אתרי UGC ופייסבוק – שילוב מנצח או הפסד ידוע מראש?

pr-online

מאת: יפעת גיא, בעלי Pr-Online – יחסי ציבור ברשת ושיווק דיגיטלי

הרבה אתרי אינטרנט שמבוססים על תוכן גולשים קיבלו פיק ברכיים כשפייסבוק נכנסה לזירה, ובצדק. פייסבוק הפכה אתרים רבים ללא נחוצים, בגלל כמות המשתמשים בה, והיעדר מגבלות התוכן שלה. (אפשר לדבר בה על הכל, והיא לא ממוקדת בשום נושא) הנפגעים העיקריים הם מערכות בלוגים, אתרי דירוג מוצרים, פורומים, אתרי מסרים מיידיים ואפילו שרתי דוא"ל, אלה איבדו כמויות נכבדות של גולשים לטובת הענקית, וחלקם כבר זכו להספד ציבורי. רציתי להביא דוגמאות שניתן ללמוד מהן על פספוס אחד גדול והצלחה אחת גדולה בשימוש בפייסבוק באתרי תוכן גולשים. מהדוגמאות ניתן ללמוד איך להשתמש בפייסבוק כדי לחזק אתר אינטרנט, להוסיף לו רלוונטיות ולהפוך אותו חברתי יותר, ויראלי יותר, אישי יותר ומצליח יותר.

פספוס אחד גדול: אתר תפוז
אתר תפוז היה הרשת החברתית הגדולה כאן בישראל – כולו מבוסס על תוכן גולשים, ומכיל קומונות, קבוצות, פורומים וצ'אט שמחולקים לפי נושאים. לפני 10 שנים לא היו הרבה אפשרויות לשיח פתוח וחברתי בין גולשים בישראל, ובתפוז היה ניתן למצוא שפע של אנשים עם אותם תחומי עניין כמו שלך. המצב היום הוא שונה, ולכל נושא יש עמוד אוהדים שמביא את התוכן עד אליך.

תפוז Tapuz
תפוז Tapuz

אני מניחה שהחשש להוציא את התוכן אל מחוץ לאתר, הביא את הנהלת תפוז לבחור באינטגרציה מינימאלית בלבד עם פייסבוק: דף אוהדים אחד לכל האתר, שמייצא עדכונים כמעט אקראיים מכל הפורומים והבלוגים, והאפשרות לשתף תכנים וללחוץ עליהם לייק. זהו.

אתר כמו תפוז, המחזיק למעלה מ- 1000 פורומים בנושאים שונים ומגוונים, לא יכול להחזיק עמוד אוהדים אחד, ולנקז את כל התוכן אליו: בעמוד האוהדים של תפוז, נכון לכתיבת שורות אלה, ניתן למצוא את הנושאים הבאים: פליקס של ילד שרוקד כמו מייקל ג'קסון, דיון מפורום אקטואליה על הרשעת קצב, פוסט בבלוג על מועדון לילה בת"א, דיון בנושא מחירי יין, טיפים של מומחה אופניים וכתבה על תכנון חתונה לצד מקומות ישיבה מומלצים בדייט. מפוזר, מבולגן, לא ממוקד ואולי מעניין, אבל לא הכל ולא את כלל גולשי האתר.

פספוס גדול.

ניתן היה להכניס את המערכת של פייסבוק לתוך האתר: לבצע כניסה למערכת באמצעות פרופיל הפייסבוק, עמוד ראשי שמראה את פעילויות החברים, אפשרות לעשות Subscribe לבלוגים ולפורומים, דף אוהדים לכל פורום עם עדכונים יומיים מתוכו, ואפשרות להגיב לדיונים מתוך הפרופיל האישי. כל אלה היו יכולים לתת אופי ויראלי לדיונים ולהכניס מסה משמעותית של גולשים לאתר.

הצלחה אחת גדולה: Rotten tomatoes
דוגמא מצויינת לאתר שאימץ את פייסבוק בצורה הטובה ביותר הוא אתר ביקורות הקולנוע Rotten tomatoes. אחד הפיצ'רים הבסיסיים בפייסבוק מאפשר לך לראות איזה סרטי קולנוע החברים שלך אהבו בפרופיל האישי שלהם. ול-Rotten tomatoes הייתה סיבה לדאגה קלה, אולם אלה ידעו להשתמש בפלטפורמה לטובתם, ליישר קו עם דרישות הגולשים, ולהפוך את האתר להרבה יותר מעניין ואישי משהיה בעבר.

Rotten tomatoes
Rotten tomatoes

ההרשמה לאתר פשוטה וקלה דרך פייסבוק, הוקדש עמוד שלם ומוצלח לביקורות ודירוגים של חברים, מידע על מועד ביקורם האחרון באתר, כולל "want to see list" דרכה אתה יכול לראות מי מהחברים שלך רוצה לראות סרט שמעניין גם אותך, ולקבל המלצות על סמך היכרות אישית עם טעמם של החברים שלך. לסיכום, שימוש בתוספים של פייסבוק לאתרים יכולים למשוך לאתר כמות נכבדה של גולשים, כל עוד התוספים נבחרים בחכמה בהתאם לאופי התוכן באתר. בקרו בעמוד התוספים של פייסבוק (קליק) ובחנו את האפשרויות העומדות לרשותכם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים