בלוגרים – מה יוצא לי מזה? 31% מהרכישות מתבצעות על סמך המלצות בבלוגים

טלי בריל - צילום: טמיר כהן
טלי בריל – צילום: טמיר כהן
טלי בריל - צילום: טמיר כהן
טלי בריל – צילום: טמיר כהן

מאת: טלי בריל

בשלישי בערב התכנסו במתחם היס פלנט בראשון לציון, קצת יותר מ-300 אורחים, לחגיגת יומולדת 7, מה מעניין אתם שואלים? זו הייתה חגיגת יום הולדת לבלוג 2bmommy.com של חלי גרסוי.

300 אמהות וגם כמה אבות עזבו את הבית בתקופה הכי לחוצה בשנה (מי אמר עוד רגע פסח), התלבשו יפה ובאו בשמונה בערב (עוד שעה בלתי אפשרית לאמהות) לחגוג לבלוגרית שרובן לא פגשו מעולם יום הולדת לבלוג שהן קוראות, משתפות ומספרות עליו לחברות חלקן כבר שבע שנים עוד מהילד הראשון, חלקן רק עכשיו. והן אגב גם שילמו על התענוג סכום סימלי.

אני מודה, זה לא קל לפצח את המושג עבודה עם בלוגרים, אני שחיה ומתנהלת במרחב הדיגיטלי כבר למעלה מעשור, ועובדת עם הבלוגוספירה כבר שבע שנים תוהה כל בריף מחדש איך לעשות את זה. איך באמת מוצאים את המקסימום ההדדי גם של הלקוח וגם של הכותב עצמו.

2013 Digital Influence Report
2013 Digital Influence Report

אני חושבת שאין כמעט היום איש שיווק/ פרסום/יחצ/דיגיטל שלא מכיר את המושג בלוג. אם פעם עוד ההייתי צריכה להסביר שלא מדובר בחבורת אנשים חסרי חיים שמחפשים מקלדת, היום עם השינויים הדרמטיים בשוק התקשורת והשינויים בעיתונות הכתובה כבר דיי ברור שאין מנוס אלא מלמצוא אלטרנטיבות. גם עיתונאים אגב הפכו לבלוגרים עצמאיים בחלקם אחרי שנפלטו ממקומות שנסגרו.

ועדיין שואלים אותי, זה עובד? לבלוג יש חיים מחוץ לרשת? זה משפיע על הקהל?

אז בואו נשים רגע בצד מחקרים שמראים היום כי נשים מעורבות מאוד ברשתות החברתיות וצורכות תוכן מבלוגים, בדו"ח הדיגיטל השנתי של Technorati (קליק ל-PDF), ציינו 31% מהנשים המעורבות כי הן רוכשות מוצרים על סמך המלצות שמפורסמות בבלוגים. התשובה אגב כן זה עובד.

כשמשקיעים בפעילות נכונה, ממוקדת ובוחרים את הבלוג לשיתופי פעולה לפי קהל היעד שלו, כשמקפידים על תוכן שמעניין את קהל הגולשים, ואת הכותבים עצמם מקבלים תוצאות.

אז נכון יש שפע עצום של כותבים ברשת היום, ויש בעיות מדידה (שאופייניות אגב לא רק לבלוגים אלא גם לאתרים "רגילים") ועדיין פעמים רבות מידי אני נתקלת בשאלה – כמה בלוגרים יהיו, במקום איזה בלוגרים יהיו? על מה הם כותבים? למי הם מגיעים, איך זה מתחבר למוצר שלי, ומה הערך המוסף שאני מקבל וגם מה הערך שאני יכול להביא לקוראים של אותו בלוג.

השינויים בתקשורת המסורתית כבר לא משאירים ברירה, הגיע הרגע לעלות מדרגה, להתמקצע, לדעת לשאול את השאלות הנכונות, להבין כי לא הכמות אלא האיכות ,לקבוע יחד עם הבלוגרים יעדים מדידים לפעילות .האפשרות קיימת, הכול תלוי בנו.

קראו גם:
בלוגים כפלטפורמת שיווק לעסקים
יחסינו לאן: משרדי יחסי הציבור VS משפיעני הרשת והבלוגרים
פספוס כפול – אמא דיגיטלית כותבת על מחאת ההנקה ברשת

טלי בריל היא אמא דיגיטלית מומחית לרשתות חברתיות ולג'ינגול תמידי עם שלושה ילדים.

מתוך האירוע.  קרדיט - מרב רביץ מושל BELLYBOOK
מתוך האירוע. קרדיט – מרב רביץ מושל BELLYBOOK
מתוך האירוע.  קרדיט - מרב רביץ מושל BELLYBOOK
מתוך האירוע. קרדיט – מרב רביץ מושל BELLYBOOK

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. ישראל, רק מתוך רצון שתבין שחלק מאיתנו שונים- אני כותבת בבלוג שלי את האמת בלי קשר למוצר שקיבלתי.
    יש כבר שתי רשתות ששלחו לי מוצרים חינם (Wantable, Bornd pretty) ולא, לא תמצא המלצות עליהם בבלוג שלי… אתה יודע למה ? כי המוצרים של וואנאבל לדעתי לא מתאימים לקהל הישראלי והם יקרים מידי והמוצרים של בורן פריטי פשוט הגיעו אחרי חמישה חודשים.
    אני נותנת המלצות על מה שהגיע והיה טוב… אתה מוזמן להסתכל בעצמך- רוב מה שאני מפרסמת זה תמונות של המוצרים- עליי או על מי שהזמין אותם ובוחר להופיע בבלוג שלי- כך שהקהל יוכל לשפוט לבד.

    אההההה, ואין לי אבקת מרק ביום ונעליים זיבי בלילה. יש לי פשוט המוצרים שאני מזמינה או רוצה להזמין- ודיון כנה עליהם.
    http://shopandtrack.com

    באהבה !

  2. ישראל אתה אומר את הדברים כמסקנה מכמה פעילויות שיווקיות שערכת? ממחקר שערכת עם כמה בלוגריות? והתשובה שלך אגב מראה אגב בדיוק את הטענה שלי תגדיר מראש מה אתה רוצה ואז תבדוק חא כמה הגיעו אלא מי. ואגב ממש כמו שיש לך עיתונים ארצים ומקומונים ומגה פורטלים ואתרי נישה יש לך הקבה סוגים של בלוגרים..

  3. ישראל , חולקת על דעתך. יש בלוגרים ויש בלוגרים. יש לא מעט בלוגים איכותיים עם עשרות ומאות אלפי גולשים בחודש שלא כותבים על כל דבר ומוותרים על המתנות חינם ויש לא מעט מפרסמים שהצליחו להשיג תוצאות מדהימות רק מעבודה עם בלוגרים אפילו כאן בארץ. החשיפה של בלוגים לקהל ממוקד של אמהות כשאת הפוסט כותב אדם שיש לו קהילה של קוראים ועוקבים מביאה חשיפה מעולה למותג, מאחר ולבלוגרים ותיקים יש מוניטין ואמינות מול הגולשים שלהם והקוראים שלי יודעים שכשאני ממליצה על מוצר, זה אחרי שבדקתי אותו וגם אם שילמו לי על הזמן של הכתיבה, אני מתחייבת לומר את דעתי הכנה. כמו שטלי בריל כתבה בכתבה, השאלה היא לא "כמה בלוגרים מגיעים" , אלא "איזה בלוגרים מגיעים" לאירוע. יחי ההבדל הקטן. ממליצה לך לנסות.

  4. זה טוב לאנשי היחצ שמוכרים אויר. זה לא מועיל למכירות.
    יש בלוג שמוכן להימדד במכירות שהביא? לא נראה לי
    הבלוגרים בישראלים מפרסמים מרק אסם בבוקר ונעלי זיבי בערב.
    רבאעק תשחררו מהחשיבה הזו הרי מי מאמין לבלוגרים שקיבלו מתנה חינם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים