חשיפה: כך פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים ריגלו אחר מחאת באים לבנקאים עד שמחקו אותה לחלוטין

זמיר דחב"ש, עדי סופר תאני
זמיר דחב"ש, עדי סופר תאני

אם לרגע חשבתם שפייסבוק מאזינה ומנטרת את הפעילות שלכם רק בתוך רשת החברתית ובאפליקציות שלה, טעות בידכם. מסמכים פנימיים של מערכות ניטור שמפעיל 'שלום תל אביב', משרד היח"צ וניהול המשברים של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן שהגיעו לידי המזבלה, חושפים כיצד אלה עקבו ועדיין עוקבים בשם לקוחותיהם – חברת פייסבוק ישראל ואיגוד הבנקים, אחרי פעילי מחאות; בראשם עו"ד ברק כהן וערן ורד, יוזמי תנועת 'באים לבנקאים'.

'באים לבנקאים' שהוקמה על ידי עו"ד ברק כהן וערן ורד בסוף 2014, הייתה אחת המחאות המרכזיות והאקטיביות בשנים האחרונות בישראל שפעלה נגד ראשי הבנקים הגדולים במדינה. הפעילות המחאתית של ורד וכהן כללה הפגנות וקריאות מחאה שהופנו כלפי בכירים בתחום הבנקאות, בהם מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן ובעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון.

כחלק מניסיונות טרפוד המחאה, פנו ראשי הבנקים מספר פעמים לבתי המשפט במטרה להוציא צווי הרחקה מהפעילים ואף "דאגו" לכתבות שונות בתקשורת הכלכלית שמתחו ביקורת על מניעיו של כהן, בתוך כוונה להציג כאילו פעל ממניעים שאינם כשירים.

כך ריגלו אחר פעילי' באים לבנקאים'
כך ריגלו אחר פעילי' באים לבנקאים'

באפריל 2015, סיימו 'באים לבנקאים' גיוס מוצלח מהציבור של למעלה מ-37 אלף ש"ח שנועד להמשך מימון פעילותם כנגד ראשי המערכת הבנקאית. עתה כשבקופת 'באים לבנקאים' ישנו סכום שאיפשר להם להמשיך את הפעילות לעוד חודשים רבים, באיגוד הבנקים החליטו שיש להשתיק את המחאה כנגד הבנקים וכחודש לאחר מכן, שכר איגוד הבנקים את שירותיו של איש יחסי הציבור וניהול המשברים, זמיר דחב"ש, בעלי 'שלום תל אביב'.

הבחירה בדחב"ש לא הייתה במקרה. חיפוש מהיר בגוגל מגלה כי לא מדובר באיש יח"צ שגרתי, אלא בלוביסט ויועץ תקשורת ממולח ומקושר היטב, שיודע כיצד להשתיק מחאות ולדאוג שאף אחד בתקשורת לא ידבר על כך, פן ישא בתוצאות ובהשלכות.

בגלובס הכתירו את דחב"ש בתואר המפוקפק "היחצ"ן שהשתלט על קובעי המדיניות בישראל" ובכלכליסט ניתן למצוא מגוון כתבות על הזיגזים וניגודי האינטרסים של דחב"ש שטיפל במקביל בשתי חברות שהיו מעורבות בהרצת מניות. וזה לא נגמר שם.

חיפוש עמוק לתוך גוגל אחר תוצאות שלא הודחקו מהעמוד הראשי של המנוע, מעלה אינספור כתבות לא מחמיאות במיוחד על הפעילות של דחב"ש; החל מהודעה שקרית של תנובה שפירסמה באמצעות דחב"ש במטרה להסתיר ניגודי אינטרסים ועד ניגודי עניינים בטיפול בבנק ישראל וברשות ניירות הערך וניסיונות שונים להשתקות פרשיות ציבוריות.

תלונה נגד זמיר דחב"ש (גלובס)
תלונה נגד זמיר דחב"ש (גלובס)

דחב"ש גם נוהג לא פעם לנסות ולהשתיק עיתונאים, גם את המזבלה ניסה דחב"ש להשתיק עם תביעה על סך 200,000 ש"ח כשהתפרסם פה קטע הוידאו מהפגנתם של ורד וכהן וגם את העיתונאית שרון שפורר שעלתה לאחרונה לכותרות, ניסה דחב"ש להשתיק מספר פעמים. העיתונאי החוקר קלמן ליבסקינד פירסם ב-NRG כי דחב"ש לחץ על 'מעריב' במטרה למנוע פרסום של כתבה על פרשת אילנה דיין וסרן ר' (פרשת וידוא ההריגה).

סטטוס של שרון שפורר
סטטוס של שרון שפורר

לאחר שלא צלחו ניסיונותיו של דחב"ש להגביל את פעילות 'באים לבנקאים' באמצעות בית המשפט, החליט האחרון לנהל את המאבק בדרך אחרת ובאוגוסט 2015, במה שנראה כמו מתקפה מתוכננת ומשולבת, הוסר עמוד הפייסבוק של 'באים לבנקאים' ועמוד הבית שלו צונזר לחלוטין מחיפוש במנוע Google.

בחברת פייסבוק ישראל לא נתנו סיבה להסרת העמוד, מלבד כך שחודשים ספורים לפני ההסרה, פקדו 'באים לבנקאים' את ביתו של זמיר דחב"ש, היח"צן של פייסבוק וקיימו פעולת מחאה ברחוב מגוריו. הסרטון שתיעד את הפעילות הוסר מפייסבוק במהירות האור, גם אם מדובר היה בתמונה של ראש הממשלה במדי SS, היא לא הייתה נמחקת באותה מהירות, אבל זו כנראה הפריבילגיה של היח"צן של פייסבוק, שבקליק אחד משגר אימייל עם פקודת הרג.

זמיר דחב"ש
זמיר דחב"ש

את העלמותו של 'באים לבנקאים' מהחיפוש בגוגל קשה כבר היה להסביר, במיוחד כשמדובר במדינת ישראל ולא בדיקטטורת צפון קוריאה. באים לבנקאים הוסר מגוגל בהתאם לצו משפטי חתום, נעול ונצור שזהותו ופרטיו לא היו ידועים לאור צו איסור על פרסום תכניו. רק לאחר שערן ורד פנה לבית המשפט בתביעה שחברת גוגל תחזיר את האתר לחיפוש נודעה התשובה לשאלה המיסתורית; האתר הוסר ממנוע החיפוש לאור עתירה של ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים.

ומי מטפל בציון קינן? ניחשתם נכון. זמיר דחב"ש, שמטפל גם בבנק הפועלים עצמו וגם במנכ"ל. ובכך נראה שהמערכת הבנקאית בשיתוף פעולה עם הפלטפורמה שיודעת הכול 'פייסבוק', חברו יחדיו באמצעות הדבק המשותף; זמיר דחב"ש, במטרה לטרפד ולמחוק את אחת המחאות החשובות שנראו בישראל בשנים האחרונות. יש לציין כי טרם הקמת משרד היח"צ, שימש דחב"ש כשותף במשרד הפרסום EURO RSCG ישראל, שבין לקוחותיו בזמנו, גם חברת גוגל ישראל.

לאחר הסרת 'באים לבנקאים' מפייסבוק, פתחו הפעילים Event ברשת החברתית ובו הזמינו את הציבור להשתתף במחאה שתתקיים מול ביתה של מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. גם במקרה המדובר האירוע הוסר במהירות שיא, כנראה שככה זה כשעוקבים אחרי כל צעד שלך, גם מחוץ לרשת החברתית כפי שהמזבלה חושפת.

כך ריגלו אחר פעילי' באים לבנקאים'
כך ריגלו אחר פעילי 'באים לבנקאים'

בחברת פייסבוק ישראל לא הסתפקו במחיקת 'באים לבנקאים'. באחרונה מינתה חברת פייסבוק ישראל לוביסטית שמקורבת לראש הממשלה, שתקדים תרופה לכל מכה עתידית ותטרפד כבר במסדרונות הכנסת כל קול מחאה או ניסיון חקיקה שעתיד לפגוע בפעילות פייסבוק ישראל. השדלנית של פייסבוק, ג'ורדנה קטלר תטפל בכנסת ובפוליטיקאים, זמיר דחב"ש כבר יטפל בתקשורת ובעיתונאים ובכך פייסבוק והבנקים יצרו עלטה מוחלטת על הפעילות שלהם ועל הפעילות נגדם וכנגד בעלי האינטרסים עליהם פייסבוק מגנה.

בפייסבוק ישראל ובאיגוד הבנקים כאמור לא עצרו בהסרת עמוד הפייסבוק ובפגיעה בפעילות 'באים לבנקאים' בגוגל, ובאמצעות 'שלום תל אביב' של דחב"ש, ניהלו בשנה האחרונה מסע מעקבים נרחב במיוחד, אחר כל תנועת 'באים לבנקאים' הן בתוך הרשת החברתית והן מחוצה לה.

על פי צילומי מסך פנימיים שהגיעו לידי המזבלה ממערכת הניטור של דחב"ש שחלקם מובאים לכם כאן, עולה כי כל פעולה מקוונת שכהן ופעילי מחאת הבנקים עשו, הייתה מתועדת בזמן אמת במעין חמ"ל מקוון של פי גורם מקורב, נוהל 24/7 ע"י אנשיו של דחב"ש. עם צרור של מאות מילות מפתח כל פעולה ולו הקטנה ביותר, זכתה לטיפול בזמן אמת. כתבתם משהו בפורום? הם ראו, כתבתם משהו כטוקבק? האם ראו וכנראה שלא הסתפקו רק בלראות אלא גם בלפעול למחיקת התכנים.

כל שנותר הוא להעריך כיצד פייסבוק עצמה ניטרה את פעילותם של כהן, ורד ופעילי מחאות נוספות בתוך תחומי הרשת החברתית – האם היא קראה את הצ'טים שלהם? חיטטה להם בהודעות? האם פייסבוק גם העמידה את היכולות שלה לטובת ניטור פעילותם של פעילי מחאה אחרים? אולי מחאת הגז, אולי מחאה אחרת נגד חברת כבלים, חברות תקשורת, חברות תעופה, קופות חולים, וגופים נוספים שנמנים על לקוחותיו של דחב"ש.

ואולי, המחשבה הגרועה מכל היא שפייסבוק עשתה שימוש במידע הכל כך אישי ורגיש של הגולשים שלה במטרה למחוק ולפגום במחאה חברתית כה חשובה רק בשביל לשמור על האינטרסים של הבנקים. ואנחנו שותקים.

פייסבוק ישראל, איגוד הבנקים ומשרד היח"צ שלום תל אביב סירבו להגיב.

ברק כהן, זמיר דחב"ש - באים לבנקאים
ברק כהן, זמיר דחב"ש – באים לבנקאים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

34 תגובות לפוסט

34 תגובות

  1. זמיר דוחה ועדי תאני – מה יש לדבר… ממי שהיתה מנהלת בכירה בחברת ההימורים 888, קשה לצפות לרמה מצפונית גבוהה.

  2. מעניין מי הדליף את צילומי המסך של מערכת הניטור….יודעי דבר מכירים את חברת הניטור ואת מנהל השיווק שלה שהיה יועץ תקשורת בשלום תל אביב ועבד מקרוב על הקמפיין של דחב"ש. למי הכתבה הזאת עושה טוב מלבד מערכת הניטור ו"באים לבנקאים"?

  3. יבוא יום וצוקרברג יבין איזו מפלצת הוא בנה והוא יהיה מספיק אמיץ לשתול וירוס שיחריב אותה ועל הדרך גם את גוגל…. זה יהיה ממש כמו בסרטים.
    וזה יבוא, אתם תראו.

  4. לא ממש הבנתי. כותבת בגוגל "באים לבנקאים" ויש 14,800 תוצאות.
    כולל עמוד הבית שלהם: http://www.bankaim.org/
    למה כוונתך בפסקה זו:
    "לאחר שלא צלחו ניסיונותיו של דחב"ש להגביל את פעילות 'באים לבנקאים' באמצעות בית המשפט, החליט האחרון לנהל את המאבק בדרך אחרת ובאוגוסט 2015, במה שנראה כמו מתקפה מתוכננת ומשולבת, הוסר עמוד הפייסבוק של 'באים לבנקאים' ועמוד הבית שלו צונזר לחלוטין מחיפוש במנוע Google".

  5. באים לבנקאים מריח קצת כמו טרור אישי.
    אף שופט או איש ציבור לא היה רוצה שיבואו אליו הביתה

  6. דחב"ש לא יחצ"ן ולא מבין בשיט בתקשורת המונים.

    למען האמת, ברמה התקשרותית, דיכה את המחאה, אבל גרם לנזק בלתי הפיך לתדמית של הבנקים ולבנקאים, כמו פיל בחנות חרסינה. הוא הפך את ברק כהן לצ'ה גווארה ישראלי במו ידיו.

    מה שכן, דחב"ש הוא לוביסט. יש לו כוח חזק בתוך הכנסת, מערכת המשפט ובתקשורת וכנראה במוסדות אחרים במדינה.

  7. חחח.. דחבש עושה יח"צ בעיקר לעצמו.
    מכיר אישית לפחות 5 לקוחות גדולים שלו, ולא תורם להם חצי דבר.

  8. פייסבוק וגוגל הם גופים מסחריים שלא חייבםי לכם כלום. אתם מוזמנים להשתמש במתחרים.

  9. אין ספק שהבנקאים הם הגירסה הכי קרובה למאפיה.
    הם מחסלים (מטאפורית) את כל מי שיכול לסכן את שוד כספי הציבור שהם עושים, באמצאות טיפוח אג׳נדה שקרית שמקדשת את הזכות המדומיינת שלהם לקחת מיליונים הביתה. זכות מדומיינת שהשרישו בציבור באמצעות דבשי"ם למיניהם.
    כל משכורות העתק שהם שודדים, הן לא יותר מגניבה לאור היום.
    נתנו לחתול לשמור על השמנת, והחתול הזה השתלט באופן לא חוקי על השמנת שלנו, מפטם את עצמו הרבה מעבר למה שאפשר להכיל, ועוד כועס ורץ לבצ״צ כשרוצים לחלק את השמנת באופן ״קצת״ יותר שיוויוני .
    מאפיה בהתגלמותה

  10. הון שלטון עולם תחתון פייסבוק ביזיון יאללה מהפכה ברגליים! ודחבש אם אתה במקרה או לא במקרה קורא שורות אלו נגיע גם אליך

  11. איך הגיוני שאיגוד הבנקים מסרב להגיב?? הם מורכבים מבנקים סוג של ממלכתיים. זה כמו שתיהיה כתבה על משרד ממשלתי שייסרב להגיב. חוקי בכלל?

  12. לצוקרבג יש דוד בשם רוקפלר מבעלי הפדרל ריזרב ששייך לכמה משפחות ולא לממשלה,
    הוא הצהיר כי הוא מעוניין בממשלת או"ם עולמית של הבנקאים כסדר עולמי חדש,
    הוא חבר כמו הרבה בכירים בישראל באירגוני הסתרים הבבילוניים שמקדמים זאת
    כחזרה לימי בוני המגדל שלמעשה נבנה במקום מגדלי התאומים שהופלו על ידי הממסד
    ויש הרבה הוכחות וזה נקרא פעולת דגל כוזב.
    תוכלו לראות את דמותו של ראש מסדר הישועים והאפיפיור הפגאניים השולטים עליהם כפי שהם מוצפנים בשטרות ישראל שבידינו.ראו ממצאים מצגת הרצאה ומאמרים בדף "חקר צופן השטרות".
    כמו כן ישנה מפה סודית עם תרחיש מתוכנן,מעצב השטרות הוא מאיר אשל ושם הדף במקביל נקרא באנגלית
    THE ESHEL CODE בהשראת צופן דה וינצ'י..
    שמי אברהם מוטולה וגם עלי מפעילים לחצים לרדת מהחשיפה.
    https://www.facebook.com/%D7%97%D7%A7%D7%A8-%D7%A6%D7%95%D7%A4%D7%9F-%D7%94%D7%A9%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%AA-The-Eshel-Code-747533735315220/

  13. מה זאת אומרת גוגל הסירה את הקישור??? אני מדבר על הפיסקה הנוגעת לציון קינן. זמיר דחב״ש גם שולט בגוגל??! זה כבר לא נשמע הגיוני. אנא הסבירו

  14. פה מדברים על הדברים השליליים שברק עשה
    אז אפשר דוגמא?
    כי הרי חיפשו אותו בזכוכית מגדלת ולא יכלו לו.

  15. פה מדברים על הדברים השליליים שברק עשה
    אז אפשר דוגמא?
    כי הרי חיפשו אותו בזכוכית מגדלת ולא יכלו לו.

  16. חבורת אנרכיסטים מקומם בכלבוש שוברים מאיימים מה הם חושבים לעצמם מה שלא עושות רשויות החוק עושה פייסבוק ובצדק

  17. סליחה, אבל זוהי התגובה האינסטינקטיבית הראשונה שעלתה בראשי: זמיר דרעק, חלאה בן שרמוטה (דחב״ש)!

  18. אבל דבר מכל זה לא היה אפשרי ללא חותמת בתי המשפט… השופטים המושחתים הם למעשה אלה שקיפדו את המחאה של "באים לבנקאים". השופטת אפרת בוסני, שלום ת"א, ניהלה הליך מפוברק, שבסופו הוציאה נגד ברק כהן צו לטובת הבנקאים השודדים, שעל פי בכירי המשפטנים, "הגדיר מחדש את גבולות חופש הביטוי בישראל".

  19. קוראים לזה "הכלכלה החדשה"… לחלופין – הבנקאים השודדים…:)
    השיטה ממוסדת לחלוטין בארה"ב, ועכשיו גם אצלנו… היום ראיתי בעיתון שכחלון – השר החברתי – נוסע לארה"ב להתייעצויות עם בנקאים בכירים שם, שילמדו אותו איך לפתור את הבעיות החברתיות בישראל… מקווה שזמיר דחב"ש מתלווה אליו… 🙂

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה), לא מצאתי צורך לנקוב בשם החברה המנטרת ולבטח שלא בצורה שתרמוז כאילו יש לה חור באבטחה או משהו כזה (כי זה לא הקייס). מי שבענף מכיר אותה וזה אפילו אולי עושה לה יח"צ טוב…

  21. מערכת הניטור של דחב"ש? רצית לאמר מערכת הניטור שדחב"ש עושה בה שימוש מטעם חברה אחרת שאגב גם אותה מערכת לא משולמת ויש בה חורים ביכולות האיסוף ומי שמגיע מתחום ה-OSINT יודע. הצילומי מסך של המערכת די מסגירים את סוג המערכת. יש עוד פתרונות בשוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים