מאמר אורח: כתיבת תוכן שיווקי – תפסיקו לנפח

noblup
נילס קרמר
נילס קרמר

מאמר אורח מאת: נילס קרמר – מנכ"ל NIELS שיווק בגובה העיניים

כמוביל בתחומי, ספק עולמי שמעניק שירותי ייעוץ שיווקי יוצאים מן הכלל, אני מאפשר לקוראים המכובדים שלי וללקוחותיי לקבל מידע פנימי נדיר בנוגע למאמצים ארוכי הטווח הכרוכים ביצירת תוכן שיווקי מנופח, בלה בלה בלה. התעצבנתם? לזה אני קורא שיווק עצל. וזו עלולה להיות בעיה חמורה של המותג שלך. זה בדיוק כמו להגיד – "היי, אני נילס ואני הכי טוב שיש!!!. זה הכול בזכותי, באמת."

שיטת כתיבה תוכן שיווקי הזו מראה בדיוק מי לא מעניין אותך. הלקוח. היא משקפת את העניין שלך כספק בהעלאת המכירות ותו לא. אם נעשה חסד עם חלק מהמשתמשים בה, הרי שבמקרה הטוב סגנון כזה משקף את הבחירה השגויה בכותב תוכן שלא מבין איך המותג שלך מביא ערך ללקוחות שלך.

יש שתי דרכים להשוויץ. בדרך כלל עסקים מתרברבים בנוגע לדברים שקשה למדוד, למשל על העובדה שאני המשווק האולטימטיבי. או שמאירים בזרקור פרט לא משמעותי שבו הם לא גרועים כמו המתחרים. כך לדוגמה אפשר למצוא ציטוט ממחקר שפורסם לפני שלוש שנים בעיתון ידוע ובו סטטיסטיקות מעורפלות שטוענות ש-90% מרופאי השיניים בישראלי מעדיפים לטוס באל-על. למשל. או טענה עיקשת שלפיה ממרח שוקולד הוא ארוחת בוקר מזינה לילדים שלנו. הם גורמים לך לקרוא טקסטים שלא נגמרים ומשלבים בהם מילות מפתח אופנתיות שלא אומרות כלום.

פעם היה לי לקוח שרצה להכניס לתוכן שלו המון סלנג טכני כדי להרשים. שכנעתי אותו שייתן לי לבדוק עם חמישה לקוחות פוטנציאליים אם הם מבינים מה כתוב שם. הם לא.

הרבה מאמינים שכתיבת תוכן שיווקי כזה הוא "לא מזיק". אני לא כל כך בטוח בקשר לזה, אבל אני מאמין שסימני קריאה מרובים, שבחים מנופחים ושאר הגזמות מתרברבות – שעיקרן לאהוב את עצמך יותר מאשר את הלקוחות שלך – עלולות להזיק מאוד למותג שלך ולהיות במידה רבה גם לא מוסריות.

כמובן, בהחלט, בוודאות, בפסקנות, לבטח וללא ספק עלינו להציג את עצמנו בדרך הטובה ביותר שאפשר. התרברבות אינה האפשרות היחידה לעשות זאת.
אסטרטגיית תוכן שיווקי, ניהול מותג ומעורבות לקוחות אולי יכולים להישמע כמו מילות מפתח טרנדיות ללא כיסוי, אבל עשויות לספק הגנה יעילה – עד כמה שאפשר – נגד שיווק עצל.

קראו גם: אסטרטגיה שיווקית – לתכנן את הדבר הבא

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים