"חשיפת" חיילים מצייצים שהתפרסמה ב-nrg360 היא בכלל פייק ניוז מכוון

פייק ניוז - nrg360
פייק ניוז – nrg360

ברוכים הבאים למועדון האיידס? אתר 360 של nrg מקבוצת ישראל היום מתהדר בסלוגן "התמונה המלאה" אולם הפעם נראה שבמערכת "החדשותית" העדיפו לפרסם פייק ניוז ביודעין במקום לבצע חיפוש מהיר בגוגל או לקרוא את התגובות בפייסבוק, שמפריכות לחלוטין את הפרסום.

סיפור מפוברק בחיילים מצייצים
סיפור מפוברק בחיילים מצייצים

בעמוד הפייסבוק 'חיילים מצייצים' של נדב פריד, שנחשב לקהילת החיילים הגדולה בפייסבוק, התפרסם לפני מספר שעות סטטוס קצר למדי, שמציג לכאורה את סיפורה של חיילת ישראלית, שלאחר שחרורה מצה"ל טסה לדרום אמריקה לטיול שאחרי הצבא. על פי הסטטוס של אותה חיילת, פגשה במסעותיה בדרום אמריקה בחור עימו ניהלה מערכת יחסים אינטימית. טרם חזרתה ארצה, הביא לה אותו בחור קופסת מתנה קטנה וביקש שתפתח אותה רק כשתגיע ארצה.

כשזו חזרה ארצה ופתחה את הקופסא בשדה התעופה, היא גילתה כי בתוכה היה עכבר מת עם פתק בו נכתב "Welcome to the HIV Club" (ברוכה הבאה למועדון האיידס). לאחר בדיקות, התברר כי היא אכן נשאית הנגיף וכי הבחור הדביק אותה בזדון. את הסטטוס שפורסם בחיילים מצייצים חתמה השורה "כותבת הפוסט ביקשה להישאר בעילום שם" כאות לכך כאילו מדובר בסיפור אמיתי של ישראלית שחששה להיחשף בשמה.

באתר 360 של קבוצת ישראל היום, זיהו את פוטנציאל הקליקים ורצו לפרסם כתבה לפיה בעמוד 'חיילים מצייצים' נחשף סיפור אמיתי ומחריד. אלא שכלל לא מדובר במקרה אמיתי, לפחות לא כזה של החיילת המדוברת, אלא באגדה אורבנית שמופצת ברשת ומפה לאוזן מזה למעלה משני עשורים.

פייק ניוז ב-nrg360
פייק ניוז ב-nrg360

גם בויקיפדיה מוצג הסיפור ככאגדה אינטרנטית שמופצת באימיילים ובפורומים כבר מאז שנות ה-90. ובכך זוהי דוגמא מצויינת נוספת לאתרי חדשות ישראלים שמפרסמים במכוון חדשות מזויפות רק בכדי לייצר קליקים לאתר.

על פי נתוני הביטלי של הקישור שמציג למעלה מ-100 אלף הקלקות, עולה כי הישראלים נופלים בפח בחדשות מזויפות ומקליקים עליהן פי כמה יותר מחדשות אמיתיות.

מתוך הסטטוס שפורסם בחיילים מצייצים:
"השתחררתם? עושים טיול? מאחלת לכם לא להגיע למצב שלי… אז כמו כולם, השתחררתי וטסתי לדרום אמריקה לטיול אחרי צבא. פגשתי שם בחור מקסים, הכרנו והתחלנו לטייל באיזור ביחד. הרגשתי כל כך טוב איתו, וזה התפתח כל כך מהר ושכבנו. מיותר לציין שגם זה היה מדהים. הוא הביא לי קופסה קטנה עם מתנה בפנים ואמר לי לפתוח אותה כשאגיע לארץ. כשהגעתי לארץ, שאלו אותי בשדה תעופה אם הביאו לי משהו להעביר לארץ, אמרתי כן ולאחר מכן לקחו את הקופסה שהבחור הביא לי, ובתוכה היה עכבר מת, עם פתק שכתוב עליו Welcome to the H.I.V club. קיבלתי הלם! לאחר בדיקות מקיפות, התברר שאני נשאית הנגיף HIV.

אחרי בירורים גיליתי שאני לא היחידה שזה קרה לה. בנות, תשמרו על עצמכן! *כותבת הפוסט ביקשה להישאר בעילום שם".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים