במשך שנתיים פייסבוק הונתה את מפרסמי הוידאו שלה וניפחה נתוני צפייה

פייסבוק הונאה
פייסבוק הונאה

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי בשנתיים האחרונות, פייסבוק הונתה את מפרסמים והעבירה להם נתוני צפייה מנופחים של זמן הצפייה הממוצע בסרטוני הוידאו שקודמו בפלטפורמת הפרסום שלה. הטעיית המפרסמים גרמה לעלייה משמעותית בהוצאות הפרסום בקידום וידאו.

בשנתיים שעברו מאז השקת פרסומות הוידאו ב-2014 וכחלק ממאבק הרשת החברתית על השליטה בזירת הוידאו מול יו טיוב, facebook רקדה על שתי חתונות; מצד אחד היא גרמה לגולשים ולגופים להעביר את סרטוני הוידאו שלהם מיו טיוב וזירות וידאו אחרות אל תוך פייסבוק, תוך יצירת תופעה של זילות בזכויות יוצרים וגניבת תכנים. מצד שני היא ניפחה את נתוני הצפיות בסרטונים בדוחות והציגה נתונים שקריים שגרמו למפרסמים להשקיע כספים ניכרים בקידום וידאו.

בין ינואר לפברואר 2016, מותג ג'וי של שטראוס, השקיע למעלה מחצי מיליון ש"ח בקידום סרטונים בפייסבוק
בין ינואר לפברואר 2016, מותג ג'וי של שטראוס, השקיע למעלה מחצי מיליון ש"ח בקידום סרטונים בפייסבוק

על פי פייסבוק, צפייה בסרטון נספרת רק אם המשתמש צפה בו למעלה מ-3 שניות, כאשר למרות זאת, בשנתיים האחרונות העבירה פייסבוק למפרסמים דוחות שבהם נכללו רק צפיות של יותר משלוש שניות ובכך יצרה מצג שקרי שהציג כאילו פרסומות וידאו ברשת החברתית אכן זוכות לרמת קשב גבוהה מצד הגולשים, אלא שבפועל מודעות הוידאו זכו למספר צפיות נמוך יותר מכפי שהוצהר ע"י פייסבוק ולמספר צפיות מלאות (100% מהסרטון) נמוך עוד יותר שנאמד בכ-15-20% בלבד בפועל. על פי סוכנויות מדיה, פייסבוק טענה כי זמן הצפייה הממוצע של פרסומת וידאו עומד על כ-70%.

כי שדווח במזבלה בפברואר השנה, גם בפייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני, נקטו בטקטיקות שונות בכדי לשכנע מפרסמים להשתמש יותר ויותר בפלטרפומת קידום הוידאו. אנשי פייסבוק ישראל הבטיחו למשרדים ולמפרסמים כי באם יעמדו ברף ההשקעה שנקבע בקידום פרסומות וידאו, אלה יהנו מצ'ופרים שונים, לרבות טיסות לחו"ל, אירוח במטה פייסבוק בארה"ב ובאירלנד וביקור באירועים וכנסים בינלאומיים של פייסבוק.

על פי הערכות, הנזק שנגרם למפרסמים ישראלים לאור ההטעייה של פייסבוק, יכול להסתכם בעשרות מיליוני שקלים. כזכור על פי בדיקה של אתר 'אייס' ו'יפעת בקרת מדיה', שהתקיימה בין החודשים ינואר-פברואר 2016 עלה כי רק באותם חודשים, חברות כמו שטראוס השקיעו למעלה מחצי מיליון ש"ח בקידום סרטונים בפייסבוק. בזק השקיעה כ-280 אלף ש"ח והוט כ-245 אלף ש"ח. כאשר סך ההשקעה בפרסום בוידאו בפייסבוק ע"י מפרסמים ווחברות ישראליות מוערך על פי גורמים בלמעלה מ-120 מיליון ש"ח בשנה.

בפייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים