כך נראית כתבה מוזמנת של 'פייסבוק ישראל' בחדשות שישי בערוץ 2

עדי סופר תאני, חדשות שישי
עדי סופר תאני, חדשות שישי

אחרי אינספור פרומואים ודחייה בשבוע, שודרה הערב ב'אולפן שישי' בערוץ 2 כתבה של שי גל על מנכ"לית נציגות פייסבוק בישראל, עדי סופר תאני. בחדשות ערוץ 2 קידמו בשבועיים האחרונים את הכתבה ככזו שתציב בפני סופר-תאני את האמת הקשה בפנים ותעמת אותה עם שאלות קשות, כמו אי הסרת תכנים מסיתים ואי תשלום מיסים על הכנסות המוערכות בכ-400 מיליון דולר מדי שנה בישראל.

אפס, סובלנות
אפס, סובלנות

אלא מה שנצפה הערב באולפן שישי הוא לא יותר מאשר כתבה ליצנית ומפוחדת, ויתרה מכך, אולי אף כזו שהוזמנה ונתפרה במיוחד על ידי פייסבוק ואנשי היח"צ שלה, שבשנה האחרונה זוכים לתודעה ציבורית וחברתית שלילית, שמפנה כלפי פייסבוק אצבע מאשימה עם טענות שזו אינה פועלת דיו ו/או בכלל, בכדי להסיר תכנים מסיתים ואלימים מגבולותיה.

ראו: תג מחיר במשרדי פייסבוק בת"א

כ-18 דקות היה אורכה של הכתבה ששודרה הערב. היא נפתחה בהקדמה של קושמרו ונחתמה בדיון קצר באולפן, אולם מתוכן כ-4 דקות בלבד הוקדשו לנושא ההסתה והמיסים, יתר הכתבה נראתה כתדמיתית וככזו שמשרתת בעיקר את האינטרסים של פייסבוק. לאורך כל הכתבה, דואגת סופר-תאני לנתב את הראיון לנושאי שיחה אחרים, ומתמקדת בעיקר בנושאים פופוליסטים כמו "קידום מעמד האישה" ולמרבה האירוניה עוד עושה זאת במקביל לכך שהיא מבקשת לשפצ'ר ב"פוטושופ" את תמונותיה.

כשסופר-תאני מדברת על מעמד האישה בישראל היא כמובן אינה מתכוונת למעמדן של נשות הביניים או חלילה למעמד הנמוך כפי שהיא מציגה בראיון, אלא בעיקר לרווחת "הנשים המשפיעות", שמנהלות את הבנקים והחברות הגדולות במשק שמרפדות את כיסה של פייסבוק במאות מיליוני דולרים מדי שנה (ראו תוכנית Women@ Israel).

סביר כי בכדי לקבל את הראיון הבלעדי עם המנכ"לית, בחדשות 2 בחרו ביודעין לוותר ולגמד את שליחותם העיתונאית ולא הציבו בפני סופר-תאני שאלות קשות מדי ולבטח לא כאלו שיגרמו לה לאי נוחות, כמו סוגיית הקפאת הפרופילים ומחיקת עמודים של תנועות אקטיביסטיות כמו זה של 'באים לבנקאים'.

בראיון הודתה סופר-תאני כי דיווחים על תכנים בעברית נבדקים על ידי ישראלים או דוברי עברית שעובדים ממטה פייסבוק אירלנד ואף נרמז קלות כי פייסבוק אכן עשתה בחודשים האחרונים מסע שופינג בחיפוש אחר לוביסט שינהל את קשרי הממשל והתקשורת של פייסבוק בישראל. אולם בחדשות 2, חשבו שאין הנושא ראוי או חשוב מספיק בשביל לעסוק בו, כנראה שבכל זאת, ההשפעה והאחיזה של פייסבוק יכולה להרתיע אפילו את חברת החדשות הגדולה במדינה.

"חשוב להבין שלפייסבוק יש אפס, אפס סובלנות כלפי כל תוכן, שהוא אלים, כלפי כל תוכן שהוא מסית לאלימות, כלפי כל תוכן, בוודאי שקשור בטרור" אמרה סופר תאני.

בין התגובות ברשת לכתבה:

Tamir Rawitz: "רמת הצביעות וחוסר האמינות של עדי תאני שוב שברו שיא. בפייסבוק יש אפס סבלנות לאלימות? סוגרים דפים המסיתים לאלימות מהר? האם זה נעשה באופן שיוויוני? לא. לא. ולא. מקווה שלא יסגרו לי את הדף".

Yiftah N: "ובנתיים בחדשות ערוץ 2: מנכ"לית פייסבוק ישראל מקריאה בנינוחות (מלבד הבעות פנים דרמטיות מדי פעם) מסרים שכאילו נשלפו מתכנית בוקר אמריקאית."

גיא לייבה: "ראיון נוקב עם מנכ"לית פייסבוק" מראיין: למה אתם לא משלמים מיסים? מנכ"לית: ככה מראיין: אוקיי".

ארל'ה קירש: "רואה את הראיון עם מנכלית פייס ישראל, עדי סופר תאני. מכירים פוליטיקאי שמתראיין ולא עונה בעצם על כלום? אז כזה. ‪#‎Facebook‬".

Harel Kay: "עכשיו בחדשות ערוץ 2, עדי סופר תאני, המנכ״לית של פייסבוק בישראל מדברת ומצהירה "אפס סובלנות יש לפייסבוק על טרור, אלימות ושנאה״… אני מתנצל אבל רק בשנה האחרונה אני אישית התלוננתי בפני פייסבוק על עשרות קבוצות ופוסטים אלימים ביותר, מלאי שנאת אדם ושנאת בעלי חיים, כולל פוסטים אנטישמיים ופוגעניים ולתדהמתי התשובה המכריעה שקיבלתי היתה ש״הם עומדים בקריטריונים שהציבה פייסבוק״ ולכן הם משאירים אותם ברשת… אז עם כל הכבוד ויש הרבה כבוד לעדי, לפייסבוק ולעוצמה שלו, היחס של הרשת החברתית להמון המון פוסטים שהמטרה היחידה שלהן היא אך ורק לפגוע, שילדים ואנשים בכל העולם נחשפים אליהם, דורש בדיקת בית רצינית!".

הוידאו באדיבות אתר 'רשת – חדשות 2'. כתב: שי גל עריכת וידאו: יניב שבתאי תחקיר: אלינור צוקרמן צלם: אלי בוקר קול: אלי בוזגלו, שי קפלן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. כל הכבוד, כתבה נוקבת ובלי קישוטים. הכוח העצום הזה כיום לא כפוף לכמעט שום חוק ועכשיו אפילו כלב השמירה של הדמוקרטיה לא מצליח לעשות את העבודה ולדרוש תשובות. ראיתי את זה והרגשתי שעושים מאיתנו צחוק! מעניין לי את התחת איך קוראים למשרדים אצלכם וכמה אתם ציוניים. איך מונופול התקשורת העצום הזה לא מפוקח וכפוף להגבלות כלשהם?! למיסים?! פשוט התנהלות מבזה שאנשים עוד לא מבינים את השלכותיה.
    מקווה שהדיקטטורים שם לא יסירו את הפוסט של הכתבה ושנצליח לאט לאט למצוא אלטרנטיבה לממלכת הפייסבוק.

    חזק ואמץ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים