גוגל גלאס והאופן שבו הם ישנו את תחום קידום האתרים – מאמר אורח

גוגל גלאס - Google Glass
גוגל גלאס – Google Glass
און יבין
און יבין

מאת: און יבין, מנכ"ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive.

אחד הנושאים המסעירים את כל חובבי הגאדג'טים, כמו גם את כל מי שחידושים בתחום הטכנולוגיה משפיעים על עבודתו, הוא גוגל גלאס – ה"משקפיים" מרובי האפשרויות שעל פיתוחם עובדת גוגל מזה מספר שנים. "משקפיים" במרכאות משום שלא מדובר באביזר לשיפור הראייה, אלא במכשיר שלא פחות מישנה את העולם, בדיוק כפי שמנוע החיפוש שבנתה גוגל חולל תמורות משמעותיות בחיינו.

מה יודעים לעשות הגוגל גלאס?
ה-Google Glass מסוגלים למלא את כל הפונקציות שממלא סמארטפון משוכלל במיוחד – רק בצורה הרבה יותר נוחה והרבה יותר אינטואיטיבית. מסרונים יפציעו אל מול עינינו (ללא הטרחה הכרוכה בשליפת המכשיר מהכיס או החזקתו ביד באופן קבוע), תמונות יצולמו על ידי פקודה קולית פשוטה, חיפוש אחר מידע מסוגים שונים במנוע החיפוש יהיה נגיש וקל יותר, מפות והנחיות הגעה יוצגו לנו גם כן מול העיניים ויקלו עלינו להגיע לכל מקום, אפליקציית הגוגל טרנסלייט תשולב במשקפיים ותתרגם מידיית את מה שאנחנו מביטים אליו (ברגע שנבקש תרגום, כמובן), ומן הסתם עד שהמשקפיים – שכרגע הושקו בכמות מוגבלת ולמטרות התנסות בלבד – יהפכו לנחלת הכלל יתווספו להם עוד אפשרויות רבות ומגוונות.

איך המשקפיים ישנו את האופן בו אנחנו מחפשים מידע באינטרנט?
הסיבה לכך שכל משרד פרסום שמכבד את עצמו, ובפרט כאלה המתמחים בשיווק באינטרנט, משקיעים משאבים רבים בלימוד הגוגל גלאס היא שהם צפויים לשנות משמעותית את האופן שבו כולנו נחפש מידע באינטרנט (ומן הסתם משרד פרסום שדואג לטובת לקוחותיו ירצה להיערך לכך מבעוד מועד).

יותר חיפושים – אם בעבר (ובמונחי אינטרנט העבר הוא לפני שנתיים שלוש…) יכולנו לחפש ברשת רק כשהיינו בבית, הרי שהסמארטפונים מאפשרים לנו להיכנס לגוגל כל הזמן, ואנחנו אכן מנצלים את האופציה. ה-Google Glass, שהופכים את החיפוש לעוד יותר קל ואינטואיטיבי, צפויים להגדיל עוד יותר את כמות החיפושים ברשת, וכתוצאה מכך צפויים משרדי פרסום להמליץ ללקוחותיהם להקדיש משאבים רבים יותר לשיווק באינטרנט (בין אם קידום אתרים אורגני, בין אם קידום ממומן ובין אם באפיקים אחרים).

חיפושים מקומיים רבים יותר – בדומה לסעיף הקודם, זוהי מגמה שהחלה להתבלט כבר עם תחילת עידן הסמארטפונים, שהרי גם הם יוצרים רצון לאתר אינפורמציה שרלוונטית במיוחד למיקום הספציפי שבו נמצא האדם. הפיכת הגוגל גלאס לפריט שנמצא על הפנים של כולנו תאיץ מן הסתם את המגמה, ותחייב את משרדי הפרסום להקדיש תשומת לב רבה יותר כמו גם משאבים אחרים ליצירת נוכחות בולטת של לקוחותיהם עבור סוג זה של חיפושים.

גוגל גלאס - Google Glass
גוגל גלאס – Google Glass

חיפושי זנב ארוך רבים יותר – החיפוש אחר פריטי מידע כאלה או אחרים בגוגל גלאס יהיה באמצעות קול ולא בהקלדה, דבר שצפוי לגרום להרבה יותר חיפושי "זנב ארוך", כלומר חיפושים בעלי מספר מילים רבות. למשל, במקום לחפש "חנות אופניים" נחפש "חנות אופניים לילדים", או אפילו "חנות אופנייים זולה לילדים", ובמקום "לימודים" – "לימודי תואר ראשון בתל אביב" או "מסעדה איטלקית בתל אביב" או "מסעדה איטלקית בסמוך למיקום שלי" וכו'. הדבר מחייב כמובן גם הוא היערכות מתאימה של כל מי שעוסק בקידום אתרים.

תחרות עזה יותר על המקום הראשון בתוצאות החיפוש – אם חיפוש בגוגל באמצעות מחשב נייח מחזיר 10 תוצאות בעמוד הראשון (שמתוכן 3-4 הראשונות זוכות לחשיפה נאה), הרי שבגוגל גלאס יוצגו לנגד עינינו התשובות בצורה של כרטיסים, כשכל פעם מופיעה רק כרטיסייה אחת. כתוצאה מכך צפויה תחרות עזה הרבה יותר על הגעה למקום הראשון עבור חיפושים רלוונטיים, כשלהערכת הצוות המקצועי של אקזקטיב, שכבר החל לבצע עבודת מחקר מקיפה על השפעות המשקפיים החדשניים על תחום קידום האתרים, יהיו לא מעט מקרים בהם בעלי עסקים יצטרכו לוותר על קידום האתר שלהם עבור ביטויי מפתח מסוימים, וזאת על מנת לרכז מאמצים בקידום ביטויי מפתח ספציפיים.

איך הגוגל גלאס ישנו את האופן בו אנחנו קונים ברשת?
מי שיחבוש את הגוגל גלאס יוכל, קרוב לוודאי, להתבונן במוצר כלשהו בכל חנות שהיא, ולקבל אודותיו מידע מפורט במיוחד, כולל השוואת מחירים עם מתחרים, מבצעים רלוונטיים וכו'. הדבר יסייע ללקוחות ליהנות ממחירים אטרקטיביים יותר ומחייב את היצרנים להיערך בהתאם, כשגם למשרד פרסום שמסייע בשיווק המוצר ישנה השפעה רבה יותר על הנכונות של הלקוח לרכוש את המוצר – באמצעות הצגתו באופן מושך במיוחד למי שמתבונן בו בזמן אמת.

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ"ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום אקזקטיב, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים