מ'תוכן למכירה': האם זהו המודל העסקי החדש של המו"לים?

אימי עירון, צילום: שלומי מזרחי
אימי עירון, צילום: שלומי מזרחי

מאת: אימי עירון, מנכ"לית סלונה וסלונה שופינג (Saloona – מגזין אינטרנט לנשים).

הקמעונאות עוברת לרשת. בזה אין כבר לאיש כל ספק. כמות הקניות ברשת עולה מדי שנה באחוזים פנומנליים. גם כמות חנויות הרשת הולכת וגדלה והצרכן הדיגיטלי, שכבר מבין שנוח יותר ומשתלם יותר לקנות ברשת, מוצא עצמו מבולבל בשל ההיצע של חנויות הרשת וכמות המידע והשליטה הנדרשת בהבנת כל פלטפורמת הקניה השונות.

מקור: eMarketer
מקור: eMarketer

קונטקסט ואוצרוּת הן מילות המפתח של ה-Content to Commerce
בדומה לכל תוכן, גם במסחר אלקטרוני, מילות המפתח הן קונטקסט ואוצרוּת. כולנו חיים לפי הקשרים, אירועי חיים, עונות שנה וצרכים משתנים, ומחפשים כל הזמן תוכן רלוונטי ואת המוצרים הטובים ביותר בכל הקשר. לכן הגולשים זקוקים ליד מכוונת שתעזור להם לבחור מתוך שלל החנויות והמוצרים ברשת: מה הם הטרנדים החמים של הקיץ? איך תתלבשי לעבודה? איך להפוך את הבית לקולנוע ביתי? מה לבשל לחג?

בדומה למידע חדשותי, צרכני או כל מידע אחר, בהם תמיד העיתונים "עשו סדר", מסתמן כי גם המו"לים מתחילים להבין את הפוטנציאל הטמון במסחר האלקטרוני. מו"לים שידעו להגיש לקוראים שירות של "צ'רי פיקינג" חכם – מבוסס קונטקסט ואוצרוּת, באמצעות מובילי דעה ומומחים, יתנו לגולש שירות כפול: גם יגישו לו תוכן רלוונטי ו"סרצ'בילי", בקונטקסט הנכון והנדרש, וגם יבחרו עבורו את המוצרים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר. בכך ייעלו ויקצרו את הדרך לרכישה ברשת. מי שהיטיב לעשות זאת הוא אתר פופ שוגר האמריקאי, אתר שעסק בסלבס ואופנה וידע להמיר את התוכן שלו לסחר אלקטרוני. היום יש לאתר חנות משלו שנקראת שופ סטייל וגם שם המלצות רבות הן "המלצות העורכת".

והמודל העסקי?
המודל העסקי יכול להיות דינמי עבור המו"לים: החל ממודל PPC והמשך במודל האפיליאיישן המקובל בקמעונאות רשת לפיו מי שמביא קונים שמבצעים רכישות מקבל עמלה שנעה בין 5-30% תלוי בגודל סל הקניה ויחסי ההמרה. האם יש פה מודל חדש שיעזור למו"לים בשנים הבאות לעשות מוניטיזציה על הטראפיק שלהם? עוד קשה לדעת, אבל אני מאמינה שהצורך האנושי שמישהו שינחה, ימליץ, יוביל ויעשה סדר רלוונטי מאוד גם בתחום המסחר האלקטרוני ולכן המו"לים יוכלו לתת שירות מצוין ולהפוך את הטרפיק שלהם לקהל רוכשים נאמנים.

משפך הקנייה: מבוסס תוכן, ממוקד ומשפר את יחסי ההמרה
שלב 1 הפיתוי: בשלב זה מפזרים תוכן בקונטקסט הרלוונטי, בערוצי ההפצה הנכונים לקהל. לכותרת שתבטיח "5 מעילי חורף במחיר משתלם" יכנס רק מי שמחפש מעיל חורף בדיוק עכשיו. בכך אנחנו יוצרים סינון קונטקסטואלי ראשוני כבר בתחילת המשפך.

שלב 2 הבישול: מי שכבר נכנס לראות את מעילי החורף עובר תהליך של בחירה וסינון על פי סט השיקולים שלו: טעם, מחיר, מותג ועוד. הוא מקבל נתונים, תכנים, טיפים אופנתיים, מחירים. בשלב זה הגולש עובר שלב לקבלת החלטה איזה מעיל הכי מתאים לו.

שלב 3 הרכישה: במשפך התוכן, כשהגולש כבר מגיע לשלב הרכישה, הוא נמצא במצב של מעורבות בתוכן ובמושא הרכישה: הוא הקליק כבר פעמיים ועבר משלב יצירת העניין, דרך גיבוש החלטה על רכישה. מכאן הכדור עובר לידיים של חנות הרשת והיכולת שלה להמיר טרפיק לרכישה.

אימי עירון היא מנכ"לית סלונה וסלונה שופינג.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים