פייסבוק ביקשה עיכוב ביצוע כ-16 דקות לאחר פקיעת הצו להחזרת סטטוסים מצייצים

פייסבוק - בית משפט, אילוסטרציה
פייסבוק – בית משפט, אילוסטרציה

אחרי שכשלה גם בסיבוב השני מול שופט המחוזי רחמים כהן, פייסבוק ו'הרצוג פוקס נאמן' עתרו הערב לבית המשפט העליון בירושלים נגד החלטתו לפיה עמוד הפייסבוק של סטטוסים מצייצים יחזור לאוויר לא יאוחר מהיום בשעה 18:00.

הבקשה הבהולה של פייסבוק
הבקשה הבהולה של פייסבוק

אלא שעל פי מערכת בית המשפט העליון (קישור), את הבקשה הבהולה הגישה פייסבוק בשעה 18:16, דהיינו כ-16 דקות לאחר שהייתה צריכה להחזיר על פי החלטת בית המשפט את סטטוסים מצייצים. גם אם מדובר בתקלה טכנית כזו או אחרת במערכת בית המשפט העליון או בזמן ההזנה ולא בזמן ההגשה, בקשת הצו הבהולה של פייסבוק הוגשה בסמיכות למועד פקיעת הצו, ככל הנראה כשעה לפני, מה שממחיש היטב את הפאניקה ששוררת בקרב הנהלת הרשת החברתית.

בתוך כך ולאור העובדה שעמוד 'סטטוסים מצייצים' לא חזר בשעה שנקבעה, עורך הדין גיא אופיר שמייצג את אבי לן ועדי בנטוב לן, מפעילי 'סטטוסים מצייצים', עתיד להגיש כבר מחר בבוקר בקשה לביזיון בית המשפט נגד פייסבוק ונגד המנכ"לית עדי סופר-תאני, בו ידרוש כי יוטלו על החברה, לרבות מנהליה סנקציות.

על פי פקודת בזיון בית המשפט, רשאי בית המשפט להטיל קנס ואף מאסר בפועל לשם אכיפת הצו. כאשר הסנקציות יוטלו רק לאחר שהממרה הופיע בפני בית המשפט ונימק מדוע לא ינתן נגדו צו שכזה.

מוקדם יותר פורסם במזבלה מידע לפיו יתכן ופייסבוק מחקה לחלוטין את עמוד סטטוסים מצייצים שכזכור הוסר מהרשת החברתית לפני כ-3 שנים. עובדה שמחזקת את הטענה היא בזמינות שם המשתמש של העמוד המקורי של סטטוסים מצייצים, שכפי שנחשף במזבלה היה עד לפני כשעתיים פנוי לרישום.

דקות ספורות לאחר פרסום הדברים במזבלה, פייסבוק השביתה לחלוטין את הפרופיל ממנו נעשה הניסוי. כאמור משמעות הדבר ששם המשתמש פנוי היא שככל הנראה עמוד 'סטטוסים מצייצים' כפי שהיה במתכונתו ביום ההסרה (ינואר 2015), אינו קיים עוד בשרתים של פייסבוק.

>> להורדת הבקשה הבהולה של פייסבוק ב-PDF הקליקו כאן.
חברת פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים