חשיפת ויקיליקס תקשה גם על הפרסומאים

מזבלה

מאת: דקל שחרור, פרסום ויח"צ בארה"ב ואירופה (קליק לבלוג).

חשיפת ויקיליקס (WikiLeaks) תקשה גם על העבודה של הפרסומאים הישראלים עם העיתונות האמריקאית. בימי המשט הכושל והמתוקשר לעזה הבחנתי שאנשי הפרסום בוושינגטון פוסט האמריקאי והסאן האנגלי עימם אני עובד בשוטף, עונים לי בצורה שונה. ה-what's up palm tree (התרגום שנתתי להם לשמי דקל) הרגיל, התחלף בנימה הרבה יותר קורקטית ובהרבה המתנות שלי על הקו. תוסיפו לזה שאני עובד מולם בשעון וושינגטון כשאצלי אמצע הלילה לא הוסיפה לי הרבה נחת.

WikiLeaks World War - נמרוד דדו
WikiLeaks World War - נמרוד דדו

בתמונה – מלחמת העולם של WikiLeaks, כרזה שרקח נמרוד דדו, בוגר תרצה גרנות וסטודנט שנה ב' תקשורת חזותית ויצו חיפה.

אין ספק, שדעת הקהל השלילית, אז בימי המשט לעזה, כלפי ישראל השפיע גם על יחסיי עם אלו שאני צריך לעבוד איתם בשוטף באגפי הפרסום של העיתונים הגדולים בעולם., שלא לדבר על ההתבטאויות שלהם על נתניהו שהיו גורמים לחשיפת מסמכי אתר ויקיליקס להסמיק. עוד לא עמדתי על הנזקים של המסמך לפרסומאי ישראלי כמוני שמפרסם בחו"ל, אבל הצגת נתניהו במסמכים הרבים כ"צ'ארמר לא אמין שלא מקיים את הבטחותיו", לבטח לא תתרום ליחסיי עם דיאנה מהוושינגטון פוסט או עם מיילי מהסאן האנגלי וה-palm tree החינני לו אני זוכה יעלם שוב לטובת המתנות ליליות על הקו בדרך לפרסום במדיות הגדולות בעולם.

וזה כבר לא משנה כמה "צ'ארמר" גם אני אהיה וכמה קשרים כבר יש לי בעיתון האמריקאי, כל זעזוע כאן, משט מעזה, פיצוץ השיחות עם הפלסטינים או סתם האצבע המשולשת השבועית של ביבי לאובמה משנה את הטון גם כלפינו הפרסומאים הישראלים, אז למה שחשיפת ויקיליקס לא תעשה לנו את זה?

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. מודעה ממש טובה,
    המשפט התחתון מיותר לחלוטין.
    לוגו של וויקיליקס היה מספיק, או משפט מחזק, לא הפירוש
    ל-www.

  2. אם הבנתי נכון, רצית קצת לספר לנו שאתה מאוד מוצלח ושאתה עובד עם עיתונאים מעבר לים, כל הכבוד.,

  3. ברמת אתיקה של עיתונאים אולי, אני לא רואה איך שחיתות פוליטית (או שחיטות פוליטית, אפילו) משנות את היחס כשזה נוגע לעסקים עם ישראלים. אף אחד בעולם לא היה תמים עד כדי כך שהדליפות האלה חידשו לו במשהו.

    כולם ידעו שההנהגה הישראלית הנוכחית היא בעיקר כסת"חית, שחמאס ישמח למדינה בגבולות 67 אבל תדמיתית לא יכול לדבר על זה, שסוריה פונה לאיראן רק כי מדיניות החוץ האמריקנית מעודדת זאת בצורה קרה וכן הלאה… כן, קראתי הרבה מהדליפות האלה כדי לנסות למצוא משהו שלא ידעתי כבר קודם, זה לא קרה.

    בגדול, עסקים ימשיכו להיות אותם עסקים. אולי לא לעיתונאים, בטח לא למפיקי הופעות בארץ, אבל עסקי הפרסום, גם ברמה הבינלאומית, עדיין מדברים בשפה שלנו, ביזנס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים