בעקבות הפרסום במזבלה: פייסבוק סגרה את הרישום לאירוע מחשש שיוטרל

פייסבוק ישראל
פייסבוק ישראל

בחברת פייסבוק ישראל חוששים מהגעה של פעילים חברתיים ובלוגר כלשהו לאירוע העסקים השנתי שלה Boost Your Business שיערך בעוד כשבועיים בירושלים ולאחר פרסום הקישור לאירוע במזבלה, והרישום אליו נסגר, על פי מקור בחברת פייסבוק – כשבוע לפני שיועד להסתיים במקור.

עידכון 16:48: בעקבות הפרסום הנ"ל פייסבוק פתחה בשנית את הרישום.

אם טרם נרשמתם לאירוע לצערכם הרשת החברתית בישראל שמנוהלת על ידי עדי סופר תאני, סגרה את הרישום וזאת מחשש כי פעילים יגיעו להטרילו. החשש של פייסבוק מבוסס – לפני כשלושה חודשים נערך כנס המפרסמים הגדול (2020) של פייסבוק ישראל בתל אביב, לשם הגיעה קבוצת פעילי 'באים לבנקאים' שטרם האירוע תלו שלטים שהודיעו על כך ש"האירוע בוטל". בעקבות כך חלק מהמפרסמים עשו פניית פרסה ועזבו את המקום.

האירוע בוטל
האירוע בוטל

הכנס אומנם התקיים אולם לווה בקריאות קולניות במגפון שהופנו כנגד עדי סופר תאני ומדיניות ההשתקה והדיקטטורה שמונהגת בפייסבוק ישראל – "עדי סופר תאני נכנסה בכניסת הפחים" כך כרזו. גם המשטרה שהוזמנה ע"י פייסבוק והגיעה למקום נאלצה לעזוב לאחר שלא יכלה לעשות דבר בנדון. אירוע עסקי ה-SOHO של פייסבוק ישראל מתקיים זו שנה שלישית, השנה האירוע יערך במעמד ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת שגם יקח חלק בסשן אחד על אחת עם סופר תאני. על השתתפותו של ברקת באירוע מסחרי גרידא התפרסמו בטוויטר מספר קולות ביקורתיים.

הרישום נסגר - אירוע העסקים של פייסבוק
הרישום נסגר – אירוע העסקים של פייסבוק

האירוע מגיע על רקע השינויים בפיד הפייסבוק עליו הודיע באחרונה המייסד מארק צוקרברג. על פי הודעתו, פייסבוק תציג פחות ופחות תכנים מעמודים ותעמיד את הפוקוס בעיקר על הצגת תכנים אישיים של בני משפחה וחברים בניוזפיד של הגולשים. השבוע ולאחר פרסום הביקורת מצד גופי התקשורת שהרגישו כי ננעץ בארונם מסמר נוסף, הודיע צוקרברג כי השינויים יהיו פחות דרסטיים כפי שתוכננו במקור.

במסגרת הליך משפטי שמנהלת המזבלה בימים אלה כנגד פייסבוק ישראל ופייסבוק אירלנד נחשף כי פייסבוק מפעילה צוות ריגול ייעודי, שמנטר ומתעד את כל הפרסומים במזבלה אודות פייסבוק ישראל והמנכ"לית, לרבות בכלי הסושיאל של המזבלה – טוויטר, לינקדאין ופעילות מחתרתית בפייסבוק.

"עדי סופר תאני את אדם לא רצוי, את לא אדם מכובד בחברה. את נשואה לסוחר נשק, את מגיעה מעבר של הימורים. את לקחת מאנשים קטנים כסף כדי לממן איזו אשליה גדולה. את היום עושה את זה עם תוכן, את מנהלת חברה שהיא רשע. ואתם המפרסמים, אתם היום מפרסמי פרימיום, מחר תזרקו לאשפתות". מתוך המחאה נגד פייסבוק.

מחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים