הכירו את שרון ערמי – מנהלת השיווק של תדיראן טלקום

שרון ערמי
שרון ערמי

אתם מוזמנים להכיר את שרון ערמי, מנהלת השיווק של חברת תדיראן טלקום והאורחת השבועית במדור ההיכרות של המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' של אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן.

תדיראן טלקום, מקבוצת אפקון החזקות היא אחת השחקניות המוכרות בעולם שירותי התקשורת בישראל. בחברה עובדים למעלה מ-150 עובדים שמעניקים שירות לכ-1,500 עסקים. אל התפקיד נכנסה ערמי באפריל 2015, לאחר ששימשה בין היתר כמנהלת מרקום בחברת 'אתוסיה', כמנהלת שיווק בסוכנות האינטראקטיב 'פרפל' וכמנהלת מחלקת הדיגיטל והסושייאל של משרד היח"צ לניאדו.

אני במשפט:
קופי טוב אומר המון במעט מילים, אבל קופירייטרית אני לא, אז אאלץ להרחיב: סתם ככה, בשביל הכייף, אני מקליטה פרסומות, כשמשעמם לי אני קוראת מחקרי שוק באנגלית ועוקבת אחרי קמפיינים וברגעי הצלילות לפני השינה אני מחדדת בריפים. בקיצור, אני משוגעת על העבודה שלי!

איך הגעתי לעולם השיווק?
כל חיי נמשכתי לעולם הפרסום ומוקדם מאוד בחיים החלטתי שזה המסלול עבורי; כבר בביה"ס היסודי בחרתי ללמוד טלוויזיה ומשם הבחירה במגמת תקשורת בתיכון הייתה פשוטה. אחרי הצבא, עשיתי עצירה קטנה במשרד פרסום כדי לוודא שיש לי את מה שצריך ומשם התואר הראשון בתקשורת, שיווק ופרסום כבר היה מובן מאליו. תוך כדי הלימודים עבדתי במחלקת השיווק של המכללה ומכאן היתר הוא היסטוריה (סקרנים? אתם מוזמנים להציץ בלינקדאין שלי).

שרון ערמי, צביקה אלפי, רני רהב וישראל רייף
שרון ערמי, צביקה אלפי, רני רהב וישראל רייף

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
לפני שנה וחצי הגעתי לתדיראן טלקום, חברה מקצועית ומובילה בתחומה הפועלת בישראל מעל ל-50 שנה, המתמחה במתן פתרונות תקשורת אחודה (UC&C) ומוקדי שירות מתקדמים (Customer Engagement Solutions). הפרויקט הראשון שהתבקשתי להוביל בחברה, יחד עם הנהלת החברה, היה מיתוג מחדש.

הדבר הראשון שעשיתי היה לעצור וללמוד את הסביבה העסקית בה פועלת החברה לרבות שוק הטלקום הישראלי, המתחרים, במקביל להכיר לעומק את המותג "תדיראן טלקום" על כל מוצריו, עובדיו, יתרונותיו, הבטחות שיווקיות וכו'. לצד בחינה זו נעשתה עבודה בכל הקשור לאסטרטגית החברה המתחדשת כשבסוף התהליך, העברנו המלצות לטקטיקה חדשה ולתוכנית מיתוג מחדש.

תהליך המיתוג מחדש היה כמו רכבת הרים שארכה כמה חודשים וכלל שלבים רבים, ביניהם: חידוד ערכי המותג, עיצוב לוגו חדש, הפקת שילוט לבניין, ניירת משרדית, עבור בנוכחות דיגיטאלית חדשה כולל אתר רספונסיבי וערוצי מדיה חברתית והכל ב-Look & fill, טון וסגנון חדשים לגמרי. בסוף התהליך הפקנו כנס השקה מקצועי לקהל לקוחות החברה, כדי לספר לשוק על הבשורה.

אנשי ונשות תדיראן טלקום
אנשי ונשות תדיראן טלקום

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב חי את הנתונים. למרות שפרסומאים ומנהלי שיווק אוהבים להצטייר כ"יצורים הומניים", כל מהלך שיווקי מתחיל ונגמר במספרים המנחים אותנו איפה ומתי הקהל שלנו נמצא, מקשיב, מגיב וניתן להנעה לפעולה. מרגע שקמפיין עולה לאוויר, מנהל שיווק טוב עוקב בדריכות אחר המספרים בכלים השונים העומדים לרשותו (Facebook's Ads Manager ,Google AdWords Analytics וכו') ולומד אילו שינויים יש לבצע כדי לשפר את יחס ההמרה, להגדיל את המכירות או להשיג כל המטרה שהוצבה. שלב המדידה לא מסתיים עם הקמפיין וממשיך לניתוח מעמיק, לצורך הסקת מסקנות לעתיד על הקהל, הערוצים שנבחרו וכל מה שביניהם.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
בחרתי דווקא במותג ישראלי ונישתי שדיבר אליי בתקופה האחרונה, לפני חתונתי: כלות אורבניות. המגזין-בלוג שעוסק בסטייל בעולמות המתחתנים, לקח את המושג "קבוצת תמיכה" אל השלב הבא ויצר פלטפורמה מבוקשת לקהל היעד. הקבוצה (ה"סודית") מדוברת מאוד בקרב קהל היעד, שופעת בתוכן גולשים רלוונטי וריקה מנותני שירות ופרסומות. מה שמייצר שיח פתוח ונרחב, במה להתייעצות ותחושה בטוחה שהכול נשאר בקבוצה. מיותר לציין שעקב הביקוש הרב, לא כל אחד/ת יכולים להצטרף, ראשית יש למלא טופס פרטים, לבקש להצטרף ולהמתין כמה ימים לאישור מנהלת.

מהפן השיווקי, המגזין אוסף באופן תמידי DATA מעודכן של קהל היעד: כתובות IP ומייל, טלפונים, תמונות, פרופיל פייסבוק, תחומי עניין ובתמורה מייצר עבורן תוכן ממוקד ומדויק, מקים קבוצות רכישה למוצרים מבוקשים ומקדם ספקים במתכונת 'תוכן שיווקי' ללא הפרעות והסחות דעת. נשמע כמו מהלך שיווקי קל ופשוט שכל חברה יכולה להוציא לפועל מחר, אך מניסיוני רבות וגדולות כבר ניסו וכשלו ליצור ולאצור את הקסם, הפתיחות ותחושת האמון שהצליחה לייצר "כלות אורבניות".

כלות אורבניות
כלות אורבניות

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
כמי שהתמקצעה במשרדי פרסום במקביל להתפתחות הרשתות החברתיות לאימפריה שהן היום, אין בעיני שיווק ללא דיגיטל. לכל לקוח שפגשתי היה צורך בנוכחות דיגיטלית כזו או אחרת בהתאם לקהל היעד שלו. מי שלא שם, לא קיים- אם זה קידום בגוגל, עמוד בפייסבוק, קבוצה מקצועית בלינקדאין או פרופיל בסנאפצ'ט – אתה חייב להיות נוכח ודומיננטי בזירות החברתיות בה הלקוחות שלך פעילים ולפנות אליהם בשפה המתאימה לערוץ.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
Never say never, בכל פעם שחשבתי שהאתגר גדול או שאין לי מושג איפה להתחיל, התעקשתי לשאול ולהבין, ללמוד ולהשתפר, למרות החצץ בשיניים. בסופו של דבר למדתי שכל תחום, כלי, ערוץ או משימה הם Doable אם רק אחליט ובתחום דינמי כמו שלנו, חשוב להמשיך ולהתפתח ללמוד דברים חדשים, להעשיר את הידע, לצאת לקורסים ולהישאר Up to date.

רוצים להופיע במדור? [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים