כל מה שמותגים צריכים ללמוד מהתשקיף של פייסבוק

פייסבוק facebook ipo
פייסבוק facebook ipo

שמרו על קשר.
800 מיליון משתמשים יצרו 100 ביליון קשרים בעולם הפייסבוק. תנו למותג שלכם להיות [או/ו ליצור] קשר בין אנשים. [היינקן מזמינה אותך לבחור סרנדה ולהזמין מישהי! – קליק].

מי שמשחק בפייסבוק, מרוויח.
אפילו פייסבוק עצמה, התחילה ליהנות מהכנסות זינגה [12%]. תנו משחק בפייסבוק ותהפכו ללהיט engagement בישראל! (קליק).

צמיחה מגיעה משינוי.
פייסבוק הגיעה למספרים גדולים, כי היא התפתחה עם השנים! תנו למותג שלכם להמציא את עצמו מחדש עם מוצרים חדשים שידגישו ויגדילו את החוויה. [הטיימליין של לקסוס – קליק].

פייסבוק facebook ipo
פייסבוק facebook ipo

מובייל. מובייל. מובייל.
חצי מהגולשים בפייסבוק, גולשים מהמובייל. קח חצי מהכסף שאתה משקיע בסושיאל, ושים אותו בנייד: שווה לך. להפיק תוכן מובייל עשיר (קליק).

תוכן גולשים מנצח תוכן איכותי.
פייסבוק שווה 100 ביליון דולר. דיסני 61. אמזון 88… אז תתנתקו מהעולם הישן ותתחברו לחדש! רוצים חיבור מנצח? לכו על שניהם. [הדוגמא שכווווווולם כבר מכירים: המוזיאון שלך באינטל – קליק].

חלקו חוויות, לא הטבות.
"להטבה לחץ כאן" לא ממש עושה את זה בפייס… קופונים מחפשים באתרי קופונים, לא בפייסבוק. רוצים להעניק הנחות? לכו למקום שמחפשים הנחות. ההנחות שלכם לא מעניינות אנשים שמעניינים אותם חוויות חברתיות בפייסבוק. לוריאל עושים בפייס (קליק), בדיוק מה שהחברה הכי טובה שלך עושה: מלמדת אותך איך להשתמש ומעניקה טיפים שיעזרו לך להיראות נוצצת [עם ההטבה שמגיעה בסוף].

תנו סיבה לצלם, אל תגידו "לכו להצטלם".
חצי מהגולשים, 250 מתוך 480 מיליון, מעלים תמונות מדי יום! כי בתמונות נהנים עם משפחה וחברים או חולקים את ההנאה. תנו לגולשים כלים בחסות המותג, והם יעשו מזה סרט: כמו ויזה (קליק) שאוספת לך תמונות פייסבוק ויוצרת קליפ אישי מוסיקלי של הטיול שלך בעולם. ככה המותג שלך מקבל מדיה בחינם. [וזה שווה המון, בייחוד בתקופת מיתון].

יש דברים יותר חשובים מפייסבוק.
מותג קטן שלא עשה כזה רעש בהנפקה שלו שנה שעברה, פי 2 מפייסבוק: ויזה. למה? כי הוא מעניק לך שירות אישי לחוויות בעולם האמיתי, שהוא לא וירטואלי. אז קצת פרופורציות לחוויית צרכן: חווית צרכן בעולם האמיתי שווה פי 2 מהחוויה בפייסבוק (קמפיין עלית – קליק).

יש דברים יותר ריווחים מפייסבוק.
4.2 ביליון דולר. הרווח השנתי של פייסבוק… אפל עושה את זה ב-3 שבועות. וזה אומר משהו: תעניקו חווית UI דיגיטלית שצרכנים יקנאו בחברים שלהם שיש להם את זה, והרווחתם פרסום בחינם ורווח שנתי חבל"ז. אז לפני העיצוב] שעושה "יפה בעיניים" תשקיעו באיפיון ה-UI (נטקראפט).

הגולשים לייק אתרים יותר שווים. להם.
למרות שפייסבוק מקום 1 בפרסום אונליין בארה"ב, הגולש דווקא מגיע ל-3 אתרים אחרים לפניו: גוגל. מיקרוסופט. ויאהו… כי קודם כל מה צריכים, ורק אח"כ מה החברים אומרים לנו שאנחנו צריכים לראות [אתם חייבים לראות את הארטיסט!!!] או לעשות לייק.

לסיכום.. תשקיעו. תרוויחו.
מייסד פייפאל, השקיע חצי מיליון דולר בסטארט אפ של שלושה סטודנטים. היום יש לו 2 מיליארד. תתחילו להשקיע גם בפעילות בפייסבוק: המדיה בחינם, התחזוקה זולה, אבל אם התוכן לא מושקע, למה שהגולשים ישקיעו בכם לייק?! דוגמא למותג שהשקיע בתוכן חדשני – רדיו מוטורולה לסופרבול (קליק), שחי בפייסבוק, ולא סטטי בפייג' מותגי.

ואת המשפט האחרון, אני משאיר למר(ק) צוקרברג, שמגדיר את הנוסחה והליבה בין גולשים למותגים…

As people share more, they access to more opinions from people they trust, about the products & services they use. This makes it easier to discover the best product.

מארק צוקרברג
מארק צוקרברג

קליק לקריאת האייטם ב-PDF, קליק להורדת מצגת פאוור פויינט.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים