ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, נבחר לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2015

ג'קי אביב
ג'קי אביב

איגוד השיווק הישראלי בחר בג'קי אביב, מנכ"ל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2015 בזכות מהלך המיצוב מחדש של סקודה.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, נבחר לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2015 בזכות מהלך המיצוב מחדש של סקודה. מדובר במהלך אסטרטגי ארוך טווח שנועד לבנות יתרון תחרותי ותדמיתי שייצר העדפה למותג סקודה. במסגרתו מוצבה ותוקשרה סקודה כמותג איכות שנותן ערך גבוה – VFM.

לפני המהלך נתפסה סקודה כמותג זול יותר שפחות נחשק בקרב הקהל הישראלי מסיבות מגוונות; הן בגלל ששוק הרכב מאופיין בנאמנות גבוהה למותגים, הן בגלל שהצרכן הישראלי שופט מותגי רכב לפי ארץ הייצור שלהם והן בגלל שסקודה לא הייתה חלק ממגרשי הליסינג. בעקבות מלחמת מחירים אגרסיבית בה מותגים החלו להציע רכבים בעלי אבזור מינימאלי ולצאת במבצעים אגרסיביים על מנת להוריד עלויות. נשחק היתרון היחסי של סקודה מבחינת המחיר.

סקודה ישראל
סקודה ישראל

המציאות החדשה הובילה למהלך השיווקי והתקשורתי שהציג את סקודה כמותג איכותי. במסגרת המהלך פעלו בסקודה בציר הערך על ידי שיפור ושדרוג המוצר מבלי להעלות את המחיר. כך, בשנים 2011-2014 שופרו המפרטים בדגמים שונים של סקודה ובשנה הנוכחית סקודה חיזקה את סגמנט הסופר מיני דרך הדור החדש של הפאביה והסופר-מיני שנותנת מענה לקהל צעיר המחפש תמורה למחיר עם יתרון יחסי על פני המתחרות בקטגוריית הסופר מיני. המסר שנבחר מתמקד בהצעת הערך ותומצת לשתי מילים שמהוות את אופי המותג וצרכניו – simply clever.

נימוקי ועדת השיווק: "ברמת התוצאות ניתן לראות הצלחה כאשר ב-2013 נכנסה סקודה לראשונה לחמישייה הפותחת בטבלת המסירות. כל זאת עם צפי מסירות לשנת 2015 של מעל 17,000 רכבים עם גידול קונסיסטנטי לאורך כל שנות המהלך. התחזקות המותג והלגיטימציה של סקודה הפכו אותו למותג המוביל את המכירות של צ'מפיון מוטורס בישראל. המהפך התפיסתי של המותג תורגם לתוצאות כאשר המותג הצ'כי הפך למותג האירופי הנמכר ביותר בישראל ומספר 5 בטבלת המסירות."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים