בחירות 2015: הקמפיין הפוליטי-דיגיטלי הראשון בישראל לבחירות הקרובות

הקמפיין של רונן שובל - הבית היהודי
הקמפיין של רונן שובל – הבית היהודי

מאת: אלכס רוזנפרב, מנהל קמפיינים דיגיטל וחבר קולקטיב תוצרת

אני בטוח שישנם פרסומאים רבים שחושבים שהם כבר עשו קמפיין דיגיטלי לפוליטיקאי ישראלי זה או אחר, אבל למרות כל הכוונות הטובות, וכל הטכנולוגיה והייטקיזם הם לא, הסיבה שזה הקמפיין הדיגיטלי הראשון מונחת בציטוט הבא מתוך אתר הבית היהודי:

"יושב ראש המפלגה קיצר את תקופת ההכשרה הנדרשת בתקנון כדי לאפשר למתפקדים בדרך האינטרנט להצביע בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה לכנסת ה-20. בתאריך 29.12.14 בחצות יפוג תוקפה של ההחלטה ותקופת ההכשרה, לעניין הזכות לבחור, תחזור להיות 13 חודשים רצופים של חברות לפי הקבוע בתקנון.״

ברגע שהמפלגה שינתה את כללי המשחק, היא יצרה הזדמנות אמיתית למיליוני אנשים להיות חלק ״משמעותי״ מהמפלגה, שותפים להחלטה הכי גורלית שלה. מכאן החגיגה יכולה באמת להתחיל. למרות שהקמפיין של הבית היהודי לבחירות הכלליות עדיין לא נחשף במלואו לדעתי הפוטנציאל שלהם עכשיו יכול לקחת את בנט והבית היהודי הרבה הרבה יותר גבוה ממה שאומרים הסקרים.

הקמפיין של רונן שובל - הבית היהודי
הקמפיין של רונן שובל – הבית היהודי

היתרונות הבולטים שנוצרו בעקבות המהלך:
1. יותר מתפקדים = יותר מצביעים. אני לא בטוח שאני צריך לחפש מחקר שיאשרר את זה, אבל לדעתי זאת נוסחה די בדוקה.

2. קמפיין מבוזר שמנוהל על ידי המועמדים = דור האינטרנט אוהב את האולסטרים שלו יותר מאת הקבוצה. המפלגה הקימה רשת שותפים פנים מפלגתית: המועמדים הם האפילייט של המפלגה בעניין ההתפקדות.

3. חיזוק משמעותי של תשתית הנכסים הדיגיטלים לקראת הבחירות – אחרי הפריימריז, למערך התעמולה של המפלגה יהיה מבנה ארגוני חדש, המועמדים יהיו בשיא יכולות השידור שלהם, הדטא בייס הכללי בטח ישולש, המיומנויות של הצוותים שעבדו בפריימריז ישתפרו ולמרות שלבית היהודי תמיד היתה קהילה ענקית בדיגיטל כמו (ישראל שלי) המבנה החדש יאפשר להנהגה לנווט את הקהילה ביתר קלות ועוצמה.

לסיכום, חבל שאין עוד מפלגות ששינו את תקופת ההכשרה, כי תאכלס זה חרא של ״call to action" התפקד עכשיו – תשפיע בעוד 13 חודשים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. הצבעת משה כחלון? תקבל יצחק תשובה!
    אסור לזלזל בתיחכום הממזרי של הטייקונים. בודאי שאסור להתעלם מן הערמומיות של טייקון הגז והנדל״ן יצחק תשובה, שהצליח ממעמד של קבלן שיפוצים קטן, ועסקן פוליטי במועצת העיק נתניה להפוך לטייקון גז ונדל״ן.
    יצחק תשובה בערמומיות רבה, בנה עבור הציבור ״מלכודת דבש״ בדמותו של בן החסות שלו משה כחלון.
    המימון האדיר שהזרים יצחק תשובה ל״מרכז לחקר המנהיגות״ במכללת נתניה, היה מיועד מלכתחילה על מנת ליצור תשתית להקמת מפלגה שתהא חזקה מספיק על מנת לאפשר לו ביום פקודה, להפעיל אותה כמנוף לחץ על הממשלה.
    לא במקרה, מסרב משה כחלון לחשוף את מקורות המימון של המרכז במכללת נתניה, לא במקרה לא תשמעו ממנו מילה אחת בהקשר הטייקון הדורסני יצחק תשובה.
    הבחירות הקרובות הינן הרות גורל, ויש להיזהר מהשילוב שבין ״ד״ר משה כחלון״ ו״מר יצחק תשובה״.
    ז-ה-י-ר-ו-ת !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים