טראפיק טראפיק תרדוף?

WWW (התמונה ברישיון)

מאת: סיני גז ואליהו לאב, מפעילי פרויקט 'אני לובש את החולצה שלך' // קליק לאתר חולצות.קום.

בואו נתחיל בטקסט קאנוני: האינטרנט משנה את פניו בקצב מדהים. פעם, בשביל ליצור פרסומת באיכות גבוהה ולשדרה באמצעי תקשורת המונים היינו זקוקים להרבה כסף, ציוד, השקעה וכוח אדם רב. היום מספיק בנאדם אחד. וחולצה. אוקיי, זה הזמן לרדת מהפאתוס. אחד הדברים שמדברים עליו בעולם הפרסום והשיווק הוא "גלגלי העיניים" eyeballs או בעגה האינטרנטית "טראפיק", יש הרבה בעיתיות במושגים הללו, הבעיה המרכזית היא בכך שהם הופכים את בני האדם ליצורים די מטופשים , יש להם עיניים או שהם מכוניות שחולפות על כביש מהיר ולא הרבה יותר מכך.

האינטרנט משנה את פניו בקצב מדהים (התמונה ברישיון)
האינטרנט משנה את פניו בקצב מדהים (התמונה ברישיון)

אבל לא באנו לדבר על זכויות אדם, באנו לדבר ביזנס. כן, אני חושב שמי שרואה בלקוחות שלו או בצרכנים שלו לא יותר מ"גלגלי עיניים" או מכוניות חולפות חושב לטווח קצר מדי, מי שלא חושב שיש להשקיע לאורך זמן בלקוחותיו, בין אם בבניית מועדון לקוחות, קשר רציף או השקעה באתר אינטרנט פעיל, חי ונושם ובפעילות רשת רחבה וממוקדת על מנת שהם, הלקוחות / המתעניינים וסתם גולשים יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים בקלות ונוחות, חושב בצורה צרה מאוד. אין ספק שיש מקום לבאנרים אך האינטרנט מספיק גדולה להכיל מיזמי פרסום שחושבים אחרת, לאורך זמן, לקהל ממוקד יותר. הפרסום המסורתי (מושג מוזר מאוד: מה לפרסום ולמסורת ?) הצליח ועדיין מצליח להפיק ערך והכנסות ללקוחותיו, אך פרסומת שנעלמה / ירדה מהמרקע או באנר שלא קיים בשום אכסנייה אינטרנטית נוחה לחיפוש קצת מאבד את הקשר לקמפיין במובן הרחב שלו.

גולשים (התמונה ברישיון)
גולשים (התמונה ברישיון)

אתם מוזמנים לבדוק. פרסומות ישראליות רבות עולות במנועי החיפוש דווקא כאן, במזבלה. שני הזבלונים הללו הופכים למאנדקסים של הפרסום הישראלי בשנים האחרונות. אבל יותר מכך הם מפיקים ערך נלווה למותגים המתפרסמים. כיצד סופרים את הטראפיק הזה ? כיצד מתמחרים חשיפה בטוקבקים ? בפורומים ? בשדרות רוטשילד עם חולצה ממומנת ? עד שמשרדי הפרסום יתעוררו מאשליית הטראפיק ויבינו שבאינטרנט, כמו במערב הפרוע או באהבה, קודם כל עושים, אחר כך בודקים "לאן?". הרשת הצליחה להכיל בהצלחה מספר מודלים מעניינים לפרסום אפקטיבי, נוח ומשתלם. על החולצה שלי חרוט אחד מהם. אני בטוח שאני עושה עבודה לא פחות טובה מבאנרים פחות אנושיים ממני. תתעורו ותריחו את רוחב הפס, טראפיק הוא מושג הרבה יותר רחב, גמיש ומורכב מאשר נקודות, גלגלי עיניים או מכוניות חולפות. לעיתים הוא משקף תמונה מעוותת למדי של המציאות (סקר TIM, מישהו ?). לדעתי, הוא הופך פחות ופחות רלוונטי או רק כאלמנט נוסף בבחינת קמפיינים, בטח שלא המרכזי שבהם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים