בלוגים כפלטפורמת שיווק לעסקים

אייטם אורח: בלוגים כפלטפורמת שיווק לעסקים
אייטם אורח: בלוגים כפלטפורמת שיווק לעסקים
יונית צוק - צילום: עדי דגן
יונית צוק – צילום: עדי דגן

מאמר אורחת מאת: יונית צוק, מומחית לשיווק באמצעות תוכן אינטרנטי ובלוגים

בלוגים בעבר היו יומני רשת, אך עברו הרבה מים בגלי האינטרנט והבלוגים כיום התפתחו בעולם לכלי שיווקי עיקרי של עסקים רבים. בחו"ל, זה כבר ענין של מה בכך, ועסקים גדולים כקטנים פותחים בלוגים מקצועיים לטובת קידום העסק שלהם, יצירת קהילה ונתינת ערך.

למה בלוג טוב לעסק?
היום כולם מחפשים מידע באינטרנט. שואלים שאלות את ד"ר גוגל, וקוראים חוו"ד של חברים שלהם בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות. עסק, שרוצה ליצור קהילה אוהדת וסוכני שיווק משנה, חייב לייצר לעצמו פלטפורמה, שעליה הוא שולט הן מבחינת נראות , תכנים ותפוצה. הפלטפורמה הזאת קימת באינטרנט, באמצעות אתרי אינטרנט ובלוגים.

בעבר, עסקים פרסמו את עצמם במדיה המסורתית, קרי, טלויזיה, עיתונים ורדיו. לפלטפורמות אלו קיימים מספר חסרונות:

1. הפרסום מאוד יקר – לא כל עסק יכול להרשות לעצמו פרסום כזה, במיוחד עסק בתחילת הדרך.
2. הפרסום במדיה המסורתית אינו ממוקד לקוח, זה פרסום ישן של דחיפת מסרים מפריעים ללא פילוח.
3. הפרסום בד"כ חד פעמי. קרי, העסק הופיע מספר פעמים במקרה הטוב, בתשדיר הפרסומת, ולאחר מכן אף אחד לא זכר את הפרסום.

ווב 2.0 עשה מהפכה לטובת העסקים הקטנים, על ידי יצירת פלטפורמה בה העסק עצמו הוא מייצר התוכן, יוצר הקהילה והמשווק הבלעדי. עם הזמן, פלטפורמות התוכן התעדכנו ונהיו מאוד פשוטים למשתמש. היום, כל אחד שרוצה ליצר תוכן, יכול לעשות זאת בקלות, במהירות וכמעט מכל מקום שהוא גולש, אם זה בלפ טופ, בסמארטפון ובטאבלטים.

למה עסק צריך בלוג?
עסק שרוצה ליצור קהילה, לתת ערך ללקוחותיו ולהיות חלק מהשיח בתחומו, חייב לייצר תכנים. הצורה הקלה ביותר לייצר תכנים, שגם יגיעו למספר רב של משתמשים, היא תוכן באינטרנט באמצעות בלוג. לבלוג יש יתרון מאוד משמעותי על פני יתר הפלטפורמות באינטרנט (קרי, פיסבוק, טוויטר, פינטרסט וכו') וזה מימד הזמן. לבלוג אין זמן מוחשי, כי דברים שאני כותבת היום, יכולים להיות משמעותיים למי שיקרא אותם גם בעוד שנתיים, ולו זה יהיה זמן הווה. ולכן, בלוגים הם פלטפורמה מעולה ומומלצת לצקת בהם את התכנים. כמו כן, בלוגים בדומיין אישי, הם בשליטת העורך, בעל העסק, ואין הם נתונים לחסדי בעלים אחרים, בדומה לפיסבוק, שמשנה כל שבוע מחדש את חוקי חשיפת הפיד, וגורם להרבה עסקים תסכול.

האם בלוגים מוגבלים לתחומים מסוימים?
לא. כל עסק, יכול וצריך לפתוח בלוג. בלוגים הם בעצם כרטיס הביקור של העסק באינטרנט. ככל שתכתבו יותר תכנים אודות תחומי הענין של העסק, כך גוגל יאהב את הבלוג שלכם יותר, ולכן כשיחפשו מוצר כזה או אחר או ערך כזה או אחר שקשור לעסק שלכם, בעלי הבלוגים יופיעו ראשונים בגוגל, לעומת עסקים מקבילים ללא בלוגים.

בלוגים עוזרים לעסק למתג את עצמו בתור עסק אמין, מקצועי וקשוב ללקוחותיו. העסק יכול להיות מוכר שירות או מוכר מוצר, יתכן והעסק יהיה B2B או B2C זה לא באמת משנה איזה סוג של עסק ומה הוא מוכר. כל עסק יש לו עולם תוכן שלם, ואת העולם הזה ניתן להציג בצורה של בלוג עסקי וחיבור למדיה חברתית לטובת הפצה.

הבלוגים העסקיים מדייקים את קהל הלקוחות אליהם העסק פונה, ומדבר אליהם בשפה המקצועית של הקהל. אין פה ענין של לנסות למצא חן בעיני הלקוחות, או למצא לקוחות אחרים, אלא להעמיק את הקשר עם הלקוח. מי שקורא את הבלוג, ואוהב את התכנים בו, אוהב גם את המוצרים של החנות, ורוכש און ליין ואוף ליין את אותם מוצרים.

חמישה טיפים להצלחת בלוג עסקי
1. דבר – אל תמכור. אנשים אוהבים כנות. השיווק החדש אינו שיווק בצעקה אלא דיבור, יצירת שיח עם הלקוח. בבלוג העסקי עליכם לדבר אל הלקוחות שלכם על דברים שמענינים אותם, בתחום שקשור לעסק. הם כבר יקנו אצלכם, מתוך הערכה, נאמנות והכרה כי יש לכם את המוצרים או שירותים שיתנו להם מענה על הצורך שלהם.

2. תכתבו באופן קבוע, אל תציפו, אבל גם אל תגרמו ללקוחות שלכם לשכח מהבלוג שלכם. פוסט פעם בשבוע וחצי – שבועיים זה קצב מצוין לבלוג עסקי.

3. תכתבו דברים מעניינים. אל תכתבו על לא משנה מה. תכתבו על דברים שהקוראים שלכם מחפשים, על דברים שאתם הכי טובים בהם, ולא דברים ש"טוב, אין לי מה לכתוב, נכתוב על מה שאכלנו היום".

4. כתיבת בלוג חוסך כסף על פרסום בפלטפורמות אחרות, אבל דורש זמן. קחו זאת בחשבון כשאתם פותחים בלוג עסקי. כמובן שהכי מומלץ לכתוב בעצמכם את התוכן, אבל אם הזמן דוחק אתכם, כדיא לבדוק האם יש בסביבת העבודה שלכם מישהו שאוהב לכתוב, אולי תשכרו פרילאנס שיכתוב את התוכן שלכם. תוכן איכותי = זמן. להיות בלוגר טוב לוקח זמן ואימון. מומלץ להיות חלק מהשיח בתחום, תקראו בלוגים מהארץ ומהעולם, תגיבו לבלוגים הרלוונטים לתחום שלכם, תקחו חלק בשיח.

5. הקוראים תורמים לצמיחת העסק, כל מה שנותר זה להקשיב להם – בלוג יוצר שיח עם הלקוחות הקוראים אותו. תקשיבו לתגובות, תצרו שיח, יתכן והמוצר הבא, הפרויקט הבא, היוזמה הבאה, הרעיון הבא יבוא דווקא מהקוראים שלכם בבלוג.

צוק יונית היא הבלוגריסטית, מומחית לשיווק באמצעות תוכן אינטרנטי ובלוגים. בעלת ניסיון באפיון אתרי אינטרנט, כתיבת תכנים שיווקיים וליווי עסקים במיתוג אינטרנטי באמצעות תוכן. יונית חקרה בלוגים בארץ ובחו"ל במסגרת התזה בתואר השני בתקשורת ופיתחה מודל התפתחות בלוגים מתחביב למקצוע.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. פוסט לעניין, מקצועי ומאד ברור, הופך את הבלוגרים לגוף רציני וחשוב בפירסום
    כל מילה בסלע.
    כל הכבוד יונית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים