פייסבוק ישראל מאפשרת לשרלטני הקמעות נגד קורונה לקדם תכנים בתשלום

הונאות קורונה, אילוסטרציה: שאטרסטוק
הונאות קורונה, אילוסטרציה: שאטרסטוק

וירוס הקורונה שתקף את העולם חשף צדדים אפלים של המסחר המקוון שעושה שימוש בתכני הפחדה ושרלטנות בכדי להונות אלפים רבים של גולשים. כפי שנחשף במזבלה מי שנהנה רבות מהתופעה הם אתר ynet וגוגל שאיפשרו להשתמש בפלטפורמות שלהם לקידום ממומן של הונאת מסכות ה-OxyBreath שהובילה לעוקץ רחב היקף. בזמן שגוגל עדיין ממשיכה לקדם הונאות רבות בצל הקורונה, ynet לבינתיים ולאחר הפרסום במזבלה הסירו את המודעות.

עתה מתברר כי גם חברת פייסבוק ישראל תחת ניהולה של עדי סופר תאני, גוזרת אף היא קופון שמן על הפחד הציבורי והיא מעלימה עין במכוון ממודעות של שרטלנים במגזר הדתי שמציעים למכירה קמעות וכשפים שיגנו עליכם מוירוס הקורונה.

אבן חושן נגד קורונה - מודעה ממומנת בפייסבוק
אבן חושן נגד קורונה – מודעה ממומנת בפייסבוק

באחת המודעות הממומנות שהתפרסמו בפייסבוק ובאינסטגרם והגיעו לידי המזבלה, הובטח כי מדובר ב"אבן חושן שתציל מהמגפה" כאשר ברור כי הכוונה היא "מגפת הקורונה". את האבן ניתן לרכוש בעלות "סמלית" של 120 ש"ח כולל משלוח עד הבית. בדיקה של מספר הטלפון שהוצמד למודעה מגלה כי מדובר בעסק שמנוהל מירושלים ולפי גורם נרכשו כבר מאות קמעות.

המודעה לא רק מבטיחה כי בעזרת אותה אבן חושן תנצלו מהמגפה, אלא אף עושה שימוש בשמו של הרב חיים ויטאל, ממקובלי צפת שנפטר ב-1620.

לפייסבוק ישראל יש חלק משמעותי בהפצת הדיסאינפורמציה סביב הקמעות והכשפים נגד קורונה, לאור כך שכל מודעה ממומנת בטרם פרסומה בפייסבוק עוברת אישור ידני. מה שאומר שבחברת פייסבוק בחרו ביודעין לאפשר קידום ממומן רחב היקפים של מודעות שקריות שמבטיחות גאולה מהקורונה באמצעים מניפולטיבים.

פייסבוק ישראל סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים