בגוגל התוכן הוא מלך – השינויים שביצעה גוגל באלגוריתם של מנוע החיפוש שמו במרכז את תחום השיווק באמצעות תוכן

אלי שמש
אלי שמש

מאת: אלי שמש, יזם אינטרנט, מומחה לשיווק, פרסום וקידום אתרים ברשת

בשנתיים האחרונים ביצעה גוגל שינויים דרמטיים באלגוריתם מנוע החיפוש שלה ששינו את פני שוק קידום האתרים (SEO) לבלי הכר. השינויים שבוצעו השפיעו על מיליוני אתרים ברחבי העולם, כאשר חלקם מצאו את עצמם יורדים מהעמוד הראשון בתוצאות החיפוש לעמוד העשירי, ולעומת זאת אתרים אחרים מצאו עצמם עוברים לעמוד הראשון של התוצאות. אחד מאותם שינויים כלל עדכון אלגוריתם של מנוע החיפוש שנקרא פנדה, והוא העלה את קרנה של פרקטיקה שיווקית ששמה במרכז את התוכן – Content Marketing.

אלי שמש
אלי שמש

גוגל שמה במרכז את הנושא של איכות התכנים, הרלוונטיות שלהם ומקוריותם. אם לפשט את הדברים, אז ניתן לומר שבגוגל איכות היא שם המשחק. ולמה החליטה גוגל על השינוי שהעלה את החשיבות של התוכן? המלחמה המחריפה בשוק מנועי החיפוש הביאה את גוגל להציב לה יעד – לא רק להביא בליל של תוצאות חיפוש, אלא להפעיל אלגוריתם שיביא את המיטב מיד בעמוד הראשון, תוצאות שיהיו האיכותיות והרלוונטיות ביותר לגולשים. כך קבעה גוגל כי איכות התוכן תשמש כאחד המדדים של מנוע החיפוש לבדיקת האיכות של האתר. זאת כדי לקבוע את מיקומו בתוצאות במנוע החיפוש.

הגישה הזו של גוגל נסמכה גם על התנהגות הגולשים. מחקר של החברות נילסן ו-AOL שהתבצע בשנת 2011 מצא שבארצות הברית 53 אחוז מהזמן בו גולשים נמצאים אונליין נוגע בצריכת תכנים, 27 מיליון פריטי תוכן משותפים מדי יום, ו-23 אחוז מכלל המסרים ברשתות החברתיות מכילים לינקים לתכנים. נתונים אחרים הראו ש-52 אחוז מהצרכנים אמרו שתכני בלוגים השפיעו על החלטות הרכישה שלהם, וש-57 אחוז מהמשווקים רכשו לקוחות חדשים באמצעות הבלוגים של הארגון. המשמעות: הגולשים מחפשים תכנים, תכנים מעניינים, וכאשר הם מוצאים אותם הם משתפים אותם עם חברים ומפיצים אותם בצורה ויראלית.

בכירי גוגל בעצמם ביטאו את החשיבות הגדולה של איכות התוכן באתר אינטרנט. כך לדוגמא, עמית סינגהל, סגן נשיא בגוגל והאחראי על תחום החיפוש בחברה, אמר "האלגוריתמים של האיכות באתר שלנו מיועדים לסייע לאנשים למצוא אתרים מאיכות גבוהה, וזאת על ידי הורדת הדירוג של אתרים עם תכנים מאיכות נמוכה". מאט קאטס, המשמש בתפקיד ראש צוות הספאם בגוגל נתן עצה נוספת לבעליהם של אתרי אינטרנט "נסה לייצר תוכן שהוא כול כך טוב עד כדי כך שאתה הופך לאוטוריטה בתחום שלך".

כיצד הדבר יכול לסייע לאותו בעל עסק שהיה רוצה לראות את האתר שלו גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל? התשובה היא פשוטה. להשקיע זמן בייצור של מידע איכותי ורלוונטי לגולשים, ולהעלות אותו באתר הבית שלו או בבלוג אותו הוא מקשר לאתר הבית. המהלך צריך להיות אסטרטגי ולטווח ארוך, המידע יכול לכלול חדשות מהתחום, פרשנות, עדכונים, מגמות וכול מידע שיהיה מעניין ורלוונטי לאותם גולשים שצמאים למידע אמין ואיכותי. אתר המשופע במאמרים טובים ומועילים יתחבב על גוגל. חשוב לדעת, שתכנים המיוצרים ברשתות החברתיות יכולים גם הם לסייע בקידום האתר במנוע החיפוש של גוגל.

לסיכום, המידע שמופיע באתר האינטרנט של העסק צריך להיות ממוקד וספציפי, שכן הגולש לא מתעניין בהיסטוריה המפוארת של הארגון או בהגיגים ושאיפות. הוא מחפש תשובות, הוא רוצה אותן מהר, וגוגל רוצה לספק לו אותן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. לנסות למקור לאני הביצה מומחים בשקל ויזמים בעוונטה. תחזור לביות יזם מתווכח בתחום הנדלן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים