מבצע עמוד ענן: פוסט אורח – קידום הזווית הישראלית בזירה הדיגיטלית

מבצע עמוד ענן: פוסט אורח - קידום הזווית הישראלית בזירה הדיגיטלית
מבצע עמוד ענן: פוסט אורח – קידום הזווית הישראלית בזירה הדיגיטלית
אתגר שפיבק
אתגר שפיבק

מאת: אתגר שפיבק, יועץ ומרצה בתחום הדיגיטל (קליק לפייסבוק).

לראשונה בתולדות מערכות ישראל, ההכרזה על תחילת הלוחמה הייתה בטוויטר. מדי כמה שעות צה"ל מפרסם סרטונים אשר מגיעים למיליוני צפיות. אלפי שיתופים נעשים לתכנים הפרו-ישראלים ברשת. אבל זה עדיין לא מספיק!

אין ספק כי במערכת הלוחמה הנוכחית עושה ההסברה הישראלית עבודה הרבה יותר טובה מאשר זו שנעשתה במערכות הלחימה הקודמות. עלינו לעשות שימוש רב יותר ויעיל הרבה יותר ברשת על מנת להשפיע על דעת הקהל העולמית. חשוב להבין שבמערכה התדמיתית יש לנו 4 קבוצות אשר רלוונטיות לנושא זה:

  • תומכי ישראל הנלהבים – קבוצה קטנה יחסית של תומכי ישראל בחו"ל אשר משתפים את התכנים אשר מועלים על ידי הסברה הישראלית.
  • תומכי ישראל הפאסיביים – תומכים במדיניות הישראלית אבל לא עושים עם זה שום דבר כלפי חוץ.
  • פרו-פלסטינים – יקדמו וישתפו תכנים כנגד הפעילות הישראלית ואף ינסו לפגוע בפעילות שלנו.
    "הקולות הצפים" – מתלבטים במי לתמוך / לא יודעים בדיוק מה קורה / ניזונים רק מהתקשורת המקומית . זהו בדיוק קהל היעד שאליו נרצה להגיע!

קידום התכנים הפרו-ישראלים לחברים של ישראלים כמעט ולא עוזר וכמעט לא משפיע. קידום התכנים לגולשים שלא מכירים את הנושא ושומעים עליו מתקשורת פרו-פלסטינאית יכול לגרום לשינוי אמיתי בדעת הקהל העולמית. חשוב להבין כי הכוח של מיליון גולשים שונים אשר ישתפו תוכן פרו-ישראלי פעם אחת חזק יותר באופן משמעותי מאשר 100,000 גולשים אשר ישתפו כל אחד 10 פעמים את התכנים הפרו-ישראלים.

מה הייתי ממליץ למנהלי ההסברה הישראלית לעשות?
ראשית, הייתי דואג לאיחוד הכוחות הדיגיטליים בזירה הבינלאומית. כיום פועלים מספר גופים נפרדים אשר מנסים לקדם את הפעילות של מדינת ישראל בזירה הדיגיטלית, כולם פועלים על אותה הפלטפורמה אך כל אחד בנפרד מקדם תכנים שונים. דרוש גוף אחד שיוכל לתכלל, לנהל ולתאם את הפעילות ליצירת אפקט ויראלי אמיתי וחזק. שנית, כמו בצבא, הייתי מחלק את הפעילות שלי ל- 3 חלקים שונים:

  • חלק ראשון: קידום תכנים של אוהדים של גופי צד שלישי שנתפסים כאמינים על פני הקהל העולמית. לדוגמה – עיתונים דיגיטליים כמו ה Washington post, NY times ועוד.
  • חלק שני: בניית קהילות ממוקדות אשר יקדמו את התכנים החיוביים על ישראל. דוגמאות – עמוד פייסבוק, צפיות בסרטוני יו טיוב, חשבון טוויטר, תגיות באינסטרגם / פינטרסט ועוד.
  • חלק שלישי: שימוש בתומכי ישראל בעולם כדי לייצר תפוצה ויראלית אמיתית. על ההסברה הישראלית להבין כי עשרות אלפי הישראלים המשקיעים בקידום התכנים שלהם ברשתות השונות פשוט לא מייצרים מספיק הד. הפעילות צריכה להתמקד בתומכי ישראל בעלי חברים בסביבה הבינלאומית ולבנות עבורם קמפיינים אשר יסבירו להם איך לשתף את התכנים התומכים בישראל.

איך ניישם פעילויות אלו?

  • קידום תכנים חיובים על ישראל הנכתבים על ידי גורמים שנתפסים כאובייקטיביים.
  • קידום התכנים האוהדים בעמודי הפייסבוק / הטוויטר – קידום של כתבות לחברים בקהילות ולחברים שלהם.
  • קידום כתבות – שימוש בגורם מתווך כמו Outbrain אשר משלבת כתבות בתשלום בתחתית כתבות מעיתונים עולמיים בעלי השפעה. לדוגמה – ניתן לקדם כתבה אוהדת מ-Huffington Post בתחתית של כתבה ב-CNN.
ניתן לקדם כתבה אוהדת מ-Huffington Post בתחתית של כתבה ב-CNN
ניתן לקדם כתבה אוהדת מ-Huffington Post בתחתית של כתבה ב-CNN

קידום הקהילות והתכנים
ההסברה הישראלית מצליחה לייצר תכנים מעולים אשר חלקם נוצרים על ידי גורמים רשמיים וחלקם על ידי גורמים פרטיים כמו התמונה הזו.

מבצע עמוד ענן: החמאס מסלף תמונות וקטעי וידאו
מבצע עמוד ענן: החמאס מסלף תמונות וקטעי וידאו

איך נוכל לקדם את התכנים ואת הקהילות שלנו?

  • קידום של תגיות באינסטגרם / פינטרסט – החלטה על תגית אחת מובילה, לדוגמה – #AttackOnIsrael ושיוך כל התכנים הרלוונטיים עבורה, זאת, כדי להגיע לתגיות הפופולאריות.
  • קניה של "נושאים חמים" בטוויטר – אחד העמודים החזקים בטוויטר, ובעלי השפעה בינלאומית רחבה הוא עמוד ה-Trends.
קידום בטוויטר
קידום בטוויטר

טוויטר מאפשרת למפרסמים לרכוש תגית אחד ליום שלם לכל הקהל האמריקאי ולייצר באזז אדיר ברשת. דרך רכישת תגית אשר אליה יועלו תכנים רבים אשר תומכים בישראל יהיה ניתן לייצר באזז אורגני אמיתית. קניה של פרסום על גבי תוצאות החיפוש בגוגל – כמות החיפושים עבור מונחים כמו הרלוונטיים לישראל ולפעילות בעזה עולים באופן משמעותי כאשר כבר עכשיו ניתן לראות זאת בפעילות השבוע האחרות ב-Google Trends.

גוגל טרנדס
גוגל טרנדס

  • קידום פוסטים בפייסבוק – קניה של קידום ממומן (Promoted) בפייסבוק אשר יהיה מיועד לחברים של גולשים שעשו לייק לעמודים הישראלים.
  • קידום סרטונים ביו טיוב – קידום ממומן של סרטוני ההסברה לכלל הגולשים במדינות עליהם אנו רוצים להשפיע. קידום סרטונים אלו יכול להופיע בערוצים הפופולאריים של רשתות התקשורת אשר מציגות צדדים פרו-פלסטינאים. השילוב בין הפצה אורגני וויראלית של תכנים פרו ישראלים יחד עם דחיפה של פעילות ממומנת יכול לקדם סרטונים רלוונטיים להיות הפופולאריים ביותר בארה"ב בימים האחרונים.

שימוש בתומכי ישראל לקדם את המסרים
הקידום הויראלי החזק ביותר שניתן יהיה להשיג יכול להגיע דרך תומכי ישראל הפאסיביים אשר יהפכו להיות "קצת" אקטיביים. סביר להניח שחלק גדול מן הסביבה הדיגיטלית של אותם גורמים היא בדיוק אותם "קולות צפים" אליהם אנו מנסים להגיע. הפיתרון הפשוט הוא לבנות אתר פשוט אשר ישב תחת הכותרת "איך אתה יכול לעזור לקדם את ההסברה הישראלית" אשר בו יהיה מאגר תכנים ומתוכו יכול התומך הישראלי לבחור מה הוא רוצה לקדם בזירה האישית שלו בפלטפורמות הרלוונטיות עבורו. הזרמת תנועה קבועה של תומכי ישראל לאתר זה יכולה לייצר מספר גבוה מאוד של משתפים שונים ולהגדיל את קהל היעד שלנו (ה-Reach) באופן משמעותי מן הקיים היום.

איך נגיע לאותם אנשים?

  • קידום ציוצים רלוונטיים תחת תגיות ייעודיות בסגנון #SupportIsrael.
  • קמפיין בפייסבוק לגולשים שכבר עשו לייק לעמוד שלנו ולעמודים אחרים שתומכים בישראל.
  • קמפיין באנרים אשר יהיה ממוקד לגולשים אשר עשו לייק לסרטונים בעמוד היו טיוב / נרשמו לערוץ היו טיוב של ערוצי ההסברה הישראלית. בניית רשימת תפוצה עבור תכנים פרו-ישראלים.

סביר להניח כי פעילות זו תוכל להגיע למאות אלפי גולשים "בלבד" אבל המסרים שהם יוכלו להפיץ ברשת יוכלו להגיע לעשרות ומאות מיליונים של גולשים שונים באופן אורגני ולייצר השפעה אמיתית. חשוב לזכור כי במערכה זו אנו צריכים רבים אשר ישתפו קצת תכנים שלנו על פי מעטים אשר ישתפו הרבה תכנים כל אחד.

בהחלט יכול להיות שמערכת ההסברה עושה חלק מן הצעדים אשר ציינתי כאן (אי אפשר לראות מישראל את כל הפרסומים המיועדים לקהל בארה"ב) אבל חייבים להבין שהפניה שלנו צריכה להיות לאלו אשר לא בהכרח רוצים לשמוע עלינו, להיות לאלו שלא מכירים טוב את המצב בישראל וניזונים בד"כ מן התקשורת הבינלאומית אשר מוטה לצד הפלסטינאי. פעילות חכמה שמשלבת תוכן ויראלי עם תוכן ממומן, יחד עם אינטגרציה של כלל הפעילות יכולה לייצר השפעה אמיתית.

כן – למהלכים האלו יש עלויות של מיליוני דולרים. מצד שני – אם זה יקצר את המלחמה בחצי יום ואולי יגרום לעולם להבין את הזווית הישראלית מעט טוב יותר – הרווח כאן הוא גדול בהרבה.

קו
אתגר שפיבק, יועץ ומרצה בתחום הדיגיטל (קליק לפייסבוק).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים