סערת 'אגאדיר': גורם באקו"ם "השימוש במוזיקה של Die Antwoord נעשה ללא רישיון"

השוגר דדי של רשת אגאדיר
השוגר דדי של רשת אגאדיר

פרסום ראשון: התפתחות מסעירה במיוחד בפרשת 'אגאדיר'. אמש פורסם במזבלה כי גולשים רבים הפנו את תשומת ליבה של להקת Die Antwoord למוזיקה שנבחרה כפסקול בקמפיין הפרסומות Rich Taste של רשת אגאדיר. גולשים נוספים אף פנו לארגון אקו"ם, הפועל לשמירה על זכויות יוצרים בישראל. ראוי לציין כי הקמפיין של אגאדיר מתבסס כמעט לחלוטין על הפסקול, השיר של הלהקה נקרא Rich Bitch, הקמפיין נקרא Rich Taste, לא צריך להיות מומחה פרסום גדול בשביל להבין את חשיבותו למהלך.

צילום מסך
צילום מסך

אחרי שגולשי הרשת החברתית עשו הכול בכדי לטרפד את הקמפיין השנוי במחלוקת של אגאדיר, לרבות הורדת הדירוג באתרים חיצוניים כדוגמת טריפאדוויזר. אך ללא הועיל, זו המשיכה לפרסם סרטונים וכרזות חדשות, עתה עולה כי השימוש במוזיקה של 'די אנטוורד' לכאורה נעשה ללא רישיון, גורם בארגון אקו"ם, שנענה לפניות הגולשים בנושא, הגיב לפני זמן קצר: "השימוש נעשה ללא רישיון, והחבר'ה בחו"ל כבר על זה".

הפרת זכויות יוצרים, במיוחד כשמדובר בשימוש בקטעים של אחת הלהקות הפופולאריות בעולם הוא לא דבר של מה בכך. באם רשת אגאדיר תתבע על ידי הלהקה, מדובר בסכומים שיכולים להגיע למיליונים. לנוכח הבשורה, המוחים יכולים להוריד את הרגל מהגז ולהיות רגועים בנושא.

באם אגאדיר אכן הפרה את זכויות היוצרים של הלהקה ועשתה שימוש בקטע ללא אישורה או רכישת רישיון תואם, הרי שבשעות הקרובות כלל הסרטונים יגנזו והקמפיין יעלם כלא היה. מעבר לסוגיית זכויות היוצרים, סולנית הלהקה, הראפרית יולנדי ויסר, היא בכלל צמחונית, כך שבקרוב כנראה נזכה לראות כיצד היא תגיב לכך שאחד הלהיטים המוכרים שלה הפך לפסקול בפרסומת למסעדת בשר.

הקמפיין של אגאדיר זכה לחשיפה חסרת תקדים בהשוואה למהלכים דומים שהושקו מתחילת השנה, מאות איזכורים מחוץ לרשת; טלוויזיה, רדיו ואתרי חדשות, ועשרות אלפי שיחות בתוך הרשת החברתית עצמה, מוערך כי כ-2,500,000 ישראלים נחשפו לקמפיין מרגע השקתו. בהחלט הישג מכובד למדי עבור אנשי הפרסום של 'אגאדיר' שיכול להקטע בעקבות הדברים לעיל.

תגובת אגאדיר לפניית המזבלה, באמצעות אייטם מדיה: "אנה לנדסמן (טרי פויזן לשעבר) ניגנה הקליטה והפיקה טייקאוף חדש מגרסת רמיקס של השיר". קרן ארנלדס "סטודיו מו אנד אר": ״המנעד המוסיקלי שונה והותאם לצרכיו של הלקוח״.

על פי תגובת אגאדיר שהתקבלה, עולה כי ברשת ההמבורגרים טוענים ל-Sound Alike, שיטה נהוגה ומוכרת בעולם המוזיקה, אולם לא בטוח שבמקרה הזה הטענה תחזיק. אגאדיר בכל מקרה תצטרך לשלם תמלוגים ולתת את הדין בעניין.

המוזיקאי נוי אלוש, שיצר סרטון המשווה בין הקליפ של אגאדיר לקליפ של די אנטוורד, סיפר למזבלה כי: "לייסנסינג לשיר של 'די אנטוורד' בפרסומת יכול להיות עניין יקר במיוחד, עשרות אלפי דולרים רבים במקרה הטוב, מאות אלפי דולרים במקרים אחרים."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. הקמפיין נגד אגאדיר הפך ליותר מטריד מהפרסומות שלה.
    נחצו קוים אדומים, נעשו דברים שלא ייעשו, והקלות שבה אפשר לפגוע בעסק או באדם מפחידה.
    מחר טבעונים יורידו דירוגים של מסעדות בשר בטריפאדוייזר,
    מחרתיים חילונים יורידו דירוגים למסעדות כשרות, ובשבוע הבא יורידו דירוגים של חשמלאים שמאלנים או של
    נגרים אוהדי בית"ר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים