פוסט אורחת: תוכן שיווקי? האייפון של עולם הפרסום

פוסט אורחת: תוכן שיווקי? האייפון של עולם הפרסום
פוסט אורחת: תוכן שיווקי? האייפון של עולם הפרסום

מאת: הדס אזולאי כהן, מנהלת מחלקת שיווק שיחה בתפוז אנשים

מהפך. כך ניתן לכנות את מה שאפל עשתה לנוקיה עם כניסתה לעולם הטלפונים הסלולרים. נוקיה, חברה מסורתית ששלטה בשוק במשך שנים, ושאף יצרה תלות מוחלטת במוצר שלה- הפלאפון, מצאה עצמה מיושנת, עם מוצר בסיסי מצוין שיודע להוציא ולקבל שיחות והודעות טקסט, ובכל זאת לא מצליח להתחרות באייפון החדשני של חברת אפל אשר עושה בדיוק את אותו הדבר- רק טוב יותר ובצורה המותאמת יותר ללקוח ועם הרבה ערך מוסף. בדיוק כפי שהאפליקציות והסמארט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מכל מכשיר סלולרי, כך התוכן השיווקי פורץ והופך להיות חלק בלתי נפרד מכל חבילת פרסום מודרנית.

הדס אזולאי כהן
הדס אזולאי כהן

תוכן שיווקי מצליח להעניק למפרסמים את אחד הגורמים המשמעותיים ביותר ושלשמו מוציאות חברות הפרסום מיליוני שקלים בשנה – אמינות. אחת הבעיות הגדולות ביותר בעולם הפרסום הינה לשכנע את קהל היעד באמינות המוצר או השירות המוצע לו. בעידן בו אינטרסים כלכליים הפכו את כולנו לציניים, מצליח התוכן השיווקי, באמצעות קשר בלתי אמצעי, להגיע ללקוחות הפוטנציאלים, ובצורה גלויה, ללא מעטפת של אוטופיה לא הגיונית, מעביר את המסר החשוב ביותר – יש לי צורך במוצר הזה.

אז כיצד אמינות שקופה ובלתי אמצעית של גולשים וגולשות מובילי דעה, אשר מנותבת על ידי חברה מסחרית, מצליחה לעשות את מה שטובי המפרסמים מתקשים? התשובה פשוטה – הגולשים הם חלק מקהל היעד ועל כן קל להזדהות איתם. הלקוח של שנת 2013 לא רוצה להזדהות עם התינוק הבלונדיני המושלם, הוא רוצה להזדהות עם ההורים אשר מחליפים לו את החיתול ויודעים בדיוק מה טוב בשביל הילד שלהם.

אז כיצד זה עובד? התוכן השיווקי מפגיש בין מוצרים, לבין מובילי דעה ברשת, ובאמצעות הדרכות נכונות, פעילויות גולשים יצירתיות וחוויית מוצר טובה, מביא את אותם מובילי דעה לכתוב את דעתם על המוצר. הכתיבה הענפה יוצרת צונאמי של תוכן שיווקי ברשת אשר מגיע לקהל יעד עצום, מרסק את הציניות המלווה את חיי היומיום, מדלג מעל לכל חברות קידום האתרים בתוצאות בגוגל ומגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, וגורם לקהל הצרכנים הפוטנציאלים להיכנס מיוזמתו לאותו תוכן שיווקי ולבסוף – לשלוט בשיח לגבי המוצר ולהגביר את רכישתו.

כדי שפעילות תוכן שיווקי ברשת תעשה גלים ולא אדווה חלושה צריך לדעת לעשות את זה נכון – לבחור את מובילי הדיעה בקפידה (ממש לא כל בלוגר הוא מוביל דיעה), לדאוג למגוון קולות שפועלים במגוון עולמות דיגיטליים (כדי שהמסר יתפשט בצורה רחבה), לבצע את פעילות התוכן המתאימה (אחרי הכל מדובר ב"תוכן" שיווקי והתוצר של הפעילות צריך להיות קודם כל תוכן טוב), לדעת לקבוע לפעילות יעדים, לנטר אותה ולמדוד את תוצאותיה. בעידן בו ישנם 2.4 מיליארד חיפושים בגוגל ביום ולפני כל קנייה של מוצר כולם עושים חיפוש בגוגל- צריך לבחור בתוכן שיווקי.

ממש כפי שלא קונים היום טלפון סלולרי שאין בו אפליקציות, לא בונים חבילת פרסום בלי תוכן שיווקי באינטרנט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. ראשית מצא חן בעיני "שנפלת" בתרגיל שיווקי-פרסומי שקראת לטלפון הנייד "פלאפון" ובכך אולי ברור יהיה להבין במה כוונתי בדברים. אשר חלק ממהלך פרסומי.

    על מנת שהאדם הממוצע יגיע ויצרוך או יגיע ויחפש או אם בגוגל אם יראה זאת באופן אקראי, יהיה עליו ראשית להחשף ולזכור מסר בנוגע לשירות או מוצר.

    אז נכון לתוכן שיווקי יש את היתרונות היחסיים שלו ביחס לפלטפורמות פרסום אחרות, אבל יכול לבוא לידי ביטוי בעיני בצורה אפקטיבית רק כחלק מתמהיל ולא כזרוע בודדת – נק' זאת לא הייתה מספיק נהירה בטקסט שלך.
    כמו כן נעשו אלפי מחקרים כמותיים שזיהו באופן מובהק כי תוכן מסוג זה אכן נתפש כמהימן יותר.

    אבל עם כל המילים היפות ההשוואה מיותרת ומטעה, אין כאן מהפכה כמו בעולם הסלולר והטכנולוגיה, יש פה בסהכ פלטפורמה טכנולוגית אינפורמטיבית אשר היא חלק ממארג של זרועות ולא האייפון בעל מסך המג ע שעיצב ושינה דורות שלמים של אנשים מכל העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים