עוברים לגוגל+? יוצרי התוכן העצמאי ברשת – פייסבוק כופה עלינו לקדם תכנים בתשלום

problemfacebook

בחודשים האחרונים, החל גל נטישה מאסיבי של צעירים אשר זונחים את הרשת החברתית 'פייסבוק' לטובת דרכי התקשורת פשוטות ואולי גם חברתיות יותר. זהו לא סוד גדול שהירידה של פייסבוק החלה בסמיכות להנפקת החברה, כאשר זו החלה בהליך חד צדדי 'אנטי חברתי' אשר נועד להגדיל את רווחי החברה ולכפות על משתמשים רבים להשתמש בפלטפורמת הפרסום שלה על מנת להגיע לחבריהם ולאוהדיהם בעמודי הפייסבוק.

בלתי נתפס: צפו בעליית המחירים המטורפת בפייסבוק

גם היוצרים העצמאים (ראו סרטון מטה) יוצאים נגד הרשת החברתית עם טענות לגיטימיות, הכיצד אספנו מאות אלפי אוהדים שעשו LIKE במטרה לצפות בתכנים שלנו, אך עתה, עם השינויים באלגוריתם, על מנת שנוכל להגיע לאותם אוהדים – נצטרך לשלם כסף, והמון ממנו.

בחודשים האחרונים פייסבוק שוב החלה בגל שינויים נוסף באלגוריתם שלה, אשר קיצץ בעשרות אחוזים את ההגעה האורגנית, מצד אחד פייסבוק מתיימרת להציג את המהלך כגורף, אך בפועל פייסבוק מקזזת את האינטראקציה האורגנית רק עבור אתרים ועסקים קטנים ובינוניים, בזמן שזו מעצימה באופן אורגני את החשיפה של גופי התקשורת הגדולים, כאשר במסגרת התהליך, פייסבוק מעוניינת ליצור פיד אשר יורכב מעידכונים סלקטיבים של חברים ומתוכן מסחרי אורגני של גופי תקשורת גדולים כמו CNN, תוכן אחר, קרי של עמודים אשר אינם עומדים בקטגוריה הנפוטיסטית של פייסבוק, לא יזכו כמעט לחשיפה אורגנית בפיד, אלא במסגרת תוכן ממומן.

קראו גם: האם פייסבוק הופכת להיות בלתי ידידותית לעסקים ואתרים קטנים ובינוניים?

פייסבוק הבינה את מה שגוגל הבינה מזמן, הכסף האמיתי לא מגיע מקוקה קולה וחברות ענק דומות, אלא מ-500,000,000 עסקי SOHO מרחבי העולם אשר עתה יצטרכו לשלם עבור החשיפה. בשונה מגוגל, המהלך של פייסבוק הוא EVIL, גוגל מעולם לא נתנת לנו סוג של TRIAL לפלטפורמות שלה (גוגל+ ומנוע החיפוש) בטרם כפתה עלינו לשלם. פייסבוק פשוט גרמה לכולם להתמכר ולתלות את חייהם על החשיפה בפלטפורמה שלה ועתה היא מצהירה באופן די ברור – החיים והמוות של העסק שלכם תלויים בכך שתשקיעו בנו כספים.

The Problem With Facebook – הבעיה עם פייסבוק // קרדיט 2veritasium

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. באמת מעצבן כול הפרסומות קקמייקה והסרטונים המפגרים של העסקים הקטנים שעשו ״קורס שיווק בפייסבוק״ אצל איזה מיקרו גורו יונתן קיוסקי שלמד את השיטה מאיזה ספר ו 2 וחצי סרטונים ביו טיוב… אקיצר הלכו יועצי הפייסבוק אל הנמלה ואמרו, יאלה בוא נמצא דרך לזבל את הפיד בגוגל פלוס, כי זה בחינם (לעת עתה) אז בסבבה שלכם, אני נשאר בפיסבוק בלי הזבאלה (בלי לפגוע, כן?) תמשיכו לפרסם בגוגל פלוס, מי נכנס לשם? זה נראה כמו תערוכת ציורים של יעקב אגם משנות השמונים.. שילוב של כיכר דיזנגוף ומלון שקר כול שהוא ברחוב הירקון.. ובכלל, בשביל להגיע ל5% מהחברים שלי אני יכול לשלוח פקסים, עדיף מגוגל פלוס (זה הפלוס היחיד שעוד נשאר בו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים