה נכונה של מערכת הקמפיינים תניב לכם לא רק חשיפה, אלא גם יותר סועדים במסעדה. והרי זו כל המטרה בעצם.

ללי אורן היא מנהלת מדיה חברתית בחברת זאפ גרופ.

לקריאה נוספת:
13 כללים בסיסיים לניהול עמודי מסעדות בפייסבוק (Mashable)
5 מסעדות שמתנהלות בצורה מעולה בפייסבוק (SproutSocial)
8 תבניות פוסטים המעודדות מעורבות בעמודי מסעדות (Wishpond)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. פששש כל התורה סיפרה לנו
    אולי עוד איזה טיפ נוסף משהו בסגנון "יותר לקוחות גורם להכנסה גדולה יותר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים