אחד שיודע: שיווק נכון באפסטור, משימה קשה אבל אפשרית

דוד וטין
דוד וטין
דוד וטין
דוד וטין

מאמר אורח מאת: דוד וטין, יזם וסמנכ"ל השיווק בחברת Ototo.

כולנו רוצים "להצליח בגדול", בשבילי זו לא סתם עוד אימרה, זו דרך חיים. אבל איך עושים את זה עם אפליקציית אייפון? איך מגיעים ל-TOP 10 באפסטור ולמה זה בכלל חשוב לי?

ה-AppStore (חנות האפליקציות של אפל) מורכבת מהמון אלגוריתמים שמחשבים את מיקומה של אפליקצייה בודדת לעומת אחרות. באפסטור הישראלי יש מעל ל-1,000,000 אפליקציות שמנסות "להידחף" לעשירייה הראשונה! אז איך עושים את זה? איך "גוברים" על כל האפליקציות המתחרות? ואיך כנגד הסיכויים הקלושים משתלשלים ל-TOP 10?

לפני שאסביר את השיטות לשיווק נכון ב-AppStore יש להבין קודם לכן איך האפסטור עובד ומה אפשר ללמוד ממנו. בכתבה זו נתייחס ל-AppStore הישראלי, אך העקרונות הן אותן עקרונות לכל חנויות ה-AppStore בעולם (רק ביחסים ובמימדים שונים).

עקרונות מנחים שמשפיעים על מיקום אפליקציה באפסטור:

1. כמות הורדות:
ככל שיש יותר הורדות בזמן נתון, כך מיקום האפליקציה בחנות עולה. בישראל צריך יותר מ-4000 הורדות בממוצע ליום כדי להגיע לעשירייה הראשונה. לצורך השוואה, באפסטור האמריקאי צריך יותר מ-80,000 הורדות ביום כדי להשתלב בעשירייה.

2. ותק:
ככל שהאפליקציה ותיקה יותר בחנות, כך יותר קשה לה לעלות במיקומה בחנות. אפליקציה חדשה לעומת זאת מקבלת סוג של "ראשוניות" ויותר קל לה לעלות במיקום. (אפליקציה חדשה באפסטור הישראלי צריכה בממוצע 3000 הורדות ביום כדי להשתלב בעשירייה).

3. דירוגים ושימוש:
קיימת חשיבות מסויימת לדירוגים (כוכבים) שהאפליקציה מקבלת וכמובן לכמות השימוש באפליקציה. יש לציין כי חשיבות גורמים אלו לא כל כך ידועה אך היא בהחלט משפיעה.

לאחר שהבנו את עקרונות אלגוריתם ה-AppStore, נרצה "לפצח" אותו. העיקרון החשוב ביותר עליו ארחיב הינו העיקרון החשוב ביותר, כמות ההורדות.

appstore
appstore

שיווק נכון באפסטור:

1. ראשית נתייחס לתוכן שרושמים בהעלאת האפליקציה לחנות.

כותרת: הכותרת צריכה להיות קצרה וברורה, עדיף להשתמש במילים מוכרות שיכולות לעזור בקידום מילות החיפוש במנוע ה-AppStore. לדוגמא: NetBus, ותדע מתי האוטובוס מגיע. בשם האפליקציה כתוב BUS ואוטובוס, מילים אלו פופולריות ומוכרות, וסביר להניח שאנשים יחפשו אותן בחנות האפליקציות.

תוכן: המשפט הראשון בתוכן צריך למשוך את תשומת הלב של הקורא, זהו המשפט שאם יצליח למשוך את הקורא, הוא ירצה להמשיך ולקרוא ואולי אף להוריד את האפליקציה. לדוגמא: מאחרים לאוטובוסים? האוטובוסים מאחרים לכם? מעכשיו לא… המשך התוכן צריך לתאר את האפליקציה באופן מלא, אך עדין לשמור על ״טיזר״ שיגרום לקורא לרצות להוריד את האפליקציה בסוף התהליך.

2. זמן השקת האפליקציה:
עשו מחקר ובדקו מתי הכי נכון לכם להשיק את האפליקציה. בדקו באיזה יום הכי מורידים, האם חל חג/ שבת על יום זה (יכול להשפיע לחיוב ולהיפך… תלוי באפליקציה), האם יש "באז" על אפליקציות אחרות בתקופה זו ואולי כדאי להמתין עד שיחלוף? עשו מחקר נכון ויעיל, קיימת חשיבות רבה לתזמון.

3. שיווק ישיר עם פרסומות פייסבוק:
פייסבוק השיקו לפני מספר חודשים פרסומות שמתאימות במיוחד לאפליקציות ומופיעות במסכי הסמארטפונים שלכם כל הזמן: Install Now. השתמשו בפרסומות אלו כדי להגביר את כמות ההורדות שלכם באפליקציה ביום ספציפי. לדוגמא, אם נרצה ביום ספציפי 4000 הורדות מפייסבוק, נגדיר Daily Budget של 1000$. פייסבוק ידאגו "לבזבז" לכם את הכסף ולהביא איתו כמות הורדות נכבדת, כמובן ביחס המרה ישיר לאיכות הפרסומת שלכם. ממוצע ההמרה של פייסבוק בישראל הוא 1$=3 הורדות. כמובן שניתן להגיע להרבה יותר מזה!

4. כתבות!
כאן אני אענה לכם על השאלה למה זה טוב להיות ב-TOP 10?! אם האפליקציה שלכם נמצאת בTOP 10 זמן מה, יתחילו לכתוב עליכם ועל האפליקציה מבלי לדבר איתכם בכלל. בין אם תרצו בכך ובין אם לא, יש המון כתבי תוכן ובלוגרים באינטרנט שצמאים לכתוב כתבות וסיקורים על "האפליקציה הבאה". המקום הנכון ביותר בשבילם לחפש ולהמר על "האפליקציה הבאה" הוא כמובן ב-AppStore, כמובן שיותר קל ומושך לכתוב על המקומות הראשונים. כתבות אלו יעניקו לאפליקציה שלכם עוד ועוד הורדות ויימשכו את תשומת הלב של כתבים אחרים שירצו גם הם לכתוב על האפליקציה שלכם.

לסיכום: ככל שיהיו לכם יותר הורדות כך תעלו במיקום ב-AppStore, וככל שתשארו יותר זמן בעשירייה הראשונה באפסטור, כך יהיו לכם יותר הורדות: "מעגל הקסמים".

דוד וטין, 24, יזם וסמנכ"ל השיווק בחברת Ototo, אפליקציית התחבורה הציבורית המעניקה למשתמשים אפשרות אמיתית לשנות את התחבורה הציבורית הקיימת בישראל ובעולם. לשעבר יזם וסמנכ״ל השיווק בחברת NetBus.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים