פייסבוק ישראל מצנזרת את מיצגי הברונזה של הפסלת חן זיו

האמנית חן זיו, הצילום באדיבות גריי גוס ישראל
האמנית חן זיו, הצילום באדיבות גריי גוס ישראל

הפסלת חן זיו נחסמה בחודשים האחרונים מספר פעמים משימוש בפייסבוק וזאת לאחר שתמונות של פסליה המציגים "נשים במצבים רגשיים" להגדרתה, נמצאו פעם אחר פעם כמנוגדים לתקנון השימוש של פייסבוק, כך על פי הפרסום של נעמה ריבה ב'הארץ'.

זיו, פסלת מוכרת שלקחה חלק בקמפיין Fly Beyond העולמי של מותג גריי גוס (ראו סרטון מטה), מפסלת דמויות בחימר ובברונזה כאשר מרבית מדימויים נראות במצבים אינטימים, לעיתים עם עצמן.

בחודשים האחרונים מצאה עצמה זיו בסיטואציה אבסורדית כשתמונות של פסלים פרי עטה ששיתפה בפייסבוק, הובילו לחסימתה במספר פעמים, בכל פעם ל-24 שעות. כשכשלו כל ניסיונותיה לקבל מענה מפייסבוק, פנתה זיו לעזרתה של הקליניקה לזכויות אדם במרחב הסייבר שבאוניברסיטה העברית.

FlyBeyondTelAviv – חן זיו

עורכת הדין דנה יפה התגייסה לעזרתה ושיגרה מכתב לפייסבוק, בו ציינה את השתלשלות האירועים ואת התנהלותה החד-צדדית של פייסבוק.

"בשנה שעברה חשבון האינסטגרם שלה, אחריו עקבו למעלה מ–9,000 אנשים, נמחק כליל מבלי כל התרעה", כתבה עו"ד יפה. "לאחר שפרסמה זאת ברשתות החברתיות אנשים שונים נרתמו לעזור לה, ובסופו של דבר החשבון שלה הופעל בשנית לאחר שבעה ימים בהם לא היה פעיל — מבלי שקיבלה כל הודעה רשמית מטעם החברה".

עו"ד יפה ביקשה "לקבל הצהרה כתובה כי פייסבוק מכירים בכך שהתמונות בגינן נחסמה מרשתנו אינן סותרות את כללי המדיניות שלכם — שכן הן מהוות יצירות אומנות מותרות לפרסום. בהמשך לכך, נבקש להבטיח כי פרסום תמונות של יצירות שכאלה לא יהווה עילה לנקיטת צעדים נגדה בעתיד".

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב לפניות הארץ והמזבלה. להארץ התקבל מענה מעורך הדין ניל חדד מפירמת 'הרצוג פוקס נאמן' שמייצגת את פייסבוק ישראל, בה נטען כי "החשבון של זיו פועלה באופן תקין".

בעקבות גל הביקורת בעולם לגבי מדיניות הצנזורה של פייסבוק ביצירות אמונותיות וחינוכיות המכילות "עירום" (ראו ניסוי בישראל), הודיעה החברה באוקטובר 2016 כי תגמיש את המדיניות ולא תסיר תכנים שכאלו.. אולם הצהרותיה של פייסבוק כאמור רחוקות מן המציאות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים