סטטוסים מצייצים: אבי לן קיפל את פייסבוק כמו שאיש לא הצליח לפניו

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

4 שנים אחרי שהוסר מפייסבוק בהוראת מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני ושנתיים אחרי שהוחזר לרשת החברתית בהוראת בית המשפט, סאגת סטטוסים מצייצים הגיעה לסיומה עם חתימה על הסכם פשרה בין פייסבוק לאבי לן ועדי בנטוב, בעלי העמוד הפופולארי.

את התוקף להסכם הפשרה עם פייסבוק, העניקו שלושת שופטי העליון כבר בתחילת נובמבר 2019 ובמשך כחודש וחצי מאז שניתן ביקשו ככל הנראה אנשי פייסבוק וסטטוסים מצייצים לשמור על אי פרסומו ברבים מתוך אינטרס משותף של שמירה על גיזרה שקטה. עתה ולאור מעורבותה של 'התנועה לחופש המידע' בתיק ובקשתה להכיר בפייסבוק כגוף דו מהותי, מתפרסם הסכם הפשרה שהוצנע בין פייסבוק לבני הזוג לן.

ההסכם נחתם במקור ב-10 באוקטובר 2019 בין פייסבוק העולמית ופייסבוק אירלנד שיוצגו ע"י הרצוג פוקס נאמן לאבי לן ועדי בנטוב שיוצגו ע"י משרד עורכי הדין של גיא אופיר.

על פי המוסכם בכתב – פסק הדין של המחוזי שכפה על פייסבוק להשיב את 'סטטוסים מצייצים' לאוויר ימחק ומנגד פייסבוק תוותר על הערעור כנגדו והעמוד ישאר באוויר. לפייסבוק רווח מהותי נוסף מעבר למחיקת פסק הדין התקדימי של המחוזי, ובזכות הפשרה היא תמנע מסכסוך עמוק יותר עם היועץ המשפטי מנדלבליט שכבר הביע עמדה התומכת בלן , וכן היא תוכל לשמור לעצמה את הזכות להסיר תכנים עתידיים מ'סטטוסים מצייצים' שיפרו לטענתה את תנאי השימוש שלה.

על פניו נראה כי את ההסכמות המהותיות יותר בין הצדדים לא נוכל לקרוא בהסכם הכתוב. עובדה שמחזקת תחושה זו היא שבחודשים שעברו בין קריאת התיגר של לן על פייסבוק והטענות לקיזוז החשיפה של תכניו – לחתימה על הסכם הפשרה ועתה גם לפרסומו, מספר האינטראקציות בתכני סטטוסים מצייצים בפייסבוק זינק משמעותית ועל פי בדיקה של המזבלה מדובר בעלייה של למעלה מ-480%.

נתון עובדתי נוסף שמחזק כי פייסבוק קיפלה את אלגוריתמיה בפני אבי לן הם נתוני הגוגל אנליטיקס של אתר סטטוסים מצייצים המוצגים לעין כל דורש באתר סימילאר ווב. בזמן שרוב הנתונים באתר הם בגדר הערכה בלבד, לן בחר לממשק את הגוגל אנליטיקס למערכת של סימילאר ווב ובכך לחשוף את נתוני האמת של האתר המשקפים על מספר שיא של 1.77 מיליון גולשים בחודש וכן השינוי הברור בתנועת הגולשים באתר בחודשים האחרונים.

נתונים אלה המתווספים לזינוק באינטראקציות בעמוד הפייסבוק, מציגים תמונה ברורה – פייסבוק הפסיקה להתערב בתפוצה של תכני סטטוסים מצייצים ואף שיפרה אותם למצב שעבור בעלי עמודים מזכיר עשור קודם.

מעין שריג דוברת פייסבוק סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. פשוט צריך חלופה טובה וזהו
    הציבור נותן את הכח והוא צריך פשוט לקחת אותו
    כמו גם מעוד גופים קלוקלים
    רק צריך להתחיל לפעול שינוי ולא לצעוק שיעשו את זה עבורינו
    בתקווה להתעוררות ופעילות עניפה ומוצלחת
    כל טוב

  2. אין ספק שבמקרה של המזבלה כבר מדובר בהתנכלות עמוקה יותר.
    סטטוסים היה מקרה עסקי, במזבלה שמו את דורי על המוקד.
    בכל מקרה, נראה שחבל שהפשרה נקבעה כפי שנקבעה – כי הצדק הושג באופן פרסונלי לאבי לן, אבל ברמה הציבורית הענק הכחול יוכל להמשיך ולנהוג בשלטר כראות עיניו, וחבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים