כלב בן כלב

boo

ברק בן שמעון
ברק בן שמעון
מאת: ברק בן שמעון (קליק לפייסבוק), יועץ תקשורת ומנהל מחלקת ניו-מדיה במשרד סנדיק קומיוניקיישן. עמוד אוהדים בפייסבוק הוא תופעה בפני עצמה. מדובר ב-DNA שעוד לא פוצח במלואו. קריאות על השפעתו הניכרת של העמוד על עולם הפרסום נשמעות כידוע בקרב לא מעט מומחים. משאבים רבים מושקעים בו כבר שנים, וזאת אפילו ללא היכולת למדוד את האפקטיביות שלו או לתרגמו למונחים כלכליים. כל פוליטיקאי, תאגיד, אמן או עסק קטן, הבינו כבר מזמן, שחלק מהחיות שלהם בעולם האמיתי דורשת נוכחות גם בעולם הווירטואלי.

החלום הרטוב של כל מנהל עמוד אוהדים הוא ליצור קהילה אמיתית תחתיו, כזו שמשתפת, מעורבת וגדלה בכל יום ויום. בהזדמנות זו אני רוצה להפנות אתכם לעמוד מאוד מיוחד. כזה שעושה "בית-ספר" לכל עמוד שראיתם עד היום. יש לו פי שלושה אוהדים מהזמרת פינק, הוא משאיר אבק לעמוד הרשמי של "האח הגדול" העולמי, ורמת הפעילות השבועית שלו (TAT) לא רחוקה מזו שבעמוד של האזרח מספר אחד בעולם – ברק אובמה.

הדף הזה התחיל בכלל כבדיחה פרטית והוא, תאמינו או לא, של כלב. כלב חמוד בשם Boo (לינק). הבעלים שלו (שמסרבת להיחשף, וקוראת לעצמה JH Lee) התחילה להעלות תמונות שלו כדי לשתף כמה חברים. אחר כך כמובן עלו גם הסרטונים (לינק) ומאז כמו שאומרים, הכל היסטוריה והיסטריה!

ל-Boo מספר עצום של-כמעט 3 מיליון אוהדים ואלפים רבים נוספים שמתווספים מדי יום! כל פוסט שעולה מצליח לשבור את השיא של הפוסט הקודם לו ברמת הפידבקים. אין טאבים, אין אפליקציה, אין תחרות, אין פרסים, ואין זוכים. אין אג'נדה, אין מסרים, אין אינטרסים מסחריים. יש רק כלב, שסך הכל מציגים אותו כ"כלב החמוד ביותר בעולם". נקודה. וכיאה לכלב המפורסם ביותר בעולם, הוא זכה כבר לקבל התייחסות מלא מעט סלבריטאים. הוא התארח בתוכניות שונות, וגם עיתון "TIME" לא הצליח להישאר אליו אדיש.

בשורה התחתונה – מה זה בעצם אומר לנו ועלינו, ומה אנשי המדיה החברתית יכולים לקחת מכך: סיפור הסינדרלה של הכלב Boo מלמד אותנו על הדינאמיות של החוקים ברשת ועל ההפכפכות שבהם. זהו עמוד שמצליח לטרוף את כל הקלפים מחדש, והוא משאיר את כל האנליסטים והאסטרטגים המומים. זה סיפור שאף גוף, חזק ככל שיהיה, לא יכול להוליד. Boo מזכיר לנו שפעילות ספונטנית ולא שיווקית של גולשים תהייה בעלת סיכויים טובים יותר להצלחה מפעילות מיתוגית מושקעת, כיוון שהיא נתפסת כיותר רלוונטית ואותנטית. אסור גם לשכוח שכלבים, חתולים, וילדים מדברים אלינו תמיד, גם אם הם לא מדברים בכלל. Boo למעשה מצביע על החוויה שהגולש יכול לעבור, על ההוויה האנושית שמתפרצת בו אם רק נוגעים לו במקום הנכון. לפעמים צריך פשוט להבין שלא מדובר רק בצרכנים או בגולשים, מדובר ב-א-נ-ש-י-ם. אנשים עם חולשות, שנכנעים לדברים הפשוטים ביותר של החיים.

לאייטם האורח הקודם של ברק >>

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. כמעט נרדמתי.
    תמיד כש"אשפי" הפייסבוק מדברים הם חופרים על לא כלום
    ומנסים למצוא מונחים מקצועיים ללא כלום.

  2. אני אשמח אם מישהו יכול להסביר לי, מה גורם לעמוד אחד של כלב מטופש להגיע ל-3 מליון צפיות, ולאלפי עמודים אחרים של כלבים מטופשים לא לדגדג לאף אחד את הזרת.
    מה הופך משהו לויראלי? מה? מה???
    אוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים