שוב שינויים בריצ' האורגני, למה? כי אף אחד לא באמת צופה בסרטונים בפייסבוק

וידאו בפייסבוק
וידאו בפייסבוק

מונה הצפיות של הסרטונים שעולים לפייסבוק, הוא כנראה אחת האשליות / הונאות הגדולות ביותר מבית פייסבוק, שכבר נתפסה בספטמבר שנה שעברה, בהונאת מפרסמים שקידמו סרטוני וידאו ברשת החברתית.

עתה פייסבוק מודיעה על שינויים קריטים נוספים בחשיפה האורגנית של העמודים, כאשר הפעם היא דווקא מתמקדת בסרטוני הוידאו, שקיבלו עד כה חשיפה גבוהה במיוחד ואולי אף מוגזמת שתועדפה על פני תכנים אחרים.

בפייסבוק יודעים את נתוני הביצועים האמיתיים של הסרטונים, נתונים שמסולפים ומפוברקים עבור מפרסמים, נגלים בצורה חלקית עבור מנהלי עמודים ומיסתוריים לגמרי עבור הגולש הממוצע. על פי העידכון, פייסבוק תיתן עדיפות בפיד של הגולשים לסרטונים שזכו לאחוז הצפייה המלאה (Completion Rates) הגבוה ביותר.

בכך פייסבוק תציף את הפיד דווקא בסרטונים הומוריסטים, איכותיים פחות, קצרים ככל האפשר, כך שיציגו אחוזי צפייה גבוהים יותר. תכני איכות וסרטונים ארוכים, ידחקו לשוליים ויצרני התוכן הגדולים של פייסבוק כמו באזזפיד יזכו לחשיפה גבוהה יותר, בזמן שיצרני תוכן קטנים יותר, בדגש על גופי חדשות מקומיים ויוצרים עצמאיים, ירגישו ירידה בחשיפה האורגנית.

נתונים של סרטון באורך 2:30 דקות
נתונים של סרטון באורך 2:30 דקות

נתוני הריטנשן (קשב) של הגולשים בצפייה בסרטונים בפייסבוק נמוכים מאוד עד כדי מגוחכים. הרבה מכפי שפייסבוק מתיימרת להציג במונה הצפיות. למעלה מ-83% מהגולשים בממוצע צופים כיום בסרטונים ללא סאונד, דהיינו הסרטון מוצף להם בפיד והם אינם באמת צופים בו והוא פשוט אוגר צפיות, כאשר זמן הצפייה השכיח ביותר הוא פחות מ-5 שניות, נתון נוסף שפייסבוק מעדיפה להדחיק.

על פי בדיקת המזבלה, בסרטונים ויראלים ותכנים הומוריסטים, זמן הצפייה הממוצע נע סביב ה-6 שניות ובמקרים מסויימים וחריגים עומד על 21 שניות, עם אחוז צפייה מלאה שנע בין 10% ל-30% במקרים בודדים.

אבל בתוכנית של פייסבוק יש מכשול קריטי. על פי פרסומים, בכוונתה לאפשר במהלך 2017 מוניטיזציה של סרטונים וחלוקת רווחים עם גופי ויוצרי התוכן המקורי. פייסבוק תאפשר חלוקת רווחים והשמת פרסומות רק על סרטונים באורך של 90 שניות ומעלה, אך במרבית המקרים, הגולשים כלל לא יגיעו לפרסומת וינטשו את הצפייה כבר בשניות הראשונות. אולם ההתנגשות בין הכוונה לאפשר מוניטיזציה לשינויים בחשיפה של הסרטונים משקפת כי פייסבוק ככל הנראה תתגמש עם הזמן ותאפשר מוניטיזציה גם על סרטונים קצרים או לחילופין תכוון בעיקר למוניטיזציה על סרטונים מצד שותפי התוכן שלה כמו באזזפיד, אל-ג'זירה, CNN ונוספים.

קראו גם: כל הכתבות על חשיפה אורגנית בפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים